جاباما
۸۹۳۸۶۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

قیمت رسمی برنج خارجی اعلام شد

سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالاهای اساسی قیمت رسمی تعدادی از برنج‌های خارجی موجود در بازار را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: در این سامانه که با محوریت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان راه‌اندازی شده قیمت کالاها در سه سطح اعلام شده است. "حداقل قیمت" که به معنی پایین‌ترین نرخی است که از یک گروه کالایی خاص در بازار مشاهده شده، "حداکثر قیمت" که به بالاترین قیمت همان کالا در بازار اشاره دارد و "قیمت عرف" که به معنای نرخ رسمی یا همان حداکثر قیمت مجاز آن کالا از نظر دولت، در بازار است.

در حال حاضر در سامانه اعلام قیمت کالاهای اساسی، حداقل و حداکثر قیمت شش خانواده از برنج‌های وارداتی درج شده که البته در حال حاضر تنها قیمت رسمی (عرف) دو نوع برنج در این سامانه به ثبت رسیده است.

بر این اساس قیمت رسمی برنج پاکستانی باسماتی برای هر کیلوگرم ۸۹۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. این در حالی است که حداقل قیمت این کالا در بازار ۸۷۰۰ تومان و حداکثر قیمت آن ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است. به این ترتیب مردم می‌توانند در صورت مشاهده قیمتی بیش از ۸۹۰۰ تومان برای این کالا، شکایت خود را از واحد فروشنده متخلف به ثبت برسانند.

دیگر کالایی که قیمت رسمی آن به ثبت رسیده، برنج هندی ۱۱۲۱ است. بر اساس اعلام این سامانه، نرخ رسمی این کالا ۸۰۰۰ تومان در هر کیلوگرم است و این در حالی است که حداقل قیمت این نوع برنج در بازار ۶۵۰۰ تومان و حداکثر قیمت آن ۷۷۰۰ تومان به ثبت رسیده است. این به معنای آن است که وزارت صنعت افزایش قیمت این کالا تا مرز ۸۰۰۰ تومان را مجاز می‌داند و در صورت مشاهده قیمتی بالاتر از این نرخ، امکان ثبت شکایت وجود دارد.

جز این دو نوع برنج، دیگر برنج‌های خارجی که در سامانه ثبت شده‌اند در حال حاضر قیمت رسمی ندارند. ‌

از چند ماه قبل برای افزایش شفافیت در بازار کالاهای اساسی، طرح راه‌اندازی سامانه‌ای در دستور کار قرار گرفت که به وسیله آن اقشار مختلف مردم به صورت روزانه در جریان قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی در بازار قرار بگیرند و به این ترتیب راه بر گران‌فروشی و بالا بردن غیرواقعی قیمت‌ها بسته شود.

مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه WWW.۱۲۴.IR در جریان نرخ‌ مجاز کالاهای اساسی قرار بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی و مغایرت قیمت در بازار با نرخ‌های رسمی اعلامی، از طریق همین سامانه موضوع را گزارش کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س.ش

      برنج 7تومنی هندی رو به طور رسمی کردن 8تومن. حالا خوشحال باشیم از این تنظیم بازار !!!! عجیبه این حجم از کارآمدی و توجه به اوضاع واحوال مردم !

    • بدون نام

      الحمدلله دولت کمک میکنه به گرانی چون برنج الان توبازار۶۲الی۷۸هزارتومان ۱۰کیلویی به اینکه قیمت بیاره پایین میبره بالا

    • سیدرضا

      خدالعنتت کندودردنیا و اخرت زجر بکشی
      دوهفته پیش از فروشگاه رفاه تهرانسر دانه بلند آوازه و خاطره خریده ام هفتادوسه و هفتاد پنج هزارتومان حال که دلار ارزانتر شده توازخدابیخبر‌قیمت و بردی توی هشتارهزار

    • بهلول

      قیمتی شما اعلام کردید گران است ما کیلویی ۷۳۰۰تومن خرید می کنیم

    • بدون نام

      هرموقع دولت انگشت رواجناس گذاشت جزمصیبت چیزی برای مصرف کننده نداشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا یاد رفاه مردم افتادید اینهم بخاطر انتخابات فایده نداره مردم بیدار شدند سیم کارت مجانی لاستیک سهمیه ای قیمت اجناس را کم میکنیم چرا در این مدت اینکارها را نمی کردید چرا چرا چ را وقت رای دادن مردم عزیز می شون دیگر هیچ خبری نیست

    • بدون نام

      روزی عقابی زسرسنگ به هواخواست....بربالوپرخویش نظرکردوچنین گفت...ازماست که برماست...درطول تاریخ هرچه خوردیم ازخودی بوده..

    • بدون نام

      خواهش داریم قیمت نذارین بیشرفها،پست‌فطرتها،برنج هندی میخرم کیسه۱۰کیلویی۶۸تومان برنج داریوش بی شرف تومیگی۸۰تومن آخه چه نامردایی بشکل رای دادن اصلن شماچجور اومدین راس کار بیشرف دزد جانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای کاش که قیمت گذاری نمی کردید خیلی بهتر بود

    • بدون نام

      به جای کاهش قیمت میبری بالا میگی تنظیم کردی ؟

    • بوون نام

      این دیگه چه بازیه قیمت حد اثر وحد اقل خوب معلومه فروشنده حد اثر میفروشه

    • بدون نام

      لعنت بر برنج هندی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج