۸۹۴۳۷۹
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

چین: آمریکا از مداخله در هنگ‌کنگ دست بردارد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین بار دیگر به آمریکا هشدار داد بی درنگ دست از مداخله در امور هنگ کنگ بردارد و در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

ایرنا: سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین بار دیگر به آمریکا هشدار داد بی درنگ دست از مداخله در امور هنگ کنگ بردارد و در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

«هوا چون اینگ» روز پنجشنبه ضمن اعتراض به اظهارات نامناسب برخی نمایندگان کنگره آمریکا درباره تحولات اخیر هنگ کنگ گفت تظاهرات در هنگ به حرکت‎های خشونت آمیز و قانون‎شکنی تبدیل شده است در مقابل چنین خشونت‌‎ها و جرم‌های جدی، هیچ دولت وظیفه‎شناسی دست روی دست نخواهد گذاشت.

او در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات «تام کوتون» و «میت رامنی» به عنوان دو سناتور آمریکایی درباره بازنگری در روابط چین و آمریکا در صورت اعلام حکومت نظامی از سوی پکن در هنگ کنگ و احتمال تعلیق مذاکرات تجاری با چین و اصلاح «قانون سیاست آمریکا-هنگ کنگ» گفت: این سناتورهای آمریکا آیا یادشان هست در سال ۲۰۱۱ پلیس کشورشان چطور با جنبش تصرف وال استریت برخورد کرد؟

اگر خشونت‌های کنونی هنگ کنگ در آمریکا اتفاق می‌افتاد، پلیس آمریکا چه برخوردی با آن می‎کرد؟ این سناتورهای واشنگتن که از یک سو هیچ زحمتی برای پی بردن به درست بودن و یا نبودن این اقدام‎ها و صحبت درباره خطرات این خشونت های غیرقانونی به خود نمی دهند و از سوی دیگر به انتقاد از تدابیر حرفه‌ای، خویشتندارانه و قانونی پلیس هنگ‌کنگ می‎پردازند، واقعاً چه هدفی را دنبال می‎کنند؟»

این سخنگو تاکید کرد: دولت مرکزی چین از حکومت قانونی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ به ریاست کری لام و اقدامات رسمی هنگ کنگ برای اجرای قوانین و سرکوب خشونت ها و جنایتکاران قاطعانه حمایت می کند.

وی گفت: در عین حال، چین بار دیگر به برخی‌ها در آمریکا هشدار می دهد بی‌درنگ دست از تبانی با عاملان خشونت‌ها و جرائم در هنگ کنگ و مداخله در امور این منطقه بردارند هر گونه توطئه به منظور آسیب رساندن به سیاست «یک کشور و دو نظام» و صدمه زدن به شکوفایی و ثبات هنگ کنگ برای مردم چین و از جمله شهروندان هنگ کنگ غیرقابل قبول است و هر دسیسه‎ای برای مداخله در امور داخلی چین شامل امور هنگ کنگ نیز به ناکامی خواهد انجامید.

چین: آمریکا از مداخله در هنگ‌کنگ دست بردارد

تصویری از تفنگ‌های لیزری که پلیس هنگ کنگ از معترضان کشف و ضبط کرد

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی است که پلیس هنگ کنگ نیز در نشستی خبری اعلام کرد از معترضان تفنگ‌های لیزری، توقیف کرده است

پلیس هنگ کنگ در نشست خبری اعلام کرد حدود ساعت هفت عصر 15 مرداد مردی مظنون به نگهداری اسحله تهاجمی در ناحیه «شام شوی پو» دستگیر شد که از او 10 تفنگ لیزری 18 سانتیمتری کشف شد.

«لی گوای فا» سرپرست ارشد اداره رسیدگی به جرایم سازمان یافته و گروه جنایتکار «تریاد» از زیرمجموعه‎های پلیس هنگ کنگ تاکید کرد مدارک کشف شده قلم لیزری نیست بلکه نوعی تفنگ لیزری است و اگر اشعه آن به چشمان ما تابیده شود، شبکیه دچار آسیب دائمی می شود لذا این را در ردیف سلاح منظور می کنیم.

پلیس در نشست خبری همچنین کاربرد تفنگ لیزری توقیف شده را به نمایش گذاشت که در آن مشاهده شد با تابیدن اشعه منتشر شده از تفنگ لیزری توقیف شده به کاغذ، ناحیه کاغذ که مورد تابش اشعه قرار گرفته، ظرف 10 ثانیه آتش گرفته و سوراخ شد پلیس همچنین ویدئوهایی مربوط به حمله تظاهرکنندگان به پلیس با استفاده از این نوع وسیله لیزری توسط تظاهرکنندگان را پخش کرد.

از دو ماه پیش تا کنون، نا آرامی هنگ کنگ را فرا گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ه

      عحب بیشرفیه این امریکا .دیده حریف چین تو تجارت نمیشه شروع به مشکل درست در داخل کشور کرده .همجا عامل نابودی هستش این امریکا

    • بدون نام

      چین خریدنفت ازایران چندین برابرکند وبه دومیلیون بشکه برساند!

    • بدون نام

      اسراییل،هشدارمیدهم،پاتوبه خلیج فارس بازنکن!ضرر وحشتناکی خواهی کردوبه گریه خواهی افتاد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج