۸۹۴۴۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۷ طلا، نقره و برنز برای کشتی‌گیران ایران در گرجستان

نمایندگان ایران به ۳ مدال طلا، یک مدال نقره و ۳ مدال برنز رقابت های کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ گرجستان دست یافتند.

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان ایران به ۳ مدال طلا، یک مدال نقره و ۳ مدال برنز رقابت های کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ گرجستان دست یافتند.

رقابت های اوزان ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد و ۵۵، ۶۳ و ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی جایزه بزرگ گرجستان جام بالاوادزه و کارتوزیا روزهای ۱۶ و ۱۷ مردادماه در شهر تفلیس برگزار و در پایان پویا ناصرپور، امین کاویانی نژاد در وزن ۵۵ و ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی و یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافتند.

بهمن تیموری در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال نقره شد و سامان عبدولی و میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی و محمدباقر یخکشی در وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد نیز به مدال برنز رسیدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست رقابت های جایزه بزرگ گرجستان به شرح زیر است:

کشتی فرنگی

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور در یک مسابقه حساس مقابل رضا خدری با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز شد، سپس نماینده گرجستان را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر ۲ از سد حریف هندی گذشت و راهی دیدار فینال شد.

ناصرپور در دیدار فینال نوریار هاکویان از ارمنستان را با نتیجه ۳ بر ۲ از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد. رضا خدری هم با توجه به صعود ناصرپور به دیدار فینال راهی گروه بازنده ها شد. وی در این گروه با نتیجه ۸ بر صفر مقابل حریف خود به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی رفت.

خدری در این دیدار با توجه به مصدومیت از ناحیه دست مقابل مانجیت از هند کشتی نگرفت و پنجم شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در دیدار نخست کشتی گیری از گرجستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و در دیداری حساس مقابل محمد نوربخش با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مقابل نماینده کشور آذربایجان با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

دلخانی در این دیدار مقابل ساگار از هند با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به مدال برنز رسید. سامان عبدولی دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز در کشتی نخست نماینده گرجستان را با نتیجه ۸ بر یک مغلوب کرد و در دیدار بعد نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد حریف قرقیزستانی گذشت و راهی دیدار نیمه نهایی شد.

وی در این دیدار مقابل حریف آذربایجانی با نتیجه ۱۱ بر ۸ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عبدولی در این دیدار وول شارشانبکوف از قرقیزستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد. (محمد نوربخش نیز با توجه به شکست دلخانی از دور رقابت ها کنار رفت.)

در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در کشتی اول با نتجیه ۸ بر صفر حریف سوئدی را مغلوب کرد و در دور بعد هم حریفش به دلیل مصدومیت حاضر نشد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار نیز با نتیجه ۹ بر صفر کشتی گیر ارمنستانی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

کاویانی نژا در دیدار پایانی مقابل اسلام باد دادوف از آذربایجان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

کشتی آزاد

در وزن ۶۱ کیلوگرم محمدباقر یخکشی در دور اول استراحت کرد و در دور دوم مقابل حریف گرجستانی با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز راهی دیدار رده بندی شد. یخکشی در دیدار با نتیجه ۹ بر ۸ (سه اخطاره) مقابل پریوز ابراگیم اف از آذربایجان پیروز و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی در دو کشتی و با نتایج مشابه ۸ بر صفر نمایندگانی از کشورهای گرجستان و اسلواکی را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. امامی در این دیدار نیز با نتیجه ۹ بر ۶ دیگر کشتی گیر گرجستانی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

امامی در این دیدار مقابل کنستانتین خابالاشویلی از گرجستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ و ضربه فنی به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری در دیدار نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر نماینده گرجستان را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۱۰ بر ۸ از سد کشتی گیر آذربایجانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. تیموری در این دیدار مقابل زوراب اربوتسوناشویلی از گرجستان با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج