جاباما
۸۹۴۸۱۸
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی بار مالی دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه دولت مخالف تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بود، گفت: این طرح بار مالی دارد اما چون به تایید شورای نگهبان رسید، لازم‌الاجرا است.

خبرگزاری ایسنا: معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه دولت مخالف تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بود، گفت: این طرح بار مالی دارد اما چون به تایید شورای نگهبان رسید، لازم‌الاجرا است.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری براساس طرح نمایندگان مجلس و نه طرح دولت بود، بیان کرد: در مقطعی که این طرح در مجلس در حال بررسی و سپس میان مجلس و شورای نگهبان در رفت و برگشت بود، دولت نظر مخالف خود را اعلام کرد.

وی درباره دلایل مخالفت دولت با این طرح تصریح کرد: دولت معتقد بود تنظیم سازمان اداری کشور براساس اصل۱۲۶ قانون اساسی از اختیارات رئیس جمهور است. از سویی این طرح بار مالی داشت و خلاف اصل ۷۵قانون اساسی بود.

امیری همچنین خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی، وقتی مصوبه ای از مجلس مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، به قانون تبدیل شده و لازم الاجراست. در حال حاضر نیز این مصوبه به قانون تبدیل شده و بنابراین لازم الاجراست. ما منتظر هستیم که این قانون به دولت ابلاغ شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بار مالی داره واقا این حرف یه نماینده داره میزنه

    • بدون نام

      میراث فرهنگی اگر درست مدیریت بشه و ابنیه و اموال حراست شوند ارزش وزارت شدن را دارد ولی بشرطی که از شرح وظایفش خارج نشود . ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج