جاباما
۸۹۴۲۸۶
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

جنگ کی‌روش - برانکو کی تمام می‌شود؟

برای ما که رها کردن، فراموش کردن و زندگی در لحظه را به سختی یاد می‌گیریم، برانکو هنوز مربی پرسپولیس است.

ایران ورزشی: برای ما که رها کردن، فراموش کردن و زندگی در لحظه را به سختی یاد می‌گیریم، برانکو هنوز مربی پرسپولیس است. او حتی در شبی که روی نیمکت الاهلی نشسته و شکست سنگینی از رقیب سنتی‌اش الهلال خورده، همچنان مربی پرسپولیس است.

باید شیفتگان برانکو از عملکرد مربی محبوب‌شان دفاع کنند و مخالفانش با شکست ۴ گله الاهلی، بر طبل شادانه بکوبند. بی‌آنکه لحظه‌ای از خود بپرسند، برد و باخت الاهلی و اساساً آینده شغلی برانکو ایوانکوویچ به من چه ارتباطی دارد؟ چه اهمیتی دارد برانکو در عربستان توفان به پا کند و یا بعد از چند نتیجه فاجعه بار اخراج شود؟

برای ما که عاشق زندگی در گذشته هستیم، کارلوس کی‌روش هنوز مربی تیم ملی ایران است. کی‌روش از ایران جدا شده و به کلمبیا پیوسته؟ ابداً مهم نیست! ما عهد بسته‌ایم تا ابد دل‌نگران کارنامه کارلوس باشیم که مبادا حرفی که پنج سال پیش در دفاع از او زده‌ایم، غلط از آب دربیاید. مهم نیست کلمبیا در کوپا آمه‌ریکا چه کرده و مدیران بالادست کی‌روش، چه نظری راجع به او دارند. ما از ته دل آرزو می‌کنیم که کی‌روش در کلمبیا بترکاند!

ما هیچ‌وقت از «دیروز» رها نمی‌شویم. یک عمر روی سکوها شعار دادیم «آقای فلانی برگرد به تیمت» و در مصرع بعدی تاکید کردیم که مربی جدید چه بلاهای سر تیم آورده. این شعار، چکیده جهان‌بینی فوتبالی ماست. راه اصلاح، همیشه «بازگشت به گذشته» است.

منتظر روزی هستیم که مارک ویلموتس با سر به زمین بخورد و کی‌روش دوباره برگردد به «تیمش». کالدرون هم برود همانجایی که بوده و برانکو برگردد به تیمش.

برانکو به الاهلی رفته، کارلوس کی‌روش در کلمبیا روزگار می‌گذراند. هر دو شاید روزی با پیشنهادی از ایران مواجه شوند، شاید هم هیچ وقت دیگر کار در ایران را تجربه نکنند. یکی ۶۶ سال دارد و دیگری ۶۵ سال و در سال‌های پایانی دوران مربیگری اما در ذهن دوقطبی ساز گروهی از ایرانی‌ها، دوگانه برانکو - کی‌روش باید زنده بماند. ذهن‌های بی‌تحلیلی که جز سیاه و سفید دیدن، جز دو قطبی ساختن چیز دیگری یاد نگرفته‌اند باید این دوقطبی را زنده نگه دارند که حرفی برای گفتن داشته باشند.

برانکو شکست سنگینی خورد. اینکه او با الاهلی چه می‌کند و قهرمان آسیا می‌شود یا به لیگ دو عربستان سقوط می‌کند، هیچ ارتباطی با دورانی که در ایران گذرانده و نتایجی که با پرسپولیس گرفته، ندارد. همانطور که نتایج کی‌روش در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال، هیچ ارتباط معنی‌داری با کارنامه‌ای که در ایران رقم زد، نداشت. مرزبندی کارنامه یک مربی، موضوع خیلی ساده‌ای است. ولی تفهیم همین موضوع ساده به آنهایی که غیر از صفر و یک، هیچ عدد دیگری نمی‌شناسند کار بسیار دشواری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عقده ایا خودشون که بخار نداشتن سرورشون پرسپولیس و برانکوی بزرگ رو شکست بدن دل به شکستهای خارجی سرورشون میبندن ... وگرنه خودشون میدونن کیروش مالی نبود و نیست
      شما هم نمک به زخمشون نپاشید روانیا بیشتر میسوزن خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برانکو درحد قشقائی هم نیست چه برسد پرسپولیس، فقط کیروش مربی بزرگی هست

      • بدون نام

        ما که اینا را زود فراموش کردیم ولی انگار نویسنده با این متن مزخرفش از یاد نبرده اینارو
        نویسنده لطفا از طرف خودت حرف بزن و الکی طرز فکر خودت را به مردم وصل نکن

    • بدون نام

      معلوم شد که چه پروفسور هست این برانگو خخخخ

    • چُسپلیس

      یعنی منظور شما این که باخت برانکو با الاهلی ارتباطی به نتایج او در ایران با تیم پرسپولیس ندارد . منظور نویسنده این است که قهرمانی های پرسپولیس واقعی بوده و هیچ کس دیگری در این قهرمانی دخالت نداشته . نه عزیزم شما سخت در اشتباه هستید برانکو ثابت کرد که از مربیگری هیچی بلد نیست و در واقع او یک دلال به تمام معناست ..افتاد

    • احمدی

      همه چیز تمام شده البته اگرروزنامه ها بگذارند

    • مهدی

      نویسنده محترم بخدا خودتم نمیدونی چی نوشتی!

    • بدون نام

      چون حماقت بعضیها حد و مرز نداره . کیسه کشا چند سال متوالی با کلی هزینه بجایی نرسیدن و درونشان پر از عقده و حقارت شده و دنبال کوچکترین روزنه برای تخلیه روانی هستن

    • بدون نام

      عزیزان محترم ارتش سرخ خواهشا جواب کیسه تنان را ندید بگذارید خودشان را تخلیه کنن چون از درون دارن منفجر میشن

    • بدون نام

      چه زیبا احسنت

    • پرسپولیسی ام ...با افتخار

      جاوید باد پیسپولیس ایران

    • بدون نام

      ول کن بابا

    • بدون نام

      دو اسکل

    • بدون نام

      حقیقت همیییییششهه تلخ بوده آقای نویسنده بخش ورزشی برترینها که همیشه سیلیقه ایی در این بخش عمل کردید...عیار برانکو و کیروش حالا که از ایران رفتن داره مشخص میشه...ایران که لیگش همه چیز از قبل برنامه ریزی که عیار مربی مشخص نمیشه که...تو این چهار سال که این تیم بی ریشه بهش جام داده شده حای اگه میناوند مربی بود باز هم جام به این تیم داده میشد نیازی به میلیارد میلیارد ریخت و پاش از بیت المال و امثال حسین هدایتی ها نبود...

    • بدون نام

      کیروش که مربی نبور

    • بدون نام

      لعنت به برانکو

    • masih

      کارمند محترم بخش ورزشی این سایت که همییییششهه سلیقه ایی مطلب میذارید...حقیقت خخخییلییی تلخه و الان که عیار هر دو مربی مشخص شده سعی در لوس کردنه واقعیت هستید...واقعا تصور کرده بودید برانکو مربیه قابلیه؟؟؟تو این چهار سال میناوندم مربی این تیم بی ابتخار بود باز جام میاوردن و نیازی به هدر دادن بیت المال و ریخت و پاش نبود و امثال هدایتی مال بیت المال خور...الان دیگه عیار مربیا مشخص شده شمام بشین مطلب از خودت در بیار ما هم میخندیم به شما و مطالبت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج