۸۹۳۴۳۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

فرستنده بمب برای مخالفان ترامپ، زندانی شد

فردی طرفدار ترامپ که سال گذشته اقدام به ارسال چندین بسته حاوی بمب به شخصیت های سیاسی مخالف ترامپ از جمله اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا کرده بود، به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

ایرنا: «سزار سایوک» فردی ۵۷ است که سال گذشته بسته های مشکوک حاوی بمب به بسیاری از چهره های شاخص سیاسی حزب دمکرات در آمریکا ارسال کرد و پس از دستگیری معلوم شد که طرفدار حزب جمهوریخواه و به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است.

به نوشته واشنگتن پست، سایوک که آبان ماه سال گذشته دستگیر شده بود، روز دوشنبه در حالی که دادستانان خواستار حکم حبس ابد برای او بودند، در نهایت در دادگاه به دلیل اعتراف به ارسال ۱۶ بمب لوله ای به شخصیت های سیاسی آمریکا به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

فرستنده بمب برای مخالفان ترامپ، زندانی شد

سایوک سال گذشته در آستانه انتخابات کنگره آمریکا بسته هایی را به آدرس باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور، جو بایدن معاون وی، برخی از سناتورهای دمکرات، جان برنان رئیس پیشین سیا، رابرت دنیرو بازیگر مشهور مخالف ترامپ، جیمز کلپر مدیر پیشین امنیت ملی آمریکا، برخی اعضای دمکرات مجلس نمایندگان، اندرو کومو فرماندار و بیل دوبلازیو شهردار دمکرات نیویورک و همچنین دفتر شبکه خبری سی ان ان در نیویورک ارسال کرده بود.

آن دسته از بمب هایی که برای شخصیت های سیاسی ارسال شده بود، ازسوی سرویس مخفی آمریکا که بسته های ارسالی به سیاستمداران را پیش از رسیدن به مقصد بررسی می کند، کشف و خنثی شد. بمب کشف شده در دفتر سی ان ان نیز پس از تخلیه این دفتر خنثی شد.

یکی دیگر از اهداف این بسته ها «جرج سوروس» سرمایه دار یهودی مجاری تبار بود که مشهور به «پدر انقلاب های رنگی» و حامی حزب دمکرات آمریکا است.

بسیاری از منتقدان و سیاستمداران، ادبیات نفرت زیاد ترامپ را باعث تحریک طرفداران او برای اقدام های خشونت آمیز علیه مخالفانش ارزیابی کردند. اما ترامپ در واکنش به بسته های مشکوک که به منازل دو رئیس جمهوری پیشین آمریکا و شبکه خبری سی ان ان ارسال شده بود، گفت: عوامل ارسال این بسته ها به دست عدالت سپرده می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کرمانشاه

      شکلشو .!!آنقدربمب ارسال کرده که خودش بشکل نارنجک دراومده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج