جاباما
۸۹۴۶۴۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

اضافه‌شدن واقعیت افزوده به نقشه گوگل

در بروزرسانی نسخه بتای نقشه گوگل (Google Maps)، واقعیت افزوده در قابلیتی به نام Live View به این نرم‌افزار اضافه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران: تصویر زنده (Live View) نقشه گوگل، یک قابلیت جدید در این نرم‌افزار است که از فناوری واقعیت افزوده و دوربین تلفن همراه کاربر برای نشان دادن مسیر استفاده می‌کند. چند هفته دیگر این قابلیت در نسخه بتای Google Maps در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس منتشر می‌شود.

تصویر زنده چیست؟

تصویر زنده با استفاده از دوربین تلفن همراه شما، اطلاعات گسترده پایگاه داده‌های Google Maps و فناوری واقعیت افزوده به شما یک تجربه منحصر به فرد ارائه می‌کند تا بتوانید به وسیله آن اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت یک لایه روی تصویری که از دوربین پخش می‌شود، مشاهده کنید.

این قابلیت سال گذشته به صورت آزمایشی برای افرادی که اصطلاحا به آن‌ها راهنمای محلی گوگل گفته می‌شود فعال شده بود. البته نه برای همه آن‌ها، این قابلیت برای راهنمایان محلی فعال شده بود که در مرحله پنج یا بالاتر این نرم‌افزار بوده‌اند. علاوه بر این افراد، قابلیت جدید نقشه گوگل برای دارندگان تلفن‌های همراه پیکسل نیز فعال شده بود. اما مثل این که قرار است تا اواخر ماه جاری شاهد انتشار نسخه گسترده‌تری از این قابلیت باشیم. برای استفاده از قابلیت Live View نقشه گوگل شما به تلفن همراهی احتیاج دارید که در آی‌اواس از قابلیت ARKit و در اندروید از قابلیت ARCore پشتیبانی می‌کند. مسلما این قابلیت جدید تنها در مناطقی فعال خواهد بود که Street View در دسترس باشد.

اضافه‌شدن واقعیت افزوده به نقشه گوگل

فعال سازی تصویر زنده نقشه گوگل

برای راه‌اندازی این قابلیت باید روی دکمه "واقعیت افزوده را شروع کن - Start AR" کلیک کنید و پس از آن گوشی خود را مانند یک منظره یاب در دست بگیرید. با این کار صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که بسیار شبیه بازی‌های ویدئویی است. شما در آن می‌توانید دنیای اطراف خود را با المان‌های مجازی (مانند فلش و تابلو) مشاهده کنید.

برای مشخص کردن مختصات شما تلفن همراه از موقعیت مکانی GPS تلفن همراه و اطلاعات گسترده پایگاه‌های Street View استفاده می‌کند تا بتواند به طور متوجه شود شما در کجا قرار دارید. برای به دست آوردن آن، نرم‌افزار تعدادی عکس ثبت می‌کند که یک موقعیت مشخص دارند و آن‌ها را برای ویژگی‌های کلیدی بصری تحلیل می‌کنند (مانند نمای ساختمانها و پل‌ها). سپس، برای بومی سازی موقعیت شما، سیستم ویژگی‌های موجود در پایگاه داده را با تصاویر دوربین زنده مقایسه می‌کند. این قابلیت با استفاده از یادگیری ماشینی، می‌تواند بین ویژگی‌های گذرا مانند روشنایی و کارهای ساختمانی و خصوصیات دائمی صحنه تفاوت قائل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گوگل هر کاری کنه باز ویز محبوبتر

    • بدون نام

      حالا واقعیت افزوده چیزی نیست که
      اگه گوگل مال ما بود مالیات بر ارزش افزوده هم ازش می گرفتن ههه

    • بدون نام

      گوگل مپ خیلی سنگین شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج