۸۹۴۲۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۳۵ زخمی در عملیات نافرجام بازداشت «آتامبایف»

وزارت بهداشت قرقیزستان بامداد پنجشنبه اعلام کرد: در جریان اقدام نیروهای امنیتی برای بازداشت «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهوری سابق این کشور که به درگیری با هوادارانش منجر شد، یک نفر کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.

ایرنا: وزارت بهداشت قرقیزستان بامداد پنجشنبه اعلام کرد: در جریان اقدام نیروهای امنیتی برای بازداشت «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهوری سابق این کشور که به درگیری با هوادارانش منجر شد، یک نفر کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اولین تلاش نیروهای امنیتی برای بازداشت آتامبایف در اقامتگاهش در نزدیکی «بیشک» پایتخت قرقیزستان بود که ناکام ماند.

۳۵ زخمی در عملیات نافرجام بازداشت «آتامبایف»

گروهی از هواداران رئیس جمهوری سابق مانع از ورود نیروهای امنیتی به اقامتگاه وی شدند. عملیات نیروهای امنیتی به درگیری با هواداران آتامبایف منجر شد.

در پی این اقدام یک نیروی امنیتی ویژه قرقیزستان به ضرب گلوله کشته شد. منابع خبری محلی گفتند چند نفر از جمله یک خبرنگار بر اثر گلوله نیروهای امنیتی زخمی شدند اما دستگاه امنیتی اعلام کرد که فقط گلوله پلاستیکی شلیک شده است.

آتامبایف به فساد مالی متهم شده و پارلمان نیز مصونیت وی را لغو کرد. وی که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ رئیس جمهوری قرقیزستان بود «سورنبای جینبکف» رئیس جمهوری کنونی را متهم به اتهام‌زنی علیه خود کرده است.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه ماه گذشته میلادی با آتمبایف ملاقات کرد. این دیدار به این گمانه‌زنی‌ها که آتمابایف از حمایت پوتین برخوردار است، دامن زد.

اما پوتین به خبرنگاران گفت که هیچ چیز مخفی در این دیدار وجود نداشته است. وی اظهار داشت: شما می‌دانید که من همیشه برای تماس با همتایان کنونی و پیشینم آماده هستم. بله، در حقیقت من با آتمبایف ملاقات کردم و ما درباره وضع منطقه و قرقیزستان صحبت کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج