۸۹۳۲۳۲
۱۰۴ نظر
۵۹۶۴
۱۰۴ نظر
۵۹۶۴
پ

عجیب‌و‌غریب، مثل چیدمان منزل عروس!

برخی عروس‌های ایرانی که می‌خواهند بهترین ارایه را از جهیزیه‌شان داشته باشند به این موسسات زنگ می‌زنند و دست‌کم ٧ تا ٨‌میلیون تومانی هزینه می‌کنند که روز نمایش و رونمایی از جهیزیه‌شان به بهترین وجه برگزار شود و حالا با گذشت چند صباحی، چیدمان جهیزیه تبدیل به شغل شده و دفتر و دستکی به هم زده است!

روزنامه شهروند - پریسا اسلام‌زاده: مرغ‌هایی با مژه‌های بلند و ابرو که پاپیون روی سرشان دارند! ماهی قزل‌آلا که روبان‌پیچ شده است؛ توالت‌هایی که پر از گلبرگ‌های گل رز است و شمع‌های روشن در آن می‌سوزد؛ قلب‌های تزیینی و بادکنک‌هایی که روی تختخواب به چشم می‌خورد؛ سبد‌های پر از میوه که به اشکال مختلف برش خورده‌اند و... این بلا‌ها را موسسات تزیین و چیدمان جهیزیه سر خانه و زندگی شما می‌آورند.

برخی عروس‌های ایرانی که می‌خواهند بهترین ارایه را از جهیزیه‌شان داشته باشند به این موسسات زنگ می‌زنند و دست‌کم ٧ تا ٨‌میلیون تومانی هزینه می‌کنند که روز نمایش و رونمایی از جهیزیه‌شان به بهترین وجه برگزار شود و حالا با گذشت چند صباحی، چیدمان جهیزیه تبدیل به شغل شده و دفتر و دستکی به هم زده است!

کاری که با چشم و هم‌چشمی‌هایی که این روز‌ها حسابی بین تعدادی از خانواده‌های ایرانی رواج پیدا کرده، رونق گرفته و همین باعث شده افراد زیادی به کار چیدمان و تزیین جهیزیه روی بیاورند، بدون این‌که لازم باشد تخصص خاصی داشته باشند. البته برخی افراد هم هستند که با ادعا‌هایی مثل آرشیتکت‌بودن یا تحصیل در رشته دکوراسیون خانگی دست به چیدمان جهیزیه می‌زنند و پول کلانی هم از عروس و داماد می‌گیرند. این مد عجیب که در چند سال اخیر حسابی روی بورس قرار گرفته به بالا و بالاتر رفتن هزینه‌های ازدواج دامن زده است.

عجیب‌و‌غریب، مثل چیدمان منزل عروس!

چیدمان جهیزیه چند؟

دیزاین و دکوراسیون ویژه جهیزیه... دکوراسیون لاکچری... مشاوره حرفه‌ای برای متفاوت‌بودن چیدمان و دکوراسیون منزل عروس... اولین شرکت دکوراسیون داخلی با تیم مجرب برای مشاوره و اجرای منحصربه‌فرد... مشاوره خرید جهیزیه... این‌ها عناوینی است که در آگهی‌های موسسات چیدمان جهیزیه به چشم می‌خورد.

با شماره یکی از این آگهی‌ها تماس می‌گیرم و از قیمت چیدمان و تزیین جهیزیه سوال می‌کنم. اولین سوالی که پرسیده می‌شود این است که متراژ خانه چقدر است؟

پاسخ می‌دهم حدود ٦٠ متر... خانمی که تلفن را جواب داده توضیحاتش را طوطی‌وار تکرار می‌کند: «چیدمان را اگر بخواهید توسط خود خانم مهندس! و یک نیروی همراه انجام می‌شود. ایشان فارغ‌التحصیل مهندسی آرشیتکت در یکی از دانشگاه‌های اتریش هستند و به علم فنگ‌شویی هم تسلط دارند.» خانمی که ظاهرا منشی مهندس است دوباره می‌پرسد: «گفتید منزل‌تان ٦٠ متر است؟ هزینه چیدمان جهیزیه برای متراژ زیر ٦٠ متر ٢‌میلیون و ٥٠٠ تا ٣‌میلیون تومان است.»

و ادامه می‌دهد: «البته هزینه چیدمان هر اتاق هم بین ٥٠٠ تا ٧٠٠‌هزار تومان است. ضمن این‌که برای متراژ خانه شما یک نفر همراه در کنار خانم مهندس کافی است که البته دستمزد این همراه جداست و بسته به کاری که انجام می‌دهد بین ٢٥٠ تا ٣٥٠‌هزار تومان دستمزد می‌گیرد. اگر هم همراه نخواهید که باید خودتان جابه‌جایی وسایل را انجام دهید، چون خود ایشان کاری انجام نمی‌دهد و فقط می‌گوید بهتر است وسایل چطور چیدمان شود!»

در حالی که از شنیدن دستمزد‌های خانم مهندس شوکه شده‌ام از منشی می‌پرسم آیا نصب پرده و لوستر هم جزو چیدمان خانه قرار می‌گیرد یا نه؟ که او پاسخ می‌دهد: «همان‌طور که گفتم خانم مهندس فقط نظر می‌دهند که وسایل در کجای خانه قرار بگیرد و اگر نصب پرده و لوستر بخواهید باید تیم قوی‌تری برایتان بفرستیم که آن هم هزینه جدا دارد.»

او ادامه می‌دهد: «طبق تعرفه‌های شرکت ما، نصب هر پرده بین ٢٠٠ تا ٣٥٠‌هزار تومان و نصب لوستر هم از ٤٠٠‌هزار تومان به بالاست که دو نفر همراه می‌خواهد.» از منشی می‌پرسم چیدن وسایل آشپزخانه، بوفه و تزیین سرویس بهداشتی در حیطه وظایف خانم مهندس قرار می‌گیرد یا نه؟ پاسخ می‌دهد: «بله، چیدن کابینت‌ها و بوفه و وسایل سبک را خود ایشان انجام می‌دهد، اما اگر تزیینات بیشتری مثل گل‌آرایی و مروارید‌آرایی بخواهید، می‌شود چیدمان به همراه تزیین که هزینه‌اش بیشتر می‌شود.»

عجیب‌و‌غریب، مثل چیدمان منزل عروس!

بنا به گفته پرسنل این موسسه، در چیدمان جهیزیه اگر تزیین با گل طبیعی بخواهید براساس متراژ خانه تقریبا یک‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان هزینه گل‌ها می‌شود که البته اگر مایل باشید می‌توانید خودتان گل‌ها را تهیه کنید و اگر بخواهید خانه‌تان را با گل خشک تزیین کنید، هزینه گل خشک ٥٠٠ تا ٧٠٠‌هزار تومان می‌شود که البته دستمزد خانم مهندس برای تزیین جدا از چیدمان است. اگر بخواهید تزیین هم توسط خود خانم مهندس انجام شود، هزینه تزیین برای متراژ خانه شما یک‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان می‌شود.

از منشی می‌پرسم هزینه‌ها بالاست؛ جای تخفیف نیست؟ با قاطعیت می‌گوید: «شما برای یک کار حرفه‌ای و علمی! این هزینه را انجام می‌دهید که ارزشش را دارد، وگرنه افراد دیگری هستند که با هزینه‌های کمتر این کار را انجام می‌دهند و در آخر به این نتیجه می‌رسید که اگر خودتان چیدمان و تزیین می‌کردید بهتر می‌شد؛ بنابراین قیمت‌های ما مقطوع است و مشتریان مخصوص خودمان را داریم. تا سه ماه آینده هم وقت‌مان پر است، چون خانم مهندس در هفته فقط سه چیدمان انجام می‌دهد و باقی روز‌ها در دانشگاه مشغول تدریس است. اگر برای سه ماه دیگر وقت می‌خواهید هم از الان باید رزرو کنید!»

تزیین با مروارید و براساس ماه تولد عروس و داماد

کافی است در اینترنت عنوان چیدمان و تزیین جهیزیه عروس را سرچ کنید. عکس‌هایی می‌بینید از سرویس‌های بهداشتی که با گل و شمع تزیین شده است یا یخچال‌هایی پر از مواد خوراکی با تزیین‌های عجیب و غریب که در برخی از آن‌ها به تن مرغ و ماهی‌های بیچاره لباس پوشانده شده و چشم و دهان و دماغ برایشان طراحی شده است. با یک آگهی دیگر برای چیدمان و تزیین منزل عروس تماس می‌گیرم. خانمی که تلفن را جواب می‌دهد بدون این‌که سوالی بپرسد، می‌گوید: «هزینه کار ما ساعتی است. ساعتی ٣٠٠هزار تومان بابت چیدمان می‌گیریم که بسته به وسایل و متراژ خانه چیدمان طول می‌کشد. برای تزیین هم هزینه جدا باید پرداخت شود. وسایل تزیین هم به سلیقه مشتری بستگی دارد. تزیین با گل طبیعی ٥٠٠‌هزار تومان دستمزدش است و اگر تهیه گل هم به عهده ما باشد، بعد از خرید و براساس فاکتور هزینه‌اش را می‌گیریم.»

عجیب‌و‌غریب، مثل چیدمان منزل عروس!

او ادامه می‌دهد: «تزیین با مروارید و شمع هم داریم که خودمان وسایل را می‌آوریم که هزینه آن هم بستگی به متراژ خانه دارد که از ٥٠٠‌هزار تومان شروع می‌شود و دستمزدش هم ٥٠٠‌هزار تومان است. یک مدل تزیین دیگر هم داریم که براساس ماه تولد عروس و داماد انجام می‌شود که هزینه آن توافقی است، اما معمولا از یک‌میلیون تومان به بالا می‌شود. هزینه تزیین یخچال هم به‌صورت جداگانه دریافت می‌شود.»

او توضیح می‌دهد: «ما خوراکی و موادی که قابل تزیین‌شدن است را فهرست می‌کنیم و به مشتری می‌دهیم. هزینه خرید به عهده شماست، اما وسایل لازم برای تزیین را خودمان می‌آوریم که بین ٥٠٠ تا ٧٠٠‌هزار تومان می‌شود. ضمن این‌که دستمزد هر نیرویی که می‌آوریم هم، ساعتی ١٠٠‌هزار تومان است.»

منظور او از چیدمان براساس ماه تولد را که می‌پرسم، توضیح می‌دهد که عناصر خاصی برای متولدان هر ماه انرژی‌بخش است؛ به‌عنوان مثال فروردینی‌ها با عناصر فلزی و سنگ فیروزه انرژی می‌گیرند و گیاهانی مانند کاکتوس به آن‌ها آرامش می‌دهد! به همین دلیل سعی می‌کنیم در چیدمان منزل آن‌ها از این عناصر بیشتر استفاده کنیم.

اصفهانی‌ها، تبریزی‌ها و شمالی‌ها در صدر مشتریان

جالب است بدانید که این رسم چیدمان و تزیین جهیزیه فقط مخصوص تهران نیست. از برخی موسسات چیدمان جهیزیه عروس می‌پرسم که به جز تهرانی‌ها، شهروندان چه شهر‌هایی بیشتر متقاضی چیدمان جهیزیه عروس هستند و بیشتر آن‌ها پاسخ می‌دهند که اصفهانی‌ها، تبریزی‌ها و شمالی‌ها مشتریان پروپاقرص‌تری برای این بازار به شمار می‌آیند.

عجیب‌و‌غریب، مثل چیدمان منزل عروس!

خانمی که می‌گوید دو سالی است به‌صورت حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهد، درباره مشتریانی که از شهر‌های دیگر دارد، می‌گوید: «مشتریانی که از شهرستان داریم، بیشتر از تهران است و برخلاف آن‌چه خیلی‌ها فکر می‌کنند در شهرستان‌ها به برخی رسم و رسوم‌ها توجه بیشتری می‌شود، اتفاقا اغلب مشتریان ما از شهر‌های دیگر هستند که علاقه زیادی به تزیین جهیزیه عروس دارند و این موضوع برایشان اهمیت زیادی دارد.»

او ادامه می‌دهد: «با این‌که هزینه چیدمان جهیزیه عروس برای شهرستان‌ها بیشتر از تهران می‌شود -چون هزینه رفت‌وآمد و اقامت کسی که قرار است جهیزیه را بچیند و تزیین کند هم به پای مشتری است- آن‌ها حاضرند این هزینه را پرداخت کنند و جهیزیه عروس‌شان را بچینند و تزیین کنند. ضمن این‌که تعرفه‌های ما برای مشتریان شهرستانی و تهرانی فرقی ندارد و این‌طور نیست که، چون مشتری در شهرستان است، ارزان‌تر بگیریم.»

وقتی هزینه رفت‌وآمد آن‌ها را به شهرستان‌ها می‌پرسم، جواب می‌دهند هزینه بلیت هواپیمای رفت و برگشت به علاوه حداکثر دو روز اقامت در هتل برای میانگین سه نفر به هزینه‌های چیدمان وسایل عروس اضافه می‌شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد هی فش ب دولت بدیم ک گرونیه ، والا ینفر خودش سلیقه داره خوشگل میچینه بعدی میبینه سلیقه نداره ینفرو میاره و این میشه مد ک باس برا هنه اینجوری چید ، ای تف

      پاسخ ها

      • مهرداد

        واقعا یه مشت احمق نفهم، جاهلیت همه زندگیشونو گرفته

      • بدون نام

        متاسفانه حماقت مرز نداره:(

      • بدون نام

        فقط میتونم بگم متاسف شدم....خدا به همه عقل بده

      • بدون نام

        مردم ابله

      • بدون نام

        شمالیها تا چند وقت پیش از این رسمهای احمقانه نداشتند.اصلا جهاز نمی دادند و کلا تجملاتی نبودند. از وقتی پای تهرونی و بقیه به شمال باز شد فرهنگهای مزخرف اونها رو جذب کردند

      • بدون نام

        من بچه بودم رفته بودیم دیدن جهاز عروس.چند تا زن پشت بشقابو نگاه می کردند با نفرت می گفتند ایرانیه.حالم بهم خورد.فکر نمی کردم سی سال بعد هم همینه

      • بدون نام

        در واقع از قشری هستند که پول ندارند ولی سعی می کنند با شلوغ کاری خودشون رو خفن نشون بدن.هر چند پولدارهای با اصل و نسب هم اهل تجملات آنچنانی نیستند

      • بدون نام

        من بچه بودم با مادرم رفتم جهاز بینی یادم نمیره چطور کشو لباس زیر عروس رو به همه نشون میدادن .... واقعا جای تاسف داره

    • بدون نام

      چقدر بعضی کارها مزخرفن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

      • بدون نام

        بیشتر مردم ایران ایلیاتی های شهری شده اند.کاریش نمیشه کرد.همین که دخترو زیر هیجده سال شوهر ندن باید متشکر باشیم:)

    • بدون نام

      یعنی حالمونو دارن بهم میزنن این عروسا و خانواده هاشون. گندسو درآوردن یعنی چی آخه یخچال تزئین میکنن و دستشوئی رو گل کاری میکنن. فاجعه ست فاجعه. البته اینا همه سرگرمیه بعضی زنهای ماست که هیچ کاری ندارن جز این کارای مزخرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این تزئین حموم خیلییی مسخره س

      • بدون نام

        دقیقا" منم همین لغت حال بهم زدن به ذهنم رسید
        یعنی واقعا" با اطلاع از این ادا و اطوار حالت تهوع گرفتم

      • بدون نام

        تزئين توالت و نمي تونم درك كنم

      • بدون نام

        من تزئین هیچی رو نمیتونم درک کنم...مثلا سیب زمینیاشونو میپیچن تو تور!که چی بشه خدا میدونه!بابا هر جور میخواید بعدا وسایلو بچینید بچینید دیگه خودتونم راحتترید...من خودم از اول جهیزیمو همونجور که میخواستم بعد استفاده کنم چیدم به هیچ کسم تعارف نکردم بره همه جای خونمو چک کنه ببینه چی دارم اصلا برام مهم نبود که بخش عمده ای از جهیزیم از دید بقیه پنهان میمونه من اینا رو برای راحتی و استفاده ی خودم خریدم دیگه نمایشش به نظرم خیلی بی معنی و مسخرس...اونقدر اعتماد به نفس داشتم که برام مهم نباشه وقتی از خونم میرن چی به هم میگن!کاش هممون یه کم بیشتر فکر میکردیم...کاش هممون یه کم بیشتر اعتماد به نفس داشتیم

    • بدون نام

      چه چیدمان بی سلیقه و شلوغی

      اینها کار ارشیتکت هست ؟!

      ترمه داخل حمام جالبه .....

    • بدون نام

      شهرستان؟؟؟؟ این تهرانیای گنده دماغ کی میخوان دست از تقسیم کردن ایران به دو بخش تهران و شهرستان دست بکشن؟؟؟ ما اتفاقا تهران خونه تازه عروس جهازشو دیدیم که داخل سنگ توالت گل ریختن و روشو با تور تزئین کرده بودن...

      پاسخ ها

      • تهرانی

        موافقم

      • فائزه

        دقیقا از دماغ فیل افتااااده هااا
        یبار یجایی بودیم خانمه تهرانی ب دخترش میگفت بابات از همون اول مشخص بود شهرستانی و دهاتیههه

      • بدون نام

        اونجاميخوان چيکارکنن خخخ
        اصلاديدن جهيزيه واقعامزخرفه

      • بدون نام

        من اصفهانی ام و پارسال عروسی کردم و رسم حنابندون، عروس
        کشون و جهاز دیدن را انجام ندادم و خیلی هم راضی هستم از کارم

      • بدون نام

        بیشتر ساکنان تهران شهرستانی هایی هستن که مهاجرت کردن اونجا و الان خودشون رو تهرانی اصیل جا زدن

      • بدون نام

        حالا الان تهرانی اصیل بودن چه مزیتی داره؟آدم وقتی هیچی برای عرضه نداره مجبوره به این چیزای مسخره چنگ بزنه برای افتخار کردن

      • بدون نام

        تهرانیهای شهری شده اکثرا مهاجرت کردند.تهرانی های فعلی همون شهرستانیها هستند:)

    • بدون نام

      چیدن جهیزیه برای اینکه دیگران تماشا کنند نهایت بی فرهنگی عروس و داماد است... ولی طراحی دکوراسیون منزل یه موضوع دیگری است و کمک گرفتن از متخصص و افراد با سلیقه در این زمینه کار خوبیه...

      پاسخ ها

      • ...

        دقیقا،دکوراسیون منزل جدا از چیدن جهیزیه برای تماشای دیگرانه.

    • بدون نام

      مسخره ترین رسمیه که تا بحال دیدم. مخصوصاً تزئیناتشان ( مثل تزئین مرغ و کله پاچه) و توالت و دستشوئی ،از همه داغان تره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف شما کاملا صحیحه ولی دوست خوبم داغون درسته

    • یلدا

      اولا فش نه فحش
      پوما اصلا فکر نمی‌کردم هنوز کسی باشه از دولت طرفداری کنه!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پوما نه دوما

      • بدون نام

        حرف راست زده همه چیز گردن دولت نیست نمیشه به خاطر مغز کوچیک زنگ زده شما حرف حق رو نزد

      • بدون نام

        اتفاقا اون دوستمون درست گفته...از ماست که برماست.

    • بدون نام

      چه مسخره بنظر من که چشمو هم چشمی از مد افتاده
      الان هرکی سرش تو کار خودش باشه خاص تره
      نه اینکه کف حمومش تاید بچینه پز بده با اون

    • بدون نام

      واقعا بعضی کاراشون مث تزیین مرغ و ماهی خییییلی چرته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی

      • بدون نام

        همش چرته....اگه وسیله خریدی که باهاش زندگی کنی و راحت باشی نمایشش به دیگران چیه؟مهمون میاد خونت بنشونش تو پذیرایی قشنگ ازش پذیرایی کن بعدم پاشه بره دیگه چه معنی داره تا تو حموم و دستشویی و اتاق خوابتم باید بیاد ببینه!چی رو میخوان ثابت کنن؟یاد بچگیامون افتادم که یه چیز نو میخریدیم دوست داشتیم همه ببینن و در موردش حرف بزنن مثلا ساعتمونو هی الکی نگاه میکردیم که بقیه متوجه شن...همینقدر بچگانه و مسخره

    • بدون نام

      واااي بر ما! هنوز اين رسم جاهليت ور نيفتاده. آخه وسايل خونه ي مردم ديدن داره. چه اهميتي داره كه با چه وسايلي ميرن خونه ي خودشون. خاله خانوم و عمه خانوم بايد واسه جهاز هم اوكي بدن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعدم میگن چرا مردم سرشون تو زندگی خودشون نیست!خودتون ازشون برای سرک کشیدن تو زندگیتون دعوت میکنید....این شمایید که دارید خودتونو میکشید که از همون مردم تایید بگیرید...کمتر از این کارای مسخره کنید اونوقت دیگرانم کمتر فرصت اظهار فضلهای مختلف پیدا میکنن

    • مهتاب

      بعد میگن جوونا نمیتونن ازدواج کنن تقصیر دولته..دولت بهتون میگه این چشم و هم چشمی ها رو راه بندازین و هزینه بتراشین.دولت بهتون میگه این لوس بازیای مسخره رو در بیارین......اون دختری که پدرش پول نداره تا آخر عمر باید حسرت بخوره چون یه عده بی عقل این کارای بی ارزش رو کردن رسم...رسم ما ایرانیا این نبوده.به خودتون بیاید

      پاسخ ها

      • نازنین

        من هفت ساله عروسی کردم و هزینه اون رو هم یه خونه کوچیک خریدم و با وام ازدواج یه ماشین دست دو. یه عقد 20 نفره هم تو خونه گرفتم و به ریش همه اونهایی که منتظر بودن تو جشن حرف دربیارن خندیدم و الان هم با همسرم خیلی خوشم

      • بدون نام

        دقيقامنم همين کاروکردم مفا بديم بخورن آخرشم حرق بزنن وچشممون بزنن

      • mb

        منم هفت سال پیش ازدواج کردم هردودانشجوبودیم نداشتیم عروسی بگیریم موقع عقدهم پدرمادرو خواهربرادرامون بودن همین دو نفرمون ‍کارکردیم بالاخره یه خونه هم خریدیم ابداازتصمیمم پشیمون نیستم اززندگیم و شوهرم واقعاراضیم حرفای دیگران هم برامون اصلامهم نبوده و نیست

    • بهار

      یه کار چیپ واقعا خودشون فکر نمیکنن که خیلی مسخرست

    • pary

      خانم مهندس؟!
      ینی چیدمان جهیزیه هم نیاز ب مدرک داره؟!!
      ماشالا ب قیمتا

    • amOOSOOms

      خوب این مواد شوینده را که انجوری پخش کردی توی حمام به چه دردی میخوره یا لباس برای مدغ وماهی اینها مسخره بازی وکفر نعمته.اینها بی فرهنگ بودن ادم را نشان میدهد.بجای این کارها پول را برای چیزی خرج کن که بدرد زندگیت بخوره یا بده به یک ادم محتاج شماها این کارها را میکنید بعد یکی میگه خوب مردم در رفاه دارن زندگی میکنند ما هم کالا را یکم گران میکنیم چی میشه مگر

    • بدون نام

      بعضی افراد جامعه رسماً عقلشونو از دست دادن این چ مسخره بازی است درست کردین پول مفت دارین بدین چهارتا فقیر خجالت آوره

    • بدون نام

      به کجا چنین شتابان؟!

    • بدون نام

      این کارها نتیجه جهالت وچشم وهمچشپی است که آدمهای بی مایه وعروس ودامادی که هدف والایی درزندگیشون ندارند انجام میدن.وای به حال آینده چنین ازدواجهایی

    • بدون نام

      متاسفانه عقب مانده ترین فرهنگ ازدواج رو داریم............

    • بدون نام

      بخدا اگه بخوام پولمو بریزم سطل زباله بابت همچین کاری هزینه نمیکنم واقعا زشت بودن،بابا خودت بچین حالا از نت هم میتونی ایده بگیری

    • بدون نام

      اصلا این رسوم غلط از پایه اشتباهه یه شو مسخره به اسم جهاز بینی، هرکسی یه سلیقه ای داره و طبق سلیقه خودش وسایلشو میخره و تزیین میکنه به کسی هم مربوط نیس من یه بار به این نمایش مسخره دعوت شدم، پر از حقارت و مشمئز کننده برا خودم اصلا اجازه ندادم یه همچین رسم مسخره ای اجرا بشه

    • بدون نام

      به طور کلی رسم پاتختی، رسم مسخره ایه

    • بدون نام

      منم اصلا از این مراسما خوشم نمیاد به ما چه ربطی داره که مردم از چه مارکی از وسایل برقی استفاده میکنه یا گل بشقاباش چطوره ،از خصوصی ترین وسایلاشونو به نمایش میزارن ،واقعا با اینکه زنم بعضیارو نمیتونم درک کنم ،مغزای پوسیده و زنگ زده !!!

    • تارا

      ۱۴ سال پیش ازدواج کردم نه گذاشتم گوسفند قربونی کنن نه عروس کشونی پرسروصدا (تو خیابون اصلی از مهمونا و حتی خونواده خداحافظی کردیم تا مزاحمتی برای اهالی محل و همسایه ها نباشه با وجود اینکه اهالی ساختمونمون هم بودن تو عروسی) و نه جهاز برون و جهاز بینی و سیسمونی و...داشتیم. واسه هردو من و همسرم پولامونو گذاشتیم رو هم چیزای لازم رو که دوستشون داشتیم خریدیم و از خونواده در حد هدیه معقول فقط قبول کردیم.یاد این کارامون میفتم حس خیلی خوبی پیدا میکنم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرحبا

      • سارا

        آفرین به شما. بسیار عالی

    • تارا

      ..دیدن جهیزیه هیچ عروسی هم نرفتم و علتش رو هم گفتم تا این رسم بیش از حد اغراق شده عوض شه...اینارو تو جمع ها بویژه جمع خانوما و دخترها اعلام هم میکنم تا یه نقش کوچیک تو بهتر کردن اوضاع داشته باشم و بدونن میشه مدل دیگه ای زندگی کرد و اتفاقا خوشتر بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه جالب منم از اینکارا زیاد میکنم حتی موفق شدم یکی از رسومات مسخره ی شهرمونو که مربوط به هدیه ی روز پاتختی بود بردارم....(چون دختر یه آدم سرشناس بودم و شهرمون کوچیک بود خیلیا رفتار منو تکرار میکردن و الگو میگرفتن و منم فکر کردم حالا که خدا بهم این موقعیتو داده درست استفاده کنم شاید این خودش یه جور شکرگذاری باشه...میتونم چیز مد کنم و سالها آه و حسرت پشت سرم باشه میتونم یه رسم مسخره رو از بین ببرم و خودم از کار خودم احساس لذت کنم و دومی رو انتخاب کردم ولی یادمه همون سال ازدواج من یکی دیگه از افراد سرشناس شهرمون دخترش ازدواج کرد و کارایی کردن که تو شهر ما هیچ وقت باب نبود و متاسفانه یکیش که همون جهاز دیدن هست پابرجا موند(تو شهر ما اصلا همچین رسمی نبود)من همون سال جهازمو نمایش ندادم و بارها هم از رفتن به همچین مراسمایی خودداری کردم و دلیلشم مستقیم گفتم ولی خب متاسفانه انگار رسمای اینچنینی زود مد میشن و منسوخ کردنشون سخته!اون دختر بعدا طلاق گرفت نمیگم به خاطر کارای مسخره ای بود که تو مراسم عروسیش و غیره کردن ولی گاهی فکر میکنم چندتا خانواده ی شوهر اونو تو سر عروساشون زدن؟(البته که خانواده ها خودشون باید فرهنگشو داشته باشن و عروسشونو مقایسه نکنن ولی در عمل این فقط یه بایده که بهش عمل نمیشه)چند تا دختر آه کشیدن؟نمیتونست ماجرا جور دیگه ای باشه؟همیشه دعا میکنم خدا به همه پول و برکت بده اما قبلش ظرفیتشو بهشون بده

    • بدون نام

      ..مایع ظرفشویی تو حموم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عروس و دوماد بخوان حموم برن باید اول سه ساعت تزئینات رو جمع کنن

    • نازنین

      عاشق اونی شدم که نواربهداشتی رو هم چیده :)))))))))))))))))))

    • بدون نام

      از کاسه و لگناشون معلومه مال کدوم قشرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمال شهری های تهرانن.تازه بدوران رسیده وچیپ

      • من

        باکلاس... مال قشر بالا... نکشیمون

      • بدون نام

        کدوم قشر دقیقا؟؟ مثلا چشم و همچشمی و پز دادن و عقده ای بازی تو اقشار سطح بالا نیست؟؟؟ تا تو چشم و ناف و دندون و همه جاشون جراحی پلاستیک و نگین کاری و غیره است

      • نرگس

        من فکر
        میکنم این جور مجالس که همش فخر فروشی و چشم و هم چشمی موج میزنه نباید رفت من خودم وقتی دعوت شدم برا دیدن جهیزیه گفتم هر چی دادی ب دخترت مبارکش باشه من برا خوشبختیشون دعا میکنم همین و نرفتم

      • بدون نام

        كامنت خوبي نيست . نفس كار غلطه اما از كاسه و لگن نميشه كسي و قضاوت كرد

    • مریم ب

      پسرفت میکنیم بجای پیشرفت

    • بدون نام

      خدایا به مردم ما کمی عقل و درایت عطا بفرما! آمین

    • بدون نام

      حالا همین جهیزیه با قرض خریده میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره اون بابای بخت برگشته که باید تا چندسال بعد فکر قسط و قرض همین جهیزیه باشه

    • بدون نام

      جاهل،ریاکار،خودنما،چیپ،بی کلاس،تازه بدروان رسیده،بی فرهنگ ونفهم
      آی که نفهمی بد دردی است لاعلاجه واقعا
      دو روز دیگه هم بینشون بهم میخوره دادگاه خانواده وطلاق وچه وچه

    • صبا

      من واقعا متاسفم برای این دخترها. منم یه دخترم اما نه جهاز میبیرم نه خودمم مهریه میخوام. این کارا واقعا سبک بازیه. از چشم و هم چشمی متنفرم. اما خوب انگار پسرا اینجور دخترا رو بیشتر پسند میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا مشکل اینجاست که پسرا همچین دخترایی رو میپسندن

    • ندا

      خدایا ببین کیااا شوهر کردن

    • بدون نام

      این دیگه چه رسم مزخرفیه یعنی اسباب وسایلشون رو اینجوری میچینن نمایشگاه راه میندازن مردم برن ببینن که چی بشه خدا رو شکر تو شهرما به این صورت رسم نیست

    • بدون نام

      من از این مراسم بشدت متنفرم ...اما متاسفانه در شهرستانی زندگی میکنیم که یه رسم خیلی مهمشون همینه و اگه کسی انجام نده هزارجور حرف پشتش میزنن ... اما من قطعا همچین کار احمقانه ای رو انجام نمیدم ...گاهی وقتا باید مردمو فامیلو بزارید کنار و بهشون فکر نکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم انجام ندادم هرکس اومد خونم به نحو احسن پذیرایی کردم ولی تعارف نکردم که میتونه بره همه جای خونه رو ببینه...نمیدونم کسی پشت سرم حرف زد یا نه اصلا برام مهم نبود و نیست....الان هفت سال گذشته و هیچ کس یادش نمیاد که من برای عروسیم چی کار کردم جز خودم و خوبیش اینه که خودم با یادآوریش خجالت نمیکشم که چه موجود تازه به دوران رسیده ی چیپی بودم بلکه از اعتماد به نفس خودم تو اون دوران لذت میبرم

    • یه ادم

      خب اون ارشیتیکت هم شغلشه و درسشو خونده مشکل ایشون نیست بعد این عکسا احتمال زیاد از نته

    • کیانا

      ما الحمدلله ازین رسم و رسوما نداریم نه خودمون کردیم و نه از عروسمون خواستیم هر کس هر چی در توانش بود داد

    • بدون نام

      موی تنم سیخ شد!!!! که یه عده زامبی های بازاری چطورباسواستفاده از احتضار فکری و فرهنگی قشری از مردم اینجوری دارن بیرحمانه چنگ اندازی میکنن، ایکاش این مطلبتون درنکوهش این رسم عجیب بود تا نشر اخبار، سپاس

    • بدون نام

      علائم قشر دچار کمبود و عقده ای که بالاخره شرایطی براشون مهیا شده و پولی پیدا کردن .... خلاصه تر بگم

      تازه به دوران رسیده ها !

    • بدون نام

      چه بي سليقه !
      حمومه چه داغون بود

    • بدون نام

      حال بهم زن عقده ای بازانه و چندش

    • بدون نام

      زیبایی در سادگی

    • بدون نام

      یعنی چی که تاید و گوشت و مرغ خونه رو عروس باید بخره پس داماد چه کاره ست این وسط؟
      بخدا مردی رو که چشمش دنبال جهیزیه و آت آشغالاییه که زن باید براش بخره بیاره باید گذاشتش تو دو تا کیسه زباله جلو در

    • بدون نام

      ای خاک عالم بر سرتون با این دختر شوهر دادنتون
      همین ذلیل بازیارو درمیارین که زندگیاتون دو روز دوام نداره

    • بدون نام

      کمی از غربیها یاد بگیرید...

    • بدون نام

      خاک بر سر طرز تفکر قرون وسطاییتون !!!!!!!!!!!!!!!!! این حموم چی بود ؟ انگار زلزله 9 ریشتری اومده اینکه بییشتر شلختگی و بی مغزی خانواده ها را نشان می دهد تا سلیفه و ....................
      تاسف برای این مردمی که هنوز اندر خم یک کوچه ایم و بس ..................................

    • فاطی

      چقدم زشت‌
      این چه چیدمانیه
      واقعا که
      حالم بدشد اه اه اه

    • کارگر

      توی این وضعیت که مسئولین ما رو به حال خودمون ول کردن و خودشون مشغول غا...هستن ما باید به داد هم برسیم
      خب هرکی داره و دستش به دهنش میرسه اگر از راه حلال و صحیح بوده مبارکش و نوش جونش ول باید یه نگاهی هم به جوونهایی که به خاطر فقر نمی تونن ازدواج کنن کرد و دستشون رو گرفت تا شاید خداوند بهمون رحم کنه و سایه این روزهای تلخ رو از سرمون برداره
      حالا عروسی لوکس و اشرافی میگیری مبارکت فقط محض رضای خدا این پول چیدمان جهیزیه رو بده به کسی که نیازمند واقعیه

    • بدون نام

      من شمالی هستم و مازندرانی وهیچ وقت همچین رسمی نداشتیم و ندیدم،فقط از هم دانشگاهیهای مشهدی و اراکی عکسهای اینطوری دیده بودم وکلی تعجب کردم،سرکشی جهیزیه عروس از نظرماخیلی هم زشت و نوعی فضولیه،توعروسی خودم و همشهریهامون هم فقط عروس و داماد وتاخونه بدرقه میکنن وکسی حق نداره وسایل و بازدید و وارسی کنه

    • بدون نام

      ایشون در ماه کم کم ( با توجه به گفته های خودشون ) ۳۶ میلیون تا چهل میلیون در آمد دارند ، هیچ کاری هم نمی کنند فقط نظر می دهند !!!! اونوقت فقط به دکتر ها گیر می دهند که مالیات نمی دهید اگه راست می گویید مالیات گرفتن را ا اینها و دلال ها شروع کنید ، باز دکتر ها یک درسی خواندند و یه تلاشی می کنند اینها چی ؟!

    • الینا سیدنی

      وافعا تهرانی ها خیلی آدم های پستی هستن نمی دونستم تا این حد. برترین ها اگر مردی اگر شجاعت داری چاپ کن

    • بدون نام

      اتفاقا اصلا قشنگ هم تزیین نکردن، برا اینا میلیونی پول می گیرن؟

    • بدون نام

      یع سوال ؟!
      هرچی میرم پایین تا نظر هارو بخونم همه اومدن میگن واای چ کار بدی فلان و بهمان نمیگم کار خوبیه خودمم 100 درصد مخالفم اما پس این ادمایی ک این کارا رو میکنن کجان؟همه دارن میگن واای چقد بده .پس اینا کجان؟

    • بدون نام

      بدبخت فلک زده ،آخه تویی ک شامپو صحت مصرف میکنی...تو رو چ ب این ادا اطوار:)

    • # یخ

      بله درست تمام این حرفهاتون درسته متاسفانه مردم ما در بعضی از چیز ها درک بالایی ندارند

    • بدون نام

      چیدمان خوشگل و تمیز چه عیبی داره دوستان ،حرف اینکه که اشرافی ش نکنیم ،حنابندان و عروسی و جهاز برون و پاتختی اینها همه جز فرهنگ ما هستند جز تار یخمان،منتها نباید خیلی شلوغش کرد ،همینم الان چند تا صاحاب داره مطمئن باشید ترکیه داره به اسم خودش میزنه .

    • بدون نام

      ما کردها از این رسما نداریم خدایا شکرت

    • بدون نام

      ای ملت احمق جاهل بیچاره و بدبخت همیشه در صحنه
      خاک بر سرتون تا شما احمقها هستید این کثافتهای کفتار باید بر ما حکومت کنند و مثل خر اخوش بتازند و تاراجمان کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • م.ح

      متاسفانه هروز این چشم و هم چشمی ها بیشتر میشه جالب اینجاس که این اداها مال آدمای متوسط رو به پایین هست که این همه هزینه اضافه برای خودشون درست میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج