جاباما
۸۹۳۲۸۷
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

ورود گردشگر به کشور در سال ۹۷ چقدر بود؟

ولی تیموری معاون گردشگری کشور از آمار ورود گردشگر به کشور در سال ۹۷ خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: ولی تیموری معاون گردشگری کشور از آمار ورود گردشگر به کشور در سال ۹۷ خبر داد.

ولی تیموری معاون گردشگری کشور اظهار کرد: سال ۹۷ را با ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر ورودی به پایان رساندیم که نسبت به سال ۹۶ رشدی ۵۲ درصدی داشت و این موضوع به‌طور کامل نشان‌دهنده رشد ورود گردشگران خارجی به کشور است.

او افزود: به واسطه جاذبه‌های بی نظیری که در کشور داریم و مجموعه اقداماتی که در ماه‌های اخیر از جمله لغو روادید با برخی از کشور‌ها انجام شده شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور هستیم.

او سپس به موضوع لغو روادید با کشور چین و هدف‌گذاری برای جذب ۲ میلیون گردشگر چینی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۵۲هزار گردشگر چینی وارد کشور شدند که در مقابل تعداد گردشگران خروجی چین، عدد ناچیزی است؛ خصوصا این که این کشور در این مدت ۱۲۹ میلیون گردشگر خروجی داشته است و پیش بینی می‌شود که امسال این عدد به ۱۵۹ میلیون نفر برسد. از این رو تلاش می‌کنیم تا تعداد گردشگران چینی به کشور افزایش یابد.

او در ادامه گفت: در حوزه گردشگری موضوعی با عنوان بازار‌های هدف داریم که شناسایی بازار‌های هدف بر اساس مطالعات بازار و شاخص‌های مختلف انجام می‌شود، در خصوص چین ۶۵ شاخص بررسی شد و کشور چین یکی از بازار‌های هدف گردشگری ما قرار گرفته است. برنامه عملیاتی را برای این کشور آغاز کرده‌ایم که یکی از آن‌ها لغو روادید است.

معاون گردشگری کشور با بیان این که دستیابی به عدد ۲ میلیون گردشگر چینی در سال دور از ذهن نیست، ادامه داد: اطمینان داریم که در درازمدت این عدد بیشتر از این هم خواهد بود، اما به‌طور حتم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم سال اول ۲ میلیون گردشگر چینی داشته باشیم، لغو روادید تاثیر خوبی داشته و هیجان خوبی را در چین آغاز کرده است و برای ماه‌های آینده تعداد زیادی گردشگر چینی در کشور خواهیم داشت.

این مقام مسئول در ادامه گفت: آشنا نبودن چینی‌ها با ایران یکی از مسائلی است که با آن روبه‌رو هستیم و این در حالی است که وقتی گردشگران چینی می‌آیند افرادی تبلیغ می‌شوند که در بازگشت به کشورشان زیبایی‌های ایران را تبلیغ می‌کنند.

تیموری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌های درازمدت برای جذب گردشگر چینی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این عدد ۱۰۰درصد قابل افزایش است.

او در ادامه گفت: برنامه جامع زمان‌بندی‌شده‌ای را آغاز کرده‌ایم، معرفی ایران را در دستور کار قرار داده‌ایم و با همکاری سفارتخانه ایران اطلاع‌رسانی و معرفی را آغاز کرده‌ایم. دعوت از فعالان رسانه‌ای چین را در برنامه داریم و سمینار‌ها و گفتگو‌ها با بخش خصوصی برگزار کردیم.

تیموری گفت: مقامات چین نیز ایران را به‌عنوان مقصد سفر اتباع خود معرفی کرده‌اند و اگر موضوع لغو روادید با چین تأثیرات خوبی داشته باشد، لغو روادید را با رعایت نظرات وزارت امور خارجه برای سایر کشور‌ها نیز می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به فکر توالت برای مکان های گردشگری باشید پیش از آنکه به جذب فکر کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج