۸۹۴۲۲۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نگاهی به تقابل‌های دیدنی نوزدهمین دوره لیگ

حالا که قرعه‌کشی لیگ انجام شده، جالب است که ببینیم در هر هفته از رقابت‌ها چه تقابل جذابی پیش‌روی هواداران فوتبال قرار دارد.

ایران ورزشی: حالا که قرعه‌کشی لیگ انجام شده، جالب است که ببینیم در هر هفته از رقابت‌ها چه تقابل جذابی پیش‌روی هواداران فوتبال قرار دارد. تقابل‌هایی که به جذاب‌تر شدن لیگ نامعلوم و بلاتکلیف این فصل کمک می‌کند.

هفته اول: دربی خوزستان

قهرمان لیگ هجدهم در جم مشخص شد و پرسپولیسی‌ها با یک گل پارس جنوبی را شکست دادند تا برای سومین فصل متوالی بر قله فوتبال ایران بایستند. حالا برای لیگ نوزدهم هم پرسپولیس کار خود را مقابل پارس جنوبی جم، در ورزشگاه آزادی آغاز می‌کند.

اولین دربی لیگ نوزدهم هم این فصل در هفته اول برگزار می‌شود. در این بازی فولاد خوزستان پذیرای صنعت نفت آبادان است. در کنار تمام حساسیت‌هایی که دربی خوزستان دارد، فولادی‌ها در این بازی پذیرای سرمربی سابق خود دراگان اسکوچیچ که این فصل سرمربی صنعت نفت آبادان است هم هستند. نکونام و اسکوچیچ دو فصل پیش در لیگ یک دوئل جذابی داشتند.

دیگر تقابل جذاب هفته اول به جدال شاهین شهرداری بوشهر و سپاهان برمی‌گردد. عبدالله ویسی که بعد از قهرمانی با استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم، برای لیگ شانزدهم به سپاهان رفت، نتوانست در این تیم موفق شود و در همان فصل از کار برکنار شد، به‌عنوان سرمربی شاهین مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد.

هفته دوم: جدال دنیزلی با پرسپولیس

حساس‌ترین بازی هفته‌ دوم رقابت‌های لیگ برتر در تبریز برگزار می‌شود. در این بازی تراکتور در اولین بازی خانگی فصل خود، پذیرای پرسپولیس است. حضور مصطفی دنیزلی ترک روی نیمکت تراکتور و تقابل او با تیم پیشینش پرسپولیس، از نکات جالب این هفته از رقابت‌های لیگ برتر است.

دیگر جدال حساس هفته را دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند. این بازی جدال جواد نکونام بازیکن سابق استقلال که سابقه قهرمانی با این تیم در لیگ برتر را هم دارد به‌عنوان سرمربی فولاد، با تیم سابق خود هم است. نکونام فصل پیش هم به‌عنوان سرمربی نساجی مقابل استقلال قرار گرفت که آن بازی برنده‌ای نداشت.

هفته سوم: نبرد ژنرال با نکونام

جواد نکونام بعد از تقابل هفته‌ دوم با استقلال، در هفته‌ سوم هم مقابل امیر قلعه‌نویی قرار می‌گیرد. نکونام که به‌عنوان بازیکن هم در تیم ملی و هم در استقلال زیر نظر قلعه‌نویی بازی کرده است، خاطرات تلخ و شیرینی از دوران حضور در تیم‌های امیر قلعه‌نویی دارد. بدون شک تقابل امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی سپاهان و جواد نکونام به‌عنوان سرمربی فولاد در اهواز، حساس‌ترین اتفاق هفته سوم لیگ برتر است. رابطه این دو اصلاً با هم خوب نیست و به شکایت و دادگاه هم کشیده شده‌ است.

هفته چهارم: زودترین دربی

دربی بزرگ ایران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته‌ چهارم برگزار می‌شود. هفته‌ چهارم زودترین هفته‌ای است که در تاریخ لیگ برتر دربی بزرگ ایران در آن برگزار می‌شود. در هجده دوره‌ گذشته لیگ برتر زودترین هفته‌ای که دربی در آن برگزار شده، هفته‌ ششم بوده است. ۳ بار دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر در هفته‌ ششم به مصاف هم رفته‌اند. نکته‌ جالب در مورد این ۳ دربی این است که هر ۳ دربی به تساوی انجامیده است و در هر ۳ دربی توپی از خط دروازه‌ دو تیم رد نشده است.

هفته پنجم: جدال سرخابی‌ها با اصفهانی‌ها

هفته‌ پنجم لیگ امسال جدال دو تیم بزرگ پایتخت استقلال و پرسپولیس و دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن است. بدون شک حساس‌ترین بازی این هفته جدال قهرمان و نایب قهرمان لیگ هجدهم در ورزشگاه آزادی است. پرسپولیسی‌ها بعد از دربی بزرگ ایران در این هفته پذیرای سپاهان اصفهان هستند. بدون شک بازی‌های فصل گذشته دو تیم و اتفاقاتی که این بازی‌ها به همراه داشت، بر حساسیت جدال سپاهان با پرسپولیس می‌افزاید.

در دیگر بازی حساس این هفته، ذوب‌آهن که علیرضا منصوریان را روی نیمکت خود می‌بیند، پذیرای استقلال تهران است. منصوریان که در لیگ هفدهم از استقلال برکنار شد، در این هفته مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد. این بازی دومین تقابل منصوریان با استقلال بعد از برکناری از این تیم است.

هفته ششم: تقابل یحیی با پرسپولیس

بعد از رفتن برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی به‌عنوان گزینه اصلی این باشگاه برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس انتخاب شد اما نتوانست رضایتنامه خود را از تیم شهرخودرو بگیرد و در لیگ نوزدهم هم هدایت شهرخودرو را بر عهده دارد. یحیی در هفته‌ ششم در مشهد مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که یکی از بازی‌های جذاب این هفته است. علاوه بر یحیی، این بازی تقابل مهدی رحمتی دروازه‌بان سابق استقلال تهران با پرسپولیس هم هست. حضور رحمتی در شهرخودرو بر حساسیت‌های این بازی افزوده است.

دربی اصفهان دیگر بازی حساس این هفته است. سرمربی‌های هر دو تیم سابقه‌ بازی و مربیگری در استقلال را دارند و جدال امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان بر جذابیت‌های این هفته افزوده است. جدال فصل گذشته‌ این دو سرمربی در دربی اصفهان برنده‌ای به همراه نداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج