۸۹۳۳۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

زیباکلام: با وجود مچ‌گیری، فساد مدیران زیاد است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مادامی که اقتصاد دولتی پا برجاست، باز هم مفاسد اقتصادی وجود دارد. شما نگاه کنید همه مشاغل از بیمه گرفته تا هر شغل دیگری، منتهی به دولت و اقتثاد دولتی می‌شود.

خبرآنلاین: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مادامی که اقتصاد دولتی پا برجاست، باز هم مفاسد اقتصادی وجود دارد. شما نگاه کنید همه مشاغل از بیمه گرفته تا هر شغل دیگری، منتهی به دولت و اقتثاد دولتی می‌شود.

صادق زیباکلام، فعال سیاسی، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود برپا شدن دادگاه های مفسدان اقتصادی و صادر شدن احکام سنگین این باور عمومی وجود ندارد که با فساد برخورد می شود، گفت: برای این که فساد به طور منظم رو به افزایش بوده است . یعنی هفته‌ای نیست که یک خبر درباره سواستفاده مالی و مشابه آن مطرح نشود. بنابراین، تصور افکار عمومی بر این است که حتی اگه مبارزه‌ای با مفاسد اقتصادی شود، اما ابعاد فساد اقتصادی گسترده‌تر از این حرف‌هاست.

وی با بیان اینکه یکسری نهادهای حکومتی درگیر فساد هستند و این موضوع به سادگی‌ها درمان پذیر نیست، افزود: البته افکار عمومی، تا حدودی هم درست فکر می‌کند. چون این سوال مطرح می‌شود که چرا علی‌رغم این همه گزینش، در بخش اقتصادی و مدیریتی ایران فساد این چنین گسترده است؟

زیباکلام تصریح کرد: مثلا هنگامی‌که کسی می‌خواهد مسئول یا مدیر شود، نهادهای امنیتی و نظارتی باید صلاحیت طرف را تایید کنند تا گزینش شود. ولی با وجود آن که این تعداد دستگاه‌های نظارتی و مچ‌گیری وجود دارد، بازهم مفاسد زیادی وجود دارد.

وی با باین اینکه این معضل ریشه در آن دارد که اقتصاد ما اقتصاد دولتی است، گفت: مادامی که این اقتصاد دولتی پا برجاست، باز هم مفاسد اقتصادی وجود دارد. شما نگاه کنید همه مشاغل از بیمه و بانک ها گرفته تا پتروشیمی، راه آهن و... در دست دولت است بنابراین به گونه ای اجتناب ناپذیر در اقتصاد دولتی هرکاری هم بکنید بازهم فساد اقتصادی وجود دارد.

زیبا کلام خاطرنشان کرد: راه واقعی و جدی از بین بردن مفاسد اقتصادی، همان روشی است که کشورهایی نظیر هند، ژاپن، آمریکا و... کردند؛ یعنی اقتصاد آزاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهرک مدرن تو کرمانشاه چی شد ؟ لااقل پول ملتو پس بده

      پاسخ ها

      • @

        فسادو کی انجام داد؟ این ارز جهانگیری به کیا داده شد ؟ این دولت میلیاردر رو کی آورد سرکار ؟ کی ازش حمایت کرد ؟

    • r

      نمیتونن جلو دزدیهارو بگیرن چون دزد بالای دزد زیاده .

    • بدون نام

      فساد رو به گسترشه چون اغلب مردم فاسدند.غر می زنند چون دست خودشون به دیگ نرسیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم . عجیب بود که عده ای به شما فحش ندادند و عقده گشایی نکردند و حرفای تکراری رو تکرار نکردند.

    • ح

      صادق خان ناز نفست

    • بدون نام

      وقتی قبح فساد ریخته شده چه انتظاری برای ریشه کن شدنش هست؟!!!

    • کارمند

      خانه از پای بست ویران است.
      با این اوضاع باید گفت همه ی مدیران فاسد ودزد هستند جز اینکه خلافش ثابت شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      از وقتی که اصلاح طلب ها ( افساد طلب ) ها، روی کار آمدند، فساد، اختلاس، رانت خواری، ظلم، بیداد میکنه، خدایا تو عادلی، به داد مردم مظلوم و بی بضاعت این مملکت برس، خدایا شر این به اصطلاح ( اصلاح طلبان!! ) را به زودی از سر این مردم بیچاره برای همیشه بکن، آمین یا رب العالمین.......

      پاسخ ها

      • کارگرزحمت کش

        سوادت نم کشیده زنجانی وسه هزارملیاردوصدپرونده دیگرکی اتفاق افتادوکسی منکرنیست تواین دولت دزدی نمیشه ولی چشمهایمان بازکنیم بهتره این تاراج ازدیرزمانی شروع شده ومختص اصلاح طلب نیست نگاه کنیدبه پروندهابیشترافرادبعنوان اصولگراشناخته شدن

    • غلام

      آقای زیبا کلام آنهای که درمکتب اسلام به درک بالا رسیدن و مدیر شدن لحظه ای از ملت فاصله نگرفتن مدیران والای خدمت می شناسند و بس شما در صراط نیستید آن وقت مکاتب دیگر را الگو می دانید

    • بدون نام

      مدیرها رو تو یخچال نگهداری کنید تا فاسدنشن

    • بدون نام

      افسوس کمونیسم چین با جمعیت بالای یک میلیار دو چهارصد میلیون اقتصاد آزاد داره و اقتصاد شبه دولتی مثل هواوی ولی کسی جرات نمی کنه فساد کنه ، اگر کسی ۶۰۰۰ دلار رشوه و اختلاس کنه با گلوله مستقیم تو مغزش و اعطای اعضای بدنش به مردم ، داغ داغ جلوی فساد گرفته

    • فاطمه

      آقای زیبا کلام واقعا مردم از دست اصلاح طلبها هم مثل اصول گراها خستن.خصوصا روحانی که به اسم اصلاح طلبها اومد و افتضاح کار کرد.من کاری به مشکلاتی که به واسطه حضور ترامپ ایجاد شد ندارم .غیر از مسائل مربوط به تحریم ایشون نتونست جلوی تورم و گرانی و فساد اقتصادی خارج از بحث تحریم رو بگیره .مردم باور دارن چیز دیگه ای تو کیسه شعبده بازی اصول گراها و اصلاح طلبها نیست.

    • بدون نام

      اصوگراهاازهمه بدتر ومستبدتر هستن اینقدر به خودشان ننازن

    • وهاب

      فساد خودت چی؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج