۸۹۳۳۳۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

ترامپ «اخبار جعلی» را عامل تیراندازی‌ها دانست

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ‌آمریکا روز دوشنبه ضمن متهم کردن رسانه ها به ترویج خشم و جنون در کشور، مطبوعات را عامل تیراندازی های اخیر در آمریکا دانست.

ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ‌آمریکا روز دوشنبه ضمن متهم کردن رسانه ها به ترویج خشم و جنون در کشور، مطبوعات را عامل تیراندازی های اخیر در آمریکا دانست.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: رسانه ها مسئولیت بزرگی برای زندگی و امنیت در کشور ما دارند.

وی در ادامه این توییت نوشت: اخبار جعلی تا حد زیادی به خشم و جنون ایجاد شده در سال ها کمک کرده اند. پوشش اخبار باید منصفانه، متوازن و ‌بی طرفانه باشد یا اینکه این مشکلات وحشتناک، وخیم تر خواهد شد.

این توییت در واکنش به دو تیراندازی مرگبار در شهرهای ال پاسو (ایالت تگزاس) و دیتون (ایالت اوهایو) منتشر شد که در جریان آن ۲۹ نفر کشته شدند.

رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش نیز در توییت دیگری خواستار سخت گیری بیشتر در زمینه استفاده از سلاح و پیوند دادن قانون مربوط به کنترل سلاح در آمریکا با اصلاحات مهاجرتی شد.

ترامپ «اخبار جعلی» را عامل تیراندازی‌ها دانست

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: نمی توانیم اجازه دهیم خون کشته شدگان در ال پاسو تگزاس و دیتون اوهایو، هدر رود. همچنین در مورد افرادی که به شدت زخمی شدند.

وی در ادامه این توییت با اعلام اینکه نمی توان قربانیان این تیراندازی ها را فراموش کرد، ‌خواهان بررسی قوی سوابق شد و از جمهوریخواهان و دموکرات ها خواست متحد شوند و قانون مربوط به کنترل سلاح را به اصلاحات مهاجرتی پیوند زنند. ۹۱۰۹

هیچ ارتباط مشخصی بین دو تیراندازی اخیر و اصلاحات مهاجرتی در آمریکا وجود ندارد.

گمان می رود که «پاتریک کروسیوس» عامل تیراندازی در ال پاسو یک ملی گرای سفید پوست باشد و پلیس آمریکا این حمله را تروریسم داخلی قلمداد کرده است.

حال ترامپ نوک پیکان خشم خود را به دشمن آشنایش یعنی رسانه ها نشانه گرفته و روزنامه نگاران را تا حدی مسئول خشونت های مسلحانه می داند که آمریکا را گرفتار کرده است.

ترامپ همچنین با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت به خانواده قربانیان این دو تیراندازی، گفت: نفرت هیچ جایگاهی در کشور ما ندارد.

این در حالی است که پیشتر دموکرات ها، ترامپ را به افشاندن بذر نفرت متهم کردند و گفتند که وی، نه رسانه ها، مسئول موج حملات تروریستی راستگرایان در سال های اخیر است.

ترامپ «اخبار جعلی» را عامل تیراندازی‌ها دانست

«کوری بوکر» سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز به شبکه خبری ان بی سی گفت: آنچه را می کارید، ‌ برداشت می کنید و وی (ترامپ) بذرهای نفرت را در این کشور می افشاند.

بوکر افزود: وی (ترامپ) مسئول این خرمن خشونت نفرت انگیز است که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا به کرات به رسانه ها تاخته و تقریبا همه اخبار انتقادی از دوره ریاست جمهوری اش را اخبار جعلی عنوان کرده است.

اگرچه به نظر می رسد ارتباط دادن رسانه ها به دو تیراندازی اخیر در آمریکا از سوی این غول تجاری (ترامپ) ادامه می یابد، وی اولین کسی نیست که ژورنالیسم و خشونت مسلحانه را به هم پیوند می دهد.۹۱۰۹

در همین حال، شواهد و مدارکی موجود است مبنی بر اینکه پوشش رسانه ای از تیراندازی به مردم، می تواند به موجی از حملات مقلدانه منتهی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر زمان دموکرات‌ها ، که آخرین آنها اوباما بود، از این کشتارها انجام نشده که حالا دمکرات‌های روباه صفت انگلیسی تمام تقصیر را گردن جمهوری خواهان و ترامپ می‌اندازند؟! بهتر است به آمار کشته‌شدگان در هشت سال ریاست جمهوری اوباما نگاهی بیاندازند تا کمی دهانشان را ببندند.

    • بدون نام

      بهانه ای برای امنیتی کردن آمریکانشود!اینا کی هستندوکی ازخودآمریکا،حاکمه،!دستورمی دهد؟!خودجوشنند؟!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج