۸۹۴۸۶۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

زادمهر: دربی در هفته چهارم زمان خوبی است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، گفت: برگزاری دربی در هفته چهارم اتفاق خوبی است چرا که اگر تیمی در سه هفته اول آماده نشود تا پایان لیگ هم نمی‌‌تواند به آمادگی برسد.

خبرگزاری فارس: محمدرضا زادمهر در خصوص وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس قبل از شروع لیگ برتر گفت: من در نزدیکی تیم نیستم و از دور اخبار پرسپولیس را پیگیر هستم. بازی‌های دوستانه هم پشت در برگزار می‌شود و ما فقط خلاصه بازی‌ها را می‌بینیم اما با توجه به اینکه شاکله اصلی تیم حفظ شده و از طرف دیگر چند بازیکن باکیفیت به پرسپولیس اضافه شدند به همین دلیل فکر می‌کنم شرایط این تیم شرایط خوبی خواهد بود.

از طرف دیگر یک مربی به تیم اضافه شده که از سرزمین فوتبال آمده و کاملاً به فوتبال اشراف دارد. این مربی حدود ۵۰ روز است که بالای سر پرسپولیس حاضر است و قطعاً تا اینجا شناخت خوبی از تیم به دست ‌آورده و برگزاری بازی‌های دوستانه به او کمک کرده تا بتواند ترکیب اصلی‌اش را بشناسد. من فکر می‌کنم تا اوایل شهریور لیگ آغاز شود و این فرصت خوبی است که بازیکنان و مربی بتوانند به شناخت کاملی از یکدیگر برسند.

وی ادامه داد: مربیان تیم هم در این فرصت قادر هستند به شناخت خوبی از بازیکنان تیم دست پیدا کنند و همچنین به آنالیز تیم‌های رقیب بپردازند چرا که با آغاز لیگ دیگر فرصتی برای آماده‌سازی و یا حتی بدنسازی نیست. هر چند که در فوتبال روز دنیا این مسائل دیگر معنی ندارد. ۵۰ روز زمان خوبی برای آماده‌سازی یک تیم است و کالدرون باید بدن‌های بازیکنان را مدیریت کند.

خواسته هواداران و پیشکسوتان این است که پرسپولیس به موفقیت برسد چرا که تیمی که سه قهرمانی متوالی و یک نایب قهرمانی در لیگ را دارد قطعاً مسئولیت سنگینی روی دوش خود احساس خواهد کرد و از طرفی همه نگاه ویژه‌ای به این تیم خواهند داشت.

زادمهر درباره اینکه کالدرون بازیکنان پرسپولیس را به دو تیم تقسیم کرده و به نوعی به نظر می‌رسد که تیم اصلی همان تیمی است که چهارشنبه‌ها بازی می‌کند، گفت: من این حرف را قبول ندارم چرا که کالدرون تیمش را تلفیقی از بازیکنان این دو تیم به میدان خواهد فرستاد و این طور نیست که بگوییم تیم اصلی فلان تیم است. این سیاست یک مربی است که گاهی می‌خواهد مدافعانش تحت فشار باشند و در یک بازی می‌خواهد مهاجمانش را محک بزند. به هر حال بازی‌های تدارکاتی برای همین است که مربی بازیکنانش را بشناسد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره برگزاری دربی در هفته چهارم خاطرنشان کرد: البته در تاریخ دربی‌ها ما دربی از این زودتر هم داشتیم و یک بار در هفته دوم دربی پرسپولیس و استقلال برگزار شد اما به نظر من هفته چهارم زمان خوبی برای برگزاری دربی است. اگر تیمی نتواند بعد از سه هفته آماده شود مطمئناً تا پایان لیگ هم آماده نخواهد شد. قطعاً در سه بازی اول تیم‌ها از یکدیگر شناخت خوبی به دست خواهند آورد و این حرف‌ها دیگر عذر و بهانه است.

جا دارد از کار خوب فدراسیون فوتبال هم قدردانی کنیم که به دنبال استانداردسازی شرایط برگزاری بازی‌های لیگ است. از طرف دیگر هم باید در زمینه برگزاری بازی‌ها، مسائل فنی و فرهنگی هم به استاندارد برسیم. مربیان و بازیکنان باید بدانند که هر بازی برای آنها حکم فینال است و همان‌طور که می‌بینیم بارسلونا و رئال مادرید بدون عذر و بهانه از همان هفته اول امتیاز جمع می‌کنند. به نظر من برگزاری دربی در هفته چهارم زمان بسیار مناسبی است.

زادمهر در خصوص حضور مربیان مطرحی همچون دنیزلی، استراماچونی، ویلموتس و کالدرون در فوتبال کشورمان و تأثیرگذاری آنها ادامه داد: به نظر من اصلاً مهم نیست که چه مربیانی به فوتبال ایران آمدند بلکه مهم این است که ما از آنها چه چیزی یاد می‌گیریم و باید ببینیم خروجی حضور آنها چیست؟ من با دنیزلی کار کردم و می‌توانم بگویم که او فوق‌العاده به نظم و انضباط اهمیت می‌دهد و باید بگویم که برخلاف نظر شما من معتقدم که بازیکنان باکیفیت می‌توانند در فوتبال ما اثر بیشتری نسبت به حضور مربیان خارجی داشته باشد.

همین والیبال را ببینید که با مربی ایرانی در مسابقات جوانان به مقام قهرمانی جهان رسیدند. فکر می‌کنید چرا این اتفاق افتاد؟ به این خاطر که از مربیان خارجی الگوبرداری کردند و در نهایت به موفقیت هم رسیدند. ما مربیان ایرانی خوب هم زیاد داریم.

وی افزود: تیم یحیی گل‌محمدی را ببینید که چقدر خوب بازی می‌کند؛ مگر او مربی خارجی دارد؟ او با هوش ذاتی خود کارها را پیش می‌‌برد و از تجربیاتی که در سال‌ها فوتبال بازی کردن با مربیان مختلف داشته به خوبی استفاده می‌کند. باید امثال مربیانی مثل یحیی گل‌محمدی را حفظ کرد و به آنها بها داد.

به نظر من اگر ما پولی که خرج مربیان خارجی می‌کنیم را خرج فوتبال پایه می‌کردیم اثرگذاری خیلی بیشتری داشت. شما ببینید که همین کاری که مربی قبلی پرسپولیس کرد اگر یک مربی ایرانی انجام می‌داد چه بلایی سر او می‌آوردند؟ هم پیشکسوتان و هم جامعه رسانه‌ای قطعاً انتقادهای زیادی مطرح می‌کردند.

سرپرست اسبق تیم پرسپولیس در خصوص اینکه گل‌محمدی شانس زیادی برای حضور در پرسپولیس داشت اما در نهایت این اتفاق رخ نداد، گفت: یحیی یک مربی حرفه‌ای است و با تیمش قرارداد دارد اما باید درباره او حرفه‌ای تر رفتار می‌شد. ما باید به دوردست‌ها فکر کنیم و من امیدوارم روزی را ببینیم که یحیی گل‌محمدی روی نیمکت تیم ملی بنشیند چرا که او تجربه کافی را برای این مسأله دارد.

شما همین حسین فرکی را ببینید که سال‌ها در تیم ملی حضور داشت و با برانکو با موفقیت‌های بسیار زیادی هم رسید اما از او به خوبی استفاده نشد. چرا نباید فرکی روی نیمکت تیم ملی بنشیند؟ مگر او سال‌ها در این تیم حضور نداشته است؟ شما دیدید که در والیبال یک مربی ایرانی کار بزرگی انجام داد و ایران را قهرمان جهان کرد و مطمئناً در فوتبال هم ما می‌توانیم با مربیان ایرانی به موفقیت‌های زیادی برسیم.

جامعه پزشکی ایران در بالاترین سطح دنیا قرار دارد و فوتبال ما چرا نتواند با استفاده از مربیان ایرانی به موفقیت‌های زیاد برسد؟ ما بیخود و بی‌جهت مربیان خارجی را بزرگ می‌کنیم و این در حالی است که در مربی‌گری ۱۰ درصد تجربه مهم است و ۹۰ درصد همه چیز از زمان فوتبال بازی کردن به دست می‌آید.

زادمهر افزود: شما ببینید که مربیان بزرگی مثل زیدان و گواردیولا که امروزه در فوتبال دنیا برای خود اسم و رسم خیلی زیادی دارند در ابتدا چند سالی در تیم‌های پایه کار کردند و بعد به موفقیت‌های بسیار زیادی رسیدند اما ما در ایران مربیان خودمان را باور نداریم و آنها را دست کم می‌گیریم.

این مسائل بحث‌های فرهنگی است چرا که اگر یک مربی ایرانی بخواهد کاری انجام دهد رسانه‌ها و پیشکسوتان او را نقد می‌کنند و این مسائل کار را سخت خواهد کرد اما مربیان خارجی چون رسانه‌های ایرانی را نمی‌خوانند درگیر این مسائل نمی‌شوند. اگر یک مربی خارجی تعویضی کند و برنده شود رسانه‌ها به‌ به و چه‌چه راه می‌اندازند اما بارها مربیان ایرانی با تعویض‌هایشان ورق را برگرداندند اما کسی حرفی نزد. یک مربی قبل از هر چیز باید مدیر و معلم باشد و علم جامعه‌شناسی و روانشناسی را بداند.

شما نمی‌توانید در سن بالا به بازیکن استپ‌ کردن یاد بدهید. اگر بر اساس نوع مصاحبه کردن و گستاخی باشد که نمی‌توان این‌طور مربی انتخاب کرد و نباید این افراد به فوتبال نزدیک شوند چرا که آنها نمی‌توانند معلم باشند. زبان فوتبال زبان بسیار ساده‌ای است و نباید آن را سخت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج