جاباما
۸۹۳۵۵۶
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

رونمایی از گران‌ترین ترکیب تاریخ فوتبال

با رکورد شکنی منچستریونایتد در جذب مدافع میانی تیم لسترسیتی، ترکیب گران‌ترین تیم فوتبال تاریخ تغییر کرد.

خبرگزاری تسنیم و به نقل از مارکا، با انتقال ۸۰ میلیون پوندی (۸۸ میلیون یورو) هری مگوایر از لسترسیتی به منچستریونایتد که رکورد قبلی خرید گران‌ترین مدافع را شکست (این رکورد پیش از این در اختیار فیرجیل فن‌دایک بود از ساوتهمپتون به لیورپول پیوست)، ترکیب گران‌ترین تاریخ فوتبال دستخوش تغییر و نام بازیکن انگلیسی جدید شیاطین سرخ هم به آن افزود شد.

این ترکیب شامل بازیکنانی می‌شود که قراردادهای آنها طی سه سال اخیر منعقد شده است و همه آنها در زمان عقد آن قرارداد ۲۷ سال یا کمتر سن داشته‌اند.

به شیوه‌ای که چندان هم تعجب‌برانگیز نیست، لیگ برتر انگلیس با ۶ نماینده، بیشترین تعداد بازیکن را در این تیم دارد که شامل دو بازیکن از منچستریونایتد، دو بازیکن از منچسترسیتی، یک بازیکن از لیورپول و یک بازیکن از چلسی می‌شود. ۵ بازیکن دیگر این تیم، از بارسلونا (۲ نفر)، پاری‌سن‌ژرمن (۲ نفر) و بایرن مونیخ (یک نفر) هستند.

ترکیب گران‌ترین تیم تاریخ فوتبال به شرح زیر است:

دروازه‌بان

کپا آریسابالاگا: این دروازه‌بان اسپانیایی ماه آگوست سال گذشته با قراردادی ۸۰ میلیون یورویی از اتلتیک بیلبائو به چلسی پیوست و عنوان گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ را از چنگ رکورد آلیسون بکر، دروازه‌بان برزیلی لیورپول درآورد. رقم انتقال آلیسون ۷۵ میلیون یورو بود.

مدافعان

کایل واکر: دفاع راست انگلیسی منچسترسیتی تابستان سال ۲۰۱۷ با قراردادی ۵۶.۷ میلیون یورویی از وستهام به تیم آبی‌پوش شهر منچستر پیوست. او در زمان عقد قراردادش به گران‌ترین مدافع تاریخ تبدیل شد هرچند خیلی زود این عنوان را از دست داد.

فیرجیل فن‌دایک: مدافع میانی هلندی لیورپول تا یک هفته پیش به سبب قرارداد ۸۵ میلیون یورویی‌اش برای انتقال وی از ساوتهمپتون به آنفیلد در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ گران‌ترین مدافع تاریخ بود.

هری‌ مگوایر: مدافع میانی انگلیسی جدید منچستریونایتد با قراردادی که ارزش آن ۳ میلیون یورو بیشتر از ارزش همتایش در لیورپول است، عنوان گران‌ترین مدافع تاریخ را به خود اختصاص داده است.

لوکاس هرناندس: بایرن مونیخ برای تقویت خط دفاعی‌اش، حاضر شد ۸۰ میلیون یورو به اتلتیکومادرید بپردازد تا مدافع فرانسوی را که هم توانایی بازی در مرکز خط دفاعی دارد هم سابقه بازی به عنوان دفاع راست، به آلیانتس آره‌‌نا ببرد.

هافبک‌ها

رودری: منچسترسیتی امسال هم دوباره دست به ولخرجی زد و خط میانی‌‌اش را با پرداخت ۷۰ یمیلیون یورو برای خرید رودری از اتلتیکومادرید تقویت کرد. رودری حالا پس از کپا آریسابالاگا دومین بازیکن اسپانیایی گران قیمت تاریخ است.

پل پوگبا: قدیمی‌ترین قرارداد گران به ثبت رسیده در میان بازیکنان گران‌قیمت‌ترین تیم تاریخ متعلق به پل پوگبا است که تابستان سال ۲۰۱۶ با قراردادی ۱۰۵ میلیون یورویی از یوونتوس به منچستریونایتد برگشت. او در آن زمان به گران‌ترین هافبک تاریخ فوتبال تبدیل شد.

فرنکی دیونگ: بارسلونا برای خرید فرنکی دیونگ از آژاکس در تابستان امسال، پذیرفت ۷۵ میلیون یورو به علاوه ۱۱ میلیون یورو پاداش بپردازد و به این ترتیب این هافبک هلندی پرسودترین فروش در تاریخ باشگاه هلندی شد.

مهاجمان

فیلیپه کوتینیو: بارسلونا دو سال پیش برای خرید کوتینیو از نیمار ۱۲۰ میلیون یورو به علاوه ۴۰ میلیون یورو پاداش پرداخت اما این بال برزیلی نتوانست در حد رقمی که برای انتقالش به نوکمپ پرداخت شده بود، انتظارات را برآورده کند.

نیمار: گران‌ترین قرارداد ثبت شده در تاریخ فوتبال مربوط به انتقال ۲۲۲ میلیون یورویی نیمار از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن در تابستان سال ۲۰۱۷ است. او اولین و تنها بازیکنی است که انتقالش بیش از ۲۰۰ میلیون یورو هزینه داشته است.

کیلیان امباپه: مهاجم خوش‌آتیه فوتبال فرانسه، در موناکو آنقدر با استعداد نشان داد که پاری‌سن‌ژرمن حاضر شد برای خرید او ۱۸۰ میلیون یورو بپردازد. او با ۲۰ سال سن، جوان‌ترین عضو گران‌ترین تیم تاریخ فوتبال است.

رونمایی از گران‌ترین ترکیب تاریخ فوتبال

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mrاچ

      واکر از تاتنهام به من سیتی رفت

    • بدون نام

      فقط نیمار دی یونگ امباپه کوتینیو فن دایک

    • بدون نام

      به جای نیمار و کوتینیو رونالدو و مسی رو بزارید میشه بهترین تیم جهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج