جاباما
۸۹۳۸۳۷
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

با توهین کردن طرفداری ثابت نمی‌شود!

عجیب است اما بحث اصلی این روزهای فوتبال ایران، فارغ از مشخص شدن زمان شروع لیگ نوزدهم، کری‌های بچه‌گانه و توهین‌آمیزی است که در تلویزیون و فضای مجازی بین طرفداران سرخابی‌های پایتخت رواج پیدا کرده.

خبرآنلاین: شوخی، کری، کل‌کل یا حتی دعواهای متعصبانه‌ای که برای حمایت از تیم خودی در جهت مقابله با حریف دیرینه و همیشگی از آنها استفاده می‌شود. این‌ها بدون شک جزو جدانشدنی هواداری در فوتبال دنیا هستند. مثل همه لحظه‌هایی که مجریان لیورپولی و منچستری شبکه اسکای‌اسپورت روبروی هم می‌نشینند و حسابی از خجالت هم در می‌آیند یا مثل همه آن وقت‌هایی که یک بنر یا شعار ساده حرف کلی هوادار را به گوش رقیب می‌رساند.

همه این اتفاقات در فوتبال و ورزش روز دنیا مشاهده می‌شوند و از دید خیلی‌ها تا حد زیادی باعث جذاب‌تر شدن هر رشته‌ای می‌شوند اما بدون شک این جذابیت تا وقتی اذیت‌کننده نخواهد بود که از مرز توهین رد نشود و رنگ و بوی کری‌های پر از اهانت استادیومی را به خودش نگیرد. وقتی پای فضای مجازی یا تریبون‌های بزرگتر و افراد معروف وسط باشد دیگر ذهن هیچکس به سکوهای استادیوم معطوف نمی‌شود و هیچکس نمی‌تواند با استفاده از هر ترفندی برای حریف کری بخواند و حتی به آن توهین کند.

وقتی چند روز پیش مجری برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما پیش از به قول خودش شوخی با هواداران استقلال در برنامه زنده، از این گفت که می‌داند به زودی مورد هجمه قرار می‌گیرد، خیلی‌ها از این گفتند که لزوم گفتن آن جملات عجیب در تریبون ملی چه بود؟ شوخی و یا کری‌خوانی حسین کلهر برای استقلالی‌ها از دید خیلی‌ها توهین به آبی‌ها تلقی شد. صحبت‌های کلهر انقدر برای طرفداران و حتی بازیکنان و مسئولان استقلال سنگین بود که آنها زودتر از اکثر واکنش‌های چند وقت اخیرشان نسبت به کری‌خوانی این مجری تلویزیون واکنش نشان دادند.

ابتدا اعلام شد که باشگاه استقلال یکبار دیگر همکاری خودش را با صدا و سیما قطع خواهد. مدت زیادی از این واکنش نگذشت که وریا غفوری، کاپیتان استقلال هم نسبت به صحبت‌های کلهر در برنامه سلام صبح بخیر واکنش بسیار تندی داشت. وریا که طی ماه‌های گذشته از طریق صفحه اینستاگرام خودش ارتباط خوبی با طرفداران فوتبال در ایران گرفته و معمولا هم با کسی تعارف ندارد، به شدت به کلهر و صدا و سیما تاخت.

البته که از این دو اقدام باشگاه استقلال مدت زیادی نگذشت که حسین کلهر از طرفداران استقلال عذرخواهی کرد و با انتشار ویدیویی سعی کرد آنها را توجیه کند که قصدش توهین نبوده. باور اینکه همه این اتفاقات در ظرف یک روز و یا شاید چند ساعت پیرامون بزرگترین باشگاه‌های فوتبال ایران رخ داد خیلی ساده نیست. عجیب‌تر اینکه این پایان داستان نبود و پای آدم‌های تازه‌تری هم به این سناریو عجیب و پیچیده باز شد.

در حالیکه جو تقریبا به سمت آرام شدن می‌رفت، انتشار ویدیویی از یک کمدین استقلالی دوباره همه چیز را به حالت اولیه برگرداند. سامان گوران در اینستاگرام تندتر از خیلی‌ها به عنوان یک سلبریتی علیه باشگاه پرسپولیس حرف زد و خیلی زود با شکایت طرف مقابل روبرو شد! او که در ویدیو خودش علنا از چند بازیکن پرسپولیس اسم برده بود و به نوعی به آنها توهین کرده بود، با واکنش‌های دیگری هم از روبرو شد. از واکنش تندتر مهرداد میناوند که حتی پای کاپیتان سابق استقلال را هم به بحث باز کرد تا حسین ماهینی که در توئیتی کنایه‌آمیز از باشگاه و لوگوی باشگاه پرسپولیس دفاع کرد.

بدون شک اینکه در مقطع حساس کنونی و در شرایطی که هنوز وضعیت شروع لیگ نوزدهم فوتبال ایران مشخص نیست و هیچکس از آینده اطلاع درستی ندارد، بیشتر شدن این تنش‌ها بین طرفداران و حتی بازیکنان سرخابی‌های پایتخت نه تنها کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند بلکه در این تعطیلی و کلافگی اهالی فوتبال می‌تواند همه چیز را بدتر کند.

در واقع این فضای مجازی سلبریتی‌محور که طی سال‌های اخیر در رابطه با فوتبال ایران کم حاشیه درست نکرده، باید به سمتی سوق پیدا کند که کمتر کسی به خودش اجازه تنش‌زایی بدهد. از یک برنامه زنده تلویزیونی تا یک صفحه اینستاگرامی. فرقی نمی‌کند مبدا کری‌خوانی‌های توهین‌آمیز کجا باشد؟ مهم این است که با توهین و کری‌خوانی‌های بچه‌گانه روز به روز چهره هواداری در فوتبال ایران تبدیل به چهره‌ای سیاه‌تر از قبل می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرهنگ استفاده از هیچ چیز وارداتی را بلد نیستیم
      حالم از خودم بهم می خوره
      کاش ایرانی نبودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقأ کاش یاد بگیریم بجای تحقیر طرف مقابل و بهم ریخته گی خودمان بتوانیم لذت ببریم و فرهنگ طرفداری داشته باشیم.
        از طرفداری تیممان فقط فحش و تحقیر را بلدیم و برای همین هیچوقت نه فوتبال خوب میبینیم و نه خوب فوتبال میبینیم.

    • بی انگیزه

      کاش اینستاگرام فیلتر بشه

    • بدون نام

      دقیقا همینطوره

    • بدون نام

      لوگو لنگ عکس گاو است هواداران شون هم گاو تشریف دارند

    • بدون نام

      لوگوی لنگ خره یا گاوه؟

    • بدون نام

      خودمون بایدفیلتر کنیم

      چکار به فضای مجازی داریم

      اگه ادم خودش کنترل کنه ایجور حرفها درنمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج