۸۹۴۵۳۰
۳۳ نظر
۵۰۰۷
۳۳ نظر
۵۰۰۷
پ

راهکار‌هایی برای کاهش ۵۰درصدی قیمت مسکن

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر مشخص شدن وضعیت مسکن خانوارها از سوی دولت گفت: قیمت مسکن وقتی پایین می‌آید که عزم جدی در دولت و مجلس وجود داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر مشخص شدن وضعیت مسکن خانوارها از سوی دولت گفت: قیمت مسکن وقتی پایین می‌آید که عزم جدی در دولت و مجلس وجود داشته باشد.

ناصر چمنی، اظهار کرد: زمانی اسم سوداگران که می‌آمد به مواد مخدر فکر می‌کردیم ولی امروز سوداگری به بخش مسکن رسیده و بسیاری از بازارها رفته رفته به این سمت حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد:دولت اطلاعات همه خانوارها را در اختیار دارد و می‌تواند بدون واسطه وزارت کار و مسکن را مامور کند که برای ساخت مسکن کارگران اقدام کنند. این اطلاعات از طریق سامانه‌های جامع اطلاعاتی و سازمان تامین اجتماعی موجود است و به راحتی می‌توان مشخص کرد چند درصد جامعه کارگری فاقد مسکن هستند و برایشان برنامه‌ریزی کرد.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه دو راه را برای کاهش قیمت مسکن پیشنهاد کرد و گفت: با اجرای این دو راهکار قیمت مسکن ۵۰ درصد پایین می‌آید و امکان خانه‌دار شدن طبقات محروم و کم درآمد فراهم می‌شود.

دو راهکار برای کاهش ۵۰ درصدی قیمت مسکن

چمنی افزود: اولین راه گرفتن مالیات از خانه‌های خالی است و اگر مجلس در این زمینه طرح یا لایحه‌ای را تصویب و به سرانجام برساند قیمت مسکن اتوماتیک وار پایین می‌آید.

وی گفت: راه دوم ساختن واحدهای مسکونی برای کارگران است و یقین داشته باشید که فردای آغاز عملیات ساخت مسکن کارگران بازار به این مساله واکنش نشان خواهد داد، چراکه بخش اعظمی از کسانی که در آشفته بازار مسکن به دنبال خانه می‌گردند جزو طبقات کم درآمد کارگری هستند و اگر دولت عزم و اراده‌ جدی برای خانه دار شدن آنها داشته باشد موجب جمع شدن این عده از بازار پرتلاطم مسکن و ترکیدن حباب قیمت مسکن خواهد شد.

این مقام ارشد کارگری با بیان اینکه سیاستگذاری‌های غلط موجب شده تا دلالان مسکن حاشیه امنی برای دلالان مسکن به وجود آوردند، گفت: نبود نظارت بر ساخت و سازها و رها کردن بازار مسکن و عدم انجام تعهدات متولیان بخش مسکن باعث شده تا ظرف چند سال قیمت مسکن سر به فلک بکشد و یک عده دلال به دنبال منافع خود به مردم و گروههای کم درآمد و آسیب پذیر فشار وارد کنند.

دولت وضعیت مسکن خانوارها را مشخص کند

وی با تاکید بر مشخص شدن وضعیت مسکن هر خانوار ایرانی گفت: در بسیاری از کشورها سیاست دولتها به نحوی است که ابتدا وضعیت مسکن هر خانوار را مشخص می‌کنند و پس از اطلاع از تعداد افراد فاقد مسکن و بی‌خانمان‌ها برایشان برنامه‌ریزی می‌کنند لذا معتقدم ورود دولت به این موضوع می‌تواند به برنامه‌ریزی بهتر برای بخش مسکن کمک کند و جلوی انحصار در بخش مسکن و افزایش قیمتها را بگیرد.

چمنی تاکید کرد: دولت کارخانه‌های سیمان و شن و ماسه و آجرپزی دارد و اگر مستقیم خودش به موضوع ساخت مسکن ورود کند و آن را به دست انبوه‌سازان و دلالان ندهد خانه‌ها به دست محرومان می‌رسد.

به گفته وی در حال حاضر زمین، امکانات ساخت و کارگران ساختمانی بسیاری داریم که به شرط مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح از عهده به سرانجام رساندن پروژه‌ها بر می‌آیند.

به گزارش ایسنا، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی در اصل ۳۱ قانون اساسی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند. بر اساس آمارها بیش از ۶۰ درصد دریافتی کارگران صرف هزینه‌های مسکن و اجاره‌بها می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در حال حاضر مسائل مهمتری از مسکن داریم مثل ورزشگاه رفتن خانمها

    • بدون نام

      چیزی که گرون شده دیگه ارزان نمیش توایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجبوره بشه خیلی هم زیاد!!!!

      • بدون نام

        من بنگاه دارم همین الانم ۲۰ درصد افت کرده آپارتمانی که ۱۳ فروش رفته بود الان ۱۰ تومنم کسی نمیخره پس شما الکی حرف نزن برادر من خریدار نباشه حداقل ۳۰ درصد میاد پایین

      • بدون نام

        چون ما ملت بی بخاریم و از دولت بدتر خودمونیم. فقط به فکر جیب و منفعت خودمونیم.

    • بدون نام

      این دولت فقط دست دلالها رادر تمام مسایل باز گذاشته وبهفکر .افراد کم درامد نیست ثروتمندان پولدارتر وکم درامدها ضعیفتر میشوند

    • بدون نام

      مگر فقط کارگران عضو جامعه هستند مردم شهرو بخش وروستا وعشایر همه ملت بزرگ این سررمین هستند
      فقط محاکمه انقلابی توسط قوه قضتئیه بدون تغما۱ ظرف یکماه همه چیز حل وفصل خواهد شد

    • بدون نام

      خاک تو سرت با این پیشنهاداتت

    • ام دی

      طوری میگی دولت انگار دولت واقعا جیبش پر است نه بابا اینروزا دولت دستش تو جیب مردمه

    • متذکر

      با کاهش 50 یا حتی 80 درصدی قیمت مسکن خریداری پیدا نخواهد شد!
      خریداران دقیقاً از هزینه ساخت با خبرند و با قیمتهای تخیلی غیر واقعی خانه نخواهند خرید!

    • بدون نام

      چرا دولت پر مدعای اصلاحطلب مانند زمان احمدی نژاد مسکن مهر ارزانقیمت نمی سازد تا قیمت مسکن پایین آید؟؟؟!!!!؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ولی

        چون عرضه میخواد که اونم الحمدا...این دولت ندارد.

    • بهمن

      فقط حرف وشعارواینکه یکنفربخوادخودش رامطرح کنه وهیچ بابتی برای این ایده ها تضمینی وجودندارد.گرفتن مالیات ازخانه های خالی اولا وقتی درآمدزایی ازخانه های خالی وجودنداردکه حرام است واینکه مثلااگربگوییم این خانه دوسال خالی بوده وبایدبابت دوسال اینقدرمالیات بدهی به ازای هرسال بابت افزایش یعنی عملا به همان درصدخانه هراگران کردیم.راجع ساخت خانه های کوچک ویامتوسط طرح خوبی است ولی چه ارگان وسازمانی.دولت هم که به نون شبش محتاجه.

      پاسخ ها

      • ب

        جناب اونی که خونه رو خالی گذاشته برای سوداگریه تو نمیخواد دلت بسوزه واسه دلال مسلک های کثیف. مگر اینکه جزوشونی

      • بدون نام

        عملی نیست چون واحدهای خالی برای افراد معمولی همش متعلق به بچه های بالا است

    • بدون نام

      اگر سیمان و اجر و مصالح ساختمانی در اختیار دولته خود عامل تورم کسانی که با مالیات خونه های خالی که تعدادشان به اندازه خانه های که افراد ساکنند هستند خود افراد غارتگری هستند که خانه های زیادی دارند و دست نخورده موندند این همه خونه خالی جوانان جریای کار مهاجر که اخر کارشون به کارتون خوابی میرسه کارشکتان کاراشون حسابشده تر ا دیگرانه لطفا چاپ کنید

    • بدون نام

      اینا تو مواد غذایی موندن و نمیتونن قیمتش کنترل کنن بعد میخوان مسکن تغیر بدن!!
      مسکن پاین بیا نیست ,بیخود خودتون جر ندیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا که داره میاد

    • بدون نام

      راهش اینه مفت خورهای دولت ۵۰ درصد مالیات بیشر از مردم بگیرند . تا باستی هیلزهاشونو توسعه بدهند .

    • بدون نام

      باز نوبت سرکیسه کردن کارگران شد

    • بدون نام

      به زودی با مشخص شدن تکلیف جنگ و یا صلح و یا نهایتا فشار رکود قیمتها سقوط خواهند کرد احتیاجی حتی به سخن گفتن و یا وجود شما نیست.

    • رضا

      سیر از گرسنه چه خبر دارد.

    • بدون نام

      دلالان مسکن بیشتر درزمینه خرید و فر‌وش زمین مسکونی فعالیت دارند چرا از زمینهای نساخته مالیات نمی گیرن اگر روی قیمت زمین کار شود قیمت مسکن از ۵۰ درصد هم پایینتر می اید وساخت وساز هم رونق میگیرد چون ۷۰ درصد قیمت مسکن از زمین است من سراغ دارم که ظرف ۲ ماه یک میلیار دوهفتصد میلیون تومان سود یک زمین ۲۵۰ متری بوده که اول ۹۰۰ میلیون خریداری شده به خدا سوگند یاد میکنم

    • بدون نام

      کسی که ۱ماه پیش ۸۰۰میلیون خونه خریده ایا ۴۰۰ میلیون ضرر میکنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون برای سودجوئی خریده می تونست گرون نخره تا بخواد نجومی به خلق الله بندازه!! حقشه ضرر کنه

      • بدون نام

        بعید نیست

      • بدون نام

        توی ایران فقط مصرف کننده ضرر میکنه

    • بدون نام

      راهکار اولتون باعث میشه مالک عینا قیمت مالیات رو بکشه روملک راهکار دومتون هم احتیاج به منابع پولی کلان داره که دولت در شرایط فعلی اگه بتونه حقوق کارمنداشو بده خوبه.راهکاراتون رو بزارید دم کوزه....

    • بدون نام

      راه کار ۵۰ درصدی کاهش قیمت مسکن ، رکود بر تصمیم مدت دار میباشد ، مثلاً به طور غیر منتظره تا ۲ سال بیشتر در رکود !!!
      این افکار از سوی ... اشتباه و غلط خواهد بود و دوام آن مدت زمان کوتاهی است ، چرا که تا پایان سال ، رشد قیمت ها از جمله سوخت در سال ۹۹ و روند تورم سالانه بر افزایش مجدد و کامل همه چیز نشانگر خواهد شد .

    • بندرعباس

      ای از خدا بی خبرها یه کاری برا کارگرها بکنید امروز صاحب خونمون گفتن تخلیه کنید دنیا تو سرخودم وشوهرم خراب شده ازبس گریه کردم مردم با ماهی یک ملیون دوتا بچه کجا بریم یا خدا دارم سکته می کنم کسی نیس به داد مابرسه ای از خدا بی خبرا چه کنم بااین گرونی اتش بگیری دولت که ما را به مرگ راضی کردی

    • بدون نام

      واقعا باید تاسف خورد وناراحت بود که چرا دولت ومجلس به فکر مردم محروم که خانه ندارند نیستند برای خانه دار شدن مردم مسئولان باید زمین ارزان در اختیار مردم قرار دهند وخود به فکر خانه سازی باشند ومثل سابق خانه های یک طبقه ودر فضای باز ومناسب خدا لعنت کند افرادی که این خانه چند طبقه را درایران وشهرها می سازند وباعث آلودگی هوا می شوند ومردم هم چکار کنند ومتوجه نیستند این مدل غربی خانه ها مردم سخت در عذاب قرار داده است

      پاسخ ها

      • ق

        پیشنهاد این کاربر محترم بد نیست واکثر شهرهای ایران اطرافشان زمین مناسب است برای مسکن واگر این کار عملی شود بیشتر مردم کم در آمد می توانند صاحب خانه شوند

    • منهی

      یک گروه چنان به جان مردم افتاده اند که مردم محروم ازخانه همیشه در رنج ودرد قرار دارند وجوانان وطن باید برای خانه دارشدن دغدغه های فراوان داشته باشند وسالهای متمادی باید در حسرت خانه باشند در صورتی که با یک نگرش در وضعیت فعلی که دولت ومجلس قانون فروش زمین ارزان را مد نظر قرار دهند وافراد فاقد مسکن را می توانند خانه دار کنند متاسفانه روشهای کنونی در بخش مسکن چاره ساز نیست و و و و و و

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج