جاباما
۸۹۳۴۰۱
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

ترامپ لایحه اعدام برای تیراندازیِ کور را ارائه‌می‌دهد

رئیس جمهوری آمریکا گفت که به وزارت دادگستری این کشور دستور داده تا لایحه حکم اعدام برای عاملان تیراندازی های کور و قتل با انگیزه تنفر یا نفرت را به کنگره ارائه کند.

ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا گفت که به وزارت دادگستری این کشور دستور داده تا لایحه حکم اعدام برای عاملان تیراندازی های کور و قتل با انگیزه تنفر یا نفرت را به کنگره ارائه کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که وزارت دادگستری این کشور به دستور وی لایحه ای را تقدیم کنگره می کند که خواهان حکم اعدام برای عوامل تیراندازی های جمعی مرگبار است.

وی گفت: به وزارت دادگستری دستور دادم که لایحه ای قانون را پیشنهاد کند که حکم اعدام برای جنایت های با انگیزه تنفر و کشتارهای جمعی را تضمین کند و این مجازات به صورت فوری، قاطعانه و بدون سال ها تاخیر غیرضروری اجرا شود.

ترامپ لایحه اعدام برای تیراندازیِ کور را ارائه‌می‌دهد

رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون نژادپرستی سفید و نقش سفیدبرترپنداران و ادبیات نژادپرستانه در خشونت و جنایت را انکار می کرد، دو روز پس از تیراندازی های مرگبار در دو شهر این کشور بالاخره تن به محکوم کردن نژادپرستی سفیدپوستان داد و خواستار تلاش دو حزب در کنگره برای تقویت قوانین سختگیرانه سلاح شد.

وی روز دوشنبه در سخنانی در کاخ سفید کشتار روی داده در روز شنبه و یکشنبه در ایالت های تگزاس و اوهایو را «وحشیانه» و «جنایت علیه تمامیت بشر» دانست و خواستار همکاری دو حزب دمکرات و جمهوریخواه در کنگره این کشور برای قوانین سختگیرانه سلاح شد.

در حالی که افکار عمومی آمریکا خواهان ممنوعیت حمل سلاح است، ترامپ با محکوم کردن «نژادپرستی، تعصب و سفیدبرترپنداری»، تنها خواستار تقویت قوانین بررسی پیشینه خریداران سلاح شد و وعده داد که دولتش اقدام فوری در این زمینه خواهد کرد.

بسیاری از سیاستمداران و مردم آمریکا معتقدند که سیاست های مهاجرستیزانه و ادبیات نژادپرستانه و ضدمهاجرتی که ترامپ اتخاذ کرده، انگیزاننده عوامل تیراندازی در این دو شهر آمریکا بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا در یکی از جنجالی ترین اظهارات خود چهار تن از اعضای زن مجلس نمایندگان آمریکا را که از اقلیت های این کشور هستند مورد حملات نژادپرستانه قرار داد و گفت که این افراد به جای انتقاد از ایالات متحده به جایی که از آن آمده اند بازگشته و کشور خود را اصلاح کنند.

این در حالی است که سه تن از نمایندگان مورد نظر ترامپ متولد آمریکا بوده و تنها «ایلهان عمر» در نوجوانی از جنگ در سومالی گریخته و به آمریکا مهاجرت کرده است.

ترامپ روز دوشنبه پیش از این اظهارات خود در پیام هایی توئیتری گفت که سختگیری در بررسی پیشینه خریداران سلاح اگر با سیاست های مهاجرتی وی همراه شود، از جنایت های اینچنینی جلوگیری می کند.

یک فرد مسلح روز شنبه به روی مردم منطقه «والمارت» در شهر «ال پاسو» ایالت تگزاس آتش گشود که بر اثر آن ۲۰ نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.

همچنین در جریان تیراندازی دیگری در شهر دیتون ایالت اوهایو، دستکم ۹ نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.

مقام‌های امنیتی آمریکایی گفته‌اند عامل کشتار ال ‌پاسو «پاتریک کروسیوس» نام دارد. این فرد ۲۱ ساله پیش از تیراندازی، بیانیه ای علیه مهاجران لاتین‌تبار در فضای مجازی منتشر و آنها را به «تهاجم علیه تگزاس» متهم کرد.

ال‌ پاسو شهری ۶۸۰ هزار نفری در غرب تگزاس است که ۸۰ درصد جمعیت آن را لاتین‌تبارها تشکیل می‌دهند. این شهر در مرز مکزیک قرار دارد؛ جایی که ترامپ وعده ساخت دیوار داده است تا از ورود مهاجران به ایالات متحده جلوگیری کند.

در همین حال، تارنمای روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در تحلیلی سخنان ضد مهاجرتی و نژادپرستانه ترامپ را عامل اصلی افزایش حملات مسلحانه در این کشور دانست و نوشت: سخنان رهبر هر کشوری می تواند فضای سیاسی و اجتماعی آن کشور را شکل داده و از افراط گرایی و نژادپرستی جلوگیری کند.

اما رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی انتخابات میان دوره ای سال گذشته میلادی بارها هشدار داد که آمریکا از طریق مرزها «مورد تهاجم مهاجران» قرار گرفته است.

ترامپ از زمان روی کار آمدن، موضعی منفی نسبت به مهاجران اتخاذ کرده و آنها را بیگانه، حیوان و آلوده کننده آمریکا دانسته است. وی سال گذشته بخشی از نیروهای ارتش آمریکا را به مرز اعزام کرد و دستور داد تا به مهاجرانی که به سمت این نیروها سنگ پرتاب می کنند، شلیک شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمق جون قانون خرید و فروش و حمل اسلحه گرم را باید اصلاح کنی.
      قاتل جمعی که اکثرا خود کشی می کنند یا به دست پلیس کشته می شن را می خوای اعدام کنی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب احمقه دیگه. اگه احمق نبود و عقل داشت که کشورش انقدر بدبخت نبود. اگه عقل داشت الان امریکا هم مثل ایران بهشت شده بود

    • بدون نام

      بسیار عالی

    • لعنت بر بی غیرت (بیگانه پرست)

      اول خود ترامپ را به عنوان پدر تروریست و نژاد پرست باید اعدام کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج