۸۹۴۳۸۰
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

فریدون زندی: شرایط مهیا باشد به ایران برمی‌گردم

بازیکن اسبق استقلال گفت: راستش من هم مثل هر ایرانی‌ای دوست دارم به فوتبال کشورم خدمت کنم.

خبرورزشی: فریدون زندی با اینکه در آلمان زندگی می‌کند و در باشگاه سنت پائولی مشغول است ولی دوست دارد یک روز به ایران بیاید و مربیگری کند.

این چهره محبوب در گفت‌وگویی درباره آینده کاری خود توضیحاتی می‌دهد.

فریدون زندی: شرایط مهیا باشد به ایران برمی‌گردم

فریدون دور از ایران خوش می‌گذرد؟

اتفاقاً خیلی دلم برای ایران و همین‌طور دوستانم تنگ شده است. درست است در آلمان بزرگ شده‌ام ولی ایران را خانه خودم می‌دانم. الان، اما شرایط طوری است که باید در آلمان بمانم. همچنان با باشگاه سنت‌پائولی کار می‌کنم و از بودن در اینجا راضی هستم.

تو از جمله چهره‌هایی هستی که بی‌شک مربیگری‌ات در لیگ ایران می‌تواند خیلی جذاب باشد.

من سال‌ها در لیگ برتر بازی کردم و خاطرات خیلی خوبی دارم. همه می‌گویند کار کردن در آنجا سخت است ولی من معتقدم اگر هدف داشته باشید، می‌توان کار کرد. فوتبال الان به سمت جوانگرایی رفته است. نگاه کنید تیم‌ها چقدر جوان شده‌اند، مربیان هم کم‌کم جوان‌تر می‌شوند. در آلمان که میانگین سنی مربیان خیلی پایین رفته است.

راستش من هم مثل هر ایرانی‌ای دوست دارم به فوتبال کشورم خدمت کنم. اگر یک روز بتوانم به ایران بیایم، چرا که نه؟ شرایط مهیا باشد قطعاً به کشورم برمی‌گردم و مربیگری می‌کنم.

یک نسل از مربیان جوان در لیگ هستند و یا اینکه می‌خواهند وارد شوند. این چقدر به فوتبال ما کمک می‌کند.

خیلی از بازیکنانی که مربی شده‌اند با مربیان مختلف و در کشور‌های مختلف کار کرده‌اند. این یک فاکتور مثبت است که می‌تواند به مربیگری‌شان کمک کند. چه بخواهیم و چه نخواهیم فوتبال دارد پیشرفت می‌کند. نمی‌توان جلوی پیشرفت را گرفت. همیشه یک نیرویی می‌رود و یک نیروی جدید می‌آید، این هم طبیعی است.

آخر می‌گویند در ایران کار کردن سخت است، چون مافیا وجود دارد.

من از این چیز‌ها خبر ندارم، در واقع با مافیا و این‌طور چیز‌ها کاری ندارم. نمی‌دانم اصلاً وجود دارند یا ندارند؟ زمانی که فوتبال بازی می‌کردم کاری به این چیز‌ها نداشتم، الان هم که مربیگری می‌کنم باز هم کاری ندارم.

فریدون استقلال هم در آستانه فصل جدید، همچنان تیمی ناشناخته، اما خطرناک به نظر می‌رسد.

استقلال خیلی در سکوت کارش را جلو می‌برد و به نظر من خوب است. دور بودن از حواشی به نفع استقلال است. در سال‌های گذشته همیشه این حواشی به استقلال ضربه می‌زد. خدا را شکر به آرامش رسیده‌اند. امیدوارم این آرامش در طول فصل هم وجود داشته باشد. به نظرم آقای استراماچونی هم مربی با کلاسی است.

زیاد حرف نمی‌زند و کارش را انجام می‌دهد. استقلال نیاز به چنین جوی دارد. متأسفانه در سال‌های گذشته تیم دقیقاً نزدیک لیگ مشکل زیاد داشته و اسیر حاشیه شده. تا اینجا که ما دیدیم واقعاً استقلال آرامش داشته. امیدوارم کسی هم آرامش استقلال را به هم نزند.

البته لیگ هنوز شروع نشده است.

بله، این خیلی مهم است که استقلال بتواند لیگ را خوب شروع کند. فراموش نکنید بازیکنان باتجربه‌تر شده‌اند و این به استقلال کمک می‌کند.

قرعه‌کشی لیگ هم انجام شد. شما قرعه را چطور دیدی؟

به نظر من استقلال نباید به اسم رقبا توجهی کند. به قول معروف تیمی که می‌خواهد قهرمان لیگ برتر شود نباید به اسم رقبا نگاه کند.

فکر می‌کنی استقلال امسال چقدر شانس قهرمانی دارد؟

هیچ کس نمی‌تواند فوتبال را پیش‌بینی کند. به هیچ عنوان چنین چیزی ممکن نیست. شاید در بعضی لیگ‌ها تیم‌هایی قدرتمند باشند و بتوان پیش‌بینی کرد ولی در لیگ ما چند قدرت حضور دارند که به هم نزدیک هستند.

استقلال به نظرم جزو مدعیان خواهد بود. چه بهتر که قهرمان لیگ شود و دل ما هم شاد باشد. اگر این اتفاق بیفتد قطعاً لذت می‌برم ولی واقعاً فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاجی

      درود بر شما آقای زندی که به تیم خودت به کشور خودت تعصب داری کاش بعضی از پیشکسوتان استقلال از شما یادت می گرفتن نه برای تیم محبوب خود حاشیه درست کنن مثل آقای حسن روشن

    • بدون نام

      بيا اينجا مثل ألمان سخت نمي گيرند و نميخاد هر روز ٥ صبح بيدار بشي و خيلي هم پاسخگو باشي.

    • بدون نام

      بنده خدا به ایران آمدنت اولین اشتباه زندگیت بود و دومیش استقلال سومشی رو مرتکب نشو اگه نمیومدی شاید الان با تیم آلمان بهترین کارنامرو داشتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج