۸۹۳۸۱۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تفاهم‌نامه همکاری مرزی بین ایران و ترکیه امضا شد

کلانتر مرز جمهوری اسلامی در شهرستان ماکو و والی استان وان ترکیه با امضای تفاهم نامه همکاری بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.

خبرگزاری مهر: کلانتر مرز جمهوری اسلامی در شهرستان ماکو و والی استان وان ترکیه با امضای تفاهم نامه همکاری بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.

کلانتر مرز جمهوری اسلامی در شهرستان ماکو و والی استان وان ترکیه در نشست و ملاقات مرزی، علاوه بر بحث و تبادل نظر برای افزایش توسعه همکاریهای دو جانبه مرزی و مقابله با انواع ناامنی ها در مرزهای مشترک ، بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.

سرهنگ شیرزاد حاجی زاده فرمانده هنگ مرزی و کلانتر مرز ماکو در آیین امضای این تفاهم نامه با اشاره به افزایش مناسبات مرزی دو کشور در این منطقه گفت: با پیگیریهایی صورت گرفته نیروهای هر دو کشور مثل گذشته با تلاش بیشتری نسبت به انسداد مرز و برخورد با ناآرامی ها و کالای قاچاق اقدام خواهند کرد.

تفاهم‌نامه همکاری مرزی بین ایران و ترکیه امضا شد

وی در این ملاقات همچنین با اشاره به افزایش مناسبات مرزی ۲ کشور بیان کرد: با پیگیری‌هایی صورت گرفته نیروهای هر دو کشور مثل گذشته با تلاش بیشتر در راستای تامین امنیت مرزها و برخورد با قاچاق اقدام خواهند کرد.

والی استان وان ترکیه هم در این نشست به حدود ۸۶ کیلومتر مرز مشترک با شهرستان ماکو اشاره کرد و افزود: تشکیل و برگزاری ملاقات مرزی امری ضروری برای حفظ امنیت در نوار مرزی است.

محمد امین بیلمز با اعلام اینکه برای گسترش مناسبات مرزی بایستی جلسات و ملاقات ها ادامه یابد افزود : برگزاری این ملاقاتهای مرزی بر اساس قراردادها و تفاهم نامه ها فی مابین تاثیرات بسیار مثبتی در امنیت و ارتقا امنیت مرزهای مشترک خواهد داشت .

در پایان اولین جلسه ملاقات مرزی کلانتر مرز جمهوری اسلامی ایران در ماکو و والی استان وان ترکیه ، علاوه بر امضا تفاهم نامه همکاری در سه بند مقرر شد این جلسات هر شش ماه یکبار در خاک ترکیه و جمهوری اسلامی برگزار شود.

ایران و ترکیه ۵۶۶ کیلومتر مرز مشترک دارند و آذربایجان‌غربی از ایران با استان‌های آغری، ایغدیر، وان و حکاری از این کشور هم‌مرز است.‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج