جاباما
۸۹۳۴۴۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طاهری: اسرار استقلال را نمی‌گویم

بیژن طاهری یکی از قدیمی‌های استقلال است که از او به‌عنوان نماد تعصب این باشگاه یاد می‌شود.

فرهیختگان: بیژن طاهری یکی از قدیمی‌های استقلال است که از او به‌عنوان نماد تعصب این باشگاه یاد می‌شود. خودش را صاحبِخانه استقلال می‌داند و معتقد است بعد از چند صباحی که مدیران باشگاه رفتند، او به‌عنوان پیشکسوت و کسی که عمرش را برای استقلال گذاشته باید از آنها تشکر کند. به بهانه حضور طاهری در سایپا صحبت‌مان را در این خصوص آغاز کردیم و در ادامه صحبت‌هایمان مفصل به استقلال و درنهایت با خاطره بازی با مرحوم حجازی به پایان رسید. گفت‌وگو با طاهری را در ادامه می‌خوانید.

از سایپا شروع کنیم. با 17 بازیکن جدا شده رکورددار خروجی فصل هستید.

تغییرات زیاد بوده و سایپا به سمت جوانگرایی حرکت کرده، ضمن اینکه جوانان‌مان بسیار با ‌انگیزه هستند و امیدواریم بتوانیم در لیگ امسال موفق باشیم.

جالب اینکه تغییرات دو جانبه بین کادرفنی و بازیکنان در بین استقلال و سایپا امسال زیاد بود.

به هر حال در فوتبال حرفه‌ای این اتفاقات پیش می‌آید. بازیکنان جوان خودشان را نشان می‌دهند و چهره می‌شوند و دوست دارند به تیم‌های بزرگ‌تر بروند. این موضوع در فوتبال امری طبیعی است. درخصوص خودمان نیز احساس کردیم با مربی خارجی بعد از رفتن شفر، شاید استقلال خواستار ادامه همکاری نباشد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم به سایپا برویم.

اشکان نامداری از این موضوع ناراحت بود که استقلالی‌ها بعد از جدایی شما و خودش هیچ تشکری در رسانه‌های رسمی‌شان انجام ندادند. نمی‌شد این جدایی قشنگ‌تر باشد؟

ما باید از آنها تشکر کنیم که آمدند و یک سال زحمت کشیدند. سهم من از استقلال بیشتر است تا این افراد. آنها نباید از من تشکر کنند بلکه هر موقع رفتند من از آنها بابت زحماتی که کشیدند تشکر می‌کنم. آنها نباید از من تشکر کنند چون باشگاه برای من و خانه من است و در این باشگاه بزرگ شده‌ام. من یکی از صاحبخانه‌های استقلال هستم و آنها میهمان هستند. بنابراین صاحبخانه از میهمان تشکر می‌کند.

نامداری می‌گفت دل شما و خودش صندوقچه اسرار این دو سال اخیر است. بخشی از این اسرار را فاش می‌کنید؟ به‌طور مثال اسرار این 2 سال اخیر ناکامی استقلال را می‌گویید؟

اتفاقاتی که در خانواده می‌افتد را باید در همان خانه نگه داشت. شاید من نتوانم در خانواده خودم نیازهای فرزاندانم را تامین کنم، اما آیا آنها باید بروند نزد اقوام پشت سر من حرف بزنند؟ اینها اسرار خانوادگی است که اتفاق افتاده و ما هم عضو آن خانواده هستیم و نباید پشت سر خانواده‌مان صحبت کنیم.

آیا هوادار حق ندارد دلایل ناکامی تیم محبوبش را بداند؟

من در فوتبال فعالیت می‌کنم و باید تمرکزم روی موفقیت تیمم باشد. اینها برای زمانی است که من در جایی فعالیت نمی‌کردم. هوادار استقلال حق دارد اما نباید حرفی بزنیم تا هواداران تیم‌های دیگر و افراد مختلف از آن سوءاستفاده کنند. اتفاقات فوتبالی رخ داد و باعث شد استقلال نتیجه نگیرد.

واقعا همه‌اش فوتبالی بود؟ مثلا سر قضیه جدایی منتظری یا خسرو حیدری صحبت‌های دیگری توسط یک فرد خاص مطرح شد!

باور می‌کنید آن کسی که از او صحبت می‌شد را فقط دو بار در عمرم دیدم. بار اول که اصلا نمی‌شناختمش. حتی یک بار بعد از رفتن شفر در تمرین بود و بعد از اینکه رفت فردای آن روز فهمیدم که آنجا بوده است.

پس همه چیز فوتبالی نبود!

در هر صورت اتفاقاتی افتاده ولی بالاخره این اتفاقات همه ساله در همه تیم‌ها رخ می‌دهد و چیزی نیست که الان بخواهم پشت سر باشگاهم یا مدیرعاملی که به هر حال دارد برای سربلندی استقلال زحمت می‌کشد، صحبت کنم یا حرفی بزنم که بعدا به ضررش بشود. به همین دلیل صلاح نمی‌دانم در این خصوص صحبت کنم.

احساس می‌شد دوست داشتید در استقلال بمانید اما اوضاع برخلاف میل شما پیش رفت!

چند بار قبل از اینکه با سایپا قرارداد ببندیم رفتیم باشگاه تا ببینیم تکلیف‌مان چیست اما آقای فتحی هیچ‌وقت از دفترش بیرون نیامد. بار آخر هم که به باشگاه رفتیم، پیام داد بروید، زنگ می‌زنم. ما هم به باشگاه سایپا رفتیم و قراردادمان را بستیم. این موارد در فوتبال اصلا اتفاق جدیدی نیست. این همه بازیکن و مربی می‌آیند و می‌روند. با این حال بعد از رفتن شفر می‌دانستیم که احتمالش ضعیف است که بخواهند با ما ادامه بدهند چون مربی خارجی که می‌آید قطعا با این ذهنیت می‌آید که مراقب باشد دستیار ایرانی‌اش زیرآبش را نزند.

الان هم که استراماچونی در استقلال به جز غلامپور اصلا دستیار ایرانی دیگری ندارد.

بله، درست است.

استقلال می‌تواند امسال با این مربی ایتالیایی موفق باشد؟ برخی کارشناسان می‌گویند استقلال پیش‌فصل خوبی نداشته است؟

حداقل پیش‌فصل امسال بهتر از پیش‌فصل‌هایی بود که طی دو سالی که در این تیم بودم، داشتیم. هم از لحاظ تمرینی و هم جذب بازیکن استقلال خوب بوده. ما پارسال با ۱۰،۱۲ بازیکن به اردوی ترکیه رفتیم که اکثر آنها جوان بودند و بازیکنان اصلی‌مان را نداشتیم. امسال هم تمرینات بهتر و با برنامه‌تر بوده و هم بازیکنان خوبی جذب کرده‌اند و اردوهای بهتری برگزار کرده و مهره‌های اصلی را حفظ کرده‌اند. در مجموع شرایط استقلال امسال بهتر است.

البته امسال استقلال ستاره بزرگی ندارد.

ستاره نمی‌خواهد چون جوانان با انگیزه‌ای دارد ضمن اینکه این تیم استقلال است و خود‌به‌خود آدم را بزرگ می‌کند.

آرمین سهرابیان با پیشنهاد شما به سایپا آمد؟

وقتی استقلال آرمین را نخواست پیشنهادش را دادیم چون هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ اخلاقی بازیکن خوبی است.

دل‌تان برای مرحوم ناصر حجازی به‌عنوان نزدیک‌ترین رفیقش تنگ نشده است؟

خیلی زیاد. واقعا خیلی!

البته در این فوتبال پرهیاهو و تا حدی ناسالم شاید خیلی هم جای او خالی نباشد.

ما دو سال در بنگلادش بودیم و ناصرخان خیلی در این دو سال به من کمک کرد. همیشه گفته‌ام که من به ناصرحجازی مدیون هستم. این همه فوتبالیست در این مملکت بودند اما او من را به بنگلادش برد. بالاخره ناصرخان روی یک‌سری مسائل حساس بود و بیش از اندازه برای آنها حرص‌وجوش می‌خورد. خدا رحمتش کند.

سوال پایانی؛ ابراهیم صادقی می‌تواند امسال در سایپا موفق باشد؟

مطمئن باشید که صادقی یکی از بهترین مربیان ایران می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج