۸۹۴۹۰۳
۳۶ نظر
۵۰۰۰
۳۶ نظر
۵۰۰۰
پ

کاهش ۴میلیونی قیمت هر متر خانه در تهران

چند هفته بعد از گزارش بانک مرکزی از کاهش تعداد معاملات مسکن به کمتر از ۴ هزار و ۸۰۰ فقره در تیرماه، بازار مسکن شاهد خروج تقاضای سفته بازی و متقاضیان سرمایه‌ای است.

خبرگزاری ایرنا: چند هفته بعد از گزارش بانک مرکزی از کاهش تعداد معاملات مسکن به کمتر از ۴ هزار و ۸۰۰ فقره در تیرماه، بازار مسکن شاهد خروج تقاضای سفته بازی و متقاضیان سرمایه‌ای است.

انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن، جذابیت این بازار برای سوداگران و سفته بازان را کاهش داده است؛ گروهی که در یکسال گذشته در افزایش چشمگیر قیمت مسکن به خصوص در مناطق یک و ۲۲شهر تهران تاثیر زیادی گذاشته بودند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ما از وضعیت معاملات مسکن در چند بنگاه املاک در مناطق مختلف شهر تهران، نرخ هر متربع خانه اکنون وارد کاهش قیمت ۲تا ۴ میلیون تومانی شده است و سرمایه گذاران این حوزه را به تب وتاب فروش زیر قیمت برای انتقال سرمایه خود به سایر بازارهای سرمایه‌ای سوق داده است.

یک واسطه ملکی در منطقه ۵ تهران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بازار مسکن در شرایط فعلی به لحاظ میزان رفت و آمد خریداران و فروشندگان،نسبت به بازار سال گذشته به شدت کاهش داشته و نسبت به ماه‌های ابتدایی سال هم کاهش داشته تا جایی که قیمت پیشنهادی برخی از فایل‌های فروش مسکن با کاهش و انعطاف زیادی از سوی مالکان مواجه شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه افرادی که با هدف سرمایه‌گذاری سال گذشته به خرید چند واحد مسکونی اقدام کرده‌اند نیز اکنون دست از مقاومت برداشته و به سود جزیی‌تر هم راضی شده‌اند و ترجیح می‌دهند با سود جزئی تری سرمایه خود را از بازار مسکن خارج کنند.

به گفته‌ این واسطه ملکی، بازار مسکن در سه هفته اخیر با ریزش حباب قیمت‌ها مواجه بوده است و اکنون به ثبات نسبی رسیده است؛ در حالی که شرایط تا اواسط خرداد طور دیگری بود و رشد قیمت خانه ادامه داشت.

وی ادامه داد: بر اساس تجربیاتی که از دوران رکود و رونق مسکن داریم در صورت ادامه خروج تقاضای سرمایه‌ای از بازار مسکن شاهد کاهش قطعی قیمت ملک خواهیم بود.

یک واسطه ملکی در منطقه یک شهر تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: جهش قیمت مسکن در یکسال گذشته تقاضای مصرفی را در منطقه یک تهران کاهش داد و خریداران ملک در این منطقه بیشتر از اینکه خانوارها باشند سرمایه‌گذاران در بخش مسکن هستند که تا مدتی قبل در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کردند.

وی ادامه داد: از ابتدای مرداد امسال تلاش بیشتر سرمایه‌گذاران در این حوزه فروش با قیمت ماه های گذشته و نه بیشتر است که البته موفقیت آمیز هم نبوده است و ورود بخش مسکن به دوره رکود قطعی انتظار فروش این خانه‌ها با قیمت های اردیبهشت و فروردین را کاهش داده است.

وی می‌گوید: بازار مسکن در سال گذشته ماهانه تا رشد ۱۴ درصد را هم تجربه کرد و بازار داغی را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجاد کرده بود؛ تا جایی که یک واحد مسکونی طی دوره کوتاه چندین بار فروش می‌رفت و هربار هم به قیمت بیشتر از ماه گذشته، اکنون شرایط کاملا برعکس است اگر هم خریداری باشد به دلیل کاهش قدرت خرید از عهده خرید نقدی بر نمی آیند و با چک‌های بلند مدت که جذابیتی برای مالکان ندارد اقدام به خرید می‌کنند.

این واسطه ملکی ادامه‌داد: مشاهدات ما از بازار معاملات مسکن در مقطع زمانی فعلی نشان می‌دهد نگاه بازار مسکن به خصوص از سمت فروشندگان به سایر بازارهای سرمایه مثل خودرو ارز و بورس است و جو روانی بازار مسکن آرام تر از ماه‌های ابتدایی سال است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه بابا کی اومد پایین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون موقع که تو رفتی بالا

      • بدون نام

        تو کهریزک که 2/5 میلیون بود الان شده 1 تومن بازم بازار راکته

    • متذکر

      این کاهش نمی تواند گرانی های چند برابری مسکن را جبران و خریداری جذب نماید!
      آمار معاملات مربوبوط به معاملات صوری املاکی های کلاشه و اصلاًخریداری تا قیمتها واقعی نشود وجود نخواهد داشت!

    • بدون نام

      لعنت خدا برشما
      ببین چقدر گرون شده که متری ۴ تومن اومده پایین

    • بدون نام

      این روند تا نصف شدن قیمتها ادامه خواهد داشت.قدرت خرید نیست. مضافا ایینکه کسانی هم که داشتند در حومه یا شهرهای کوچکتر خرید خود را انجام داده اند و دیگر تعداد بسیار قلیلی مصرف کننده باقی مانده.

    • بدون نام

      من الان یه ماه دنبال خرید هستم پس چرا این کاهش و نمبینم .عادت کردین به دروغ پراکنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

      • بدون نام

        مطمعن باشین با این رکودی که به وجود اومده قیمتها میاد پایین همین الان هم تا حدودی پایین اومده پایینتر هم میاد این رکود تا چهار الی پنج سال ادامه داره

      • بدون نام

        تو اگه گران بخری باختی!
        من از سال 96 دنبال خریدم ولی بعد از گرونی های نجومی به هیچ وجه حاضر نیستم پولم رو هدر بدم و به چیزی بدم که ارزشش رو نداره و ارزشش خیلی کمتر از اونی هست که میگن! من فقط به قیمت می خرم پولشم دارم

    • علی

      من داخل اندیشه فازسه املاک دارم اینجا اپارتمان نوسازمتری دومیلیون تومان ارزان شده ولی خریداری نیست شایدقیمتهاتاچندماه اینده ۸۰درصدپایین بیاد

    • بدون نام

      حباب دارد خخهههههه

    • بدون نام

      زر و زر چرا میکنید کجا متری چهار میلیون کمتر شده چرا دروغ میگید قیمت یه مرغ و نمیتونید کنترل کنید چقدر بی حیا هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

    • بدون نام

      خدا از دهنت بشنوه

    • کریم کچل

      خوب شد من قبلا میخواستم بخرم گقتن متری 3/5 حالا که 4 ش برگشته پس متری 500 هزار هم فروشنده میذاره روش و بهمون میده
      خوش بحالمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زور آبادو نگفت که جنت آبادو گفت

    • بدون نام

      خدا کنه همشون ضرر کنن

    • بدون نام

      سلام اگر کسی بخواهد بخرد کسی هست که از نظر قیمت ومنتطه راهنمایی کند

    • بدون نام

      تاحالا هرچه گران شده ارزان نشده یک خورده بالا پایین میشه ولی درنهایت گرانی خو ش را حفظ می کنه واین دست دولته وقتی بنزین نان سیمان اهن کارگر وبرق آب همه چیز گران میشه چطور این همه گران شده این وسط یک چیزی ارزان میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا درسته

      • بدون نام

        من با نظر شما موافقم درست اشاره کردید خودم نما کار هستم تو کار ساختمان هستم حد اقل دستمزد ها از پارسال بیست درصد سی درصد گرون شده مصالح گرون شده همه چی گرون شده آیا فروشنده راضی میشه ملک خودش را ارزونتر بفروشه در صورتی که دولت عرضه نگه داشتن قیمت یه کیلو سیب زمینی یا کیلو پیاز را نداره

      • بدون نام

        اگه همون یه خورده رو قبول کنی خیلی زیاد رو هم قبول می کنی ناراحت نباش فقط سقوط رو ببین

      • بدون نام

        دقیقاً بعد از ضررهای زیاد متوجه میشی چرا باید ارزون بشه!

    • بدون نام

      نظر کارشناس در دیدگاه موقتی در ارتباط با مسکن اعلام شده است . اما رشد قیمت بر اساس تورم سالانه و افزایش نرخ سوخت ( بنزین ) از سال آینده و از سویی تداخل در عرضه و تقاضا بدلیل فرار سرمایه گذار و انبوه ساز از بازار مسکن ، این بازار در اشتباه غلط مدیریت ؛ در فواصل بعدی دچار بحران و افزایش باور نکردنی خواهد شد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افزایشها در مسکن تماماً رؤیائی بوده و افزایشهای رؤیائی فقط به دارندگان املاک اضافی و سازندگان ضربه می زند و آنها را بسیار متضرر می کند.

    • بدون نام

      دروغ هرچی بزرکتر باشه مردم بهتر قبول میکنند .

    • بدون نام

      دروغگوها کجا ارزان شده

      پاسخ ها

      • محمد

        خب میخای ارزان شه نخر تا ارزان شه خخ

      • محمد

        خب میخای ارزان شه نخر تا ارزان شه خخ

    • بدون نام

      خدا کنه خونه مفت بشه همه بتونن خونه دار بشن ، دلال ها و اونایی که ده تا ده تا خریدن بسوزه و ضرر کنن(:

    • بدون نام

      خدا خودش به بی خونه ها رحم کنه

    • بدون نام

      محاله ملک ارزان بشه

    • بدون نام

      تو محل ماهم متری سه ملیون ارزون شده ولی کسی نمیخره غرت داشته باشید نخرید با وام های کلان میاسد خونه میخرید ۱۵ سال باید یدویید تا وامتون تموم بشه نخرید تاارزون بشه

    • بدون نام

      متاسفانه خیلی از مردم بدون هیچ علمی وارد بازار ها میشن و باعث پولدار کردن سلاطین این بازار ها هستن.این ابتدایی ترین قانون هست که وقتی قیمت بالا میره تقاضا کم میشه و یه جایی منتظر کاهش اون باید بود.ولی تو ایران فکر میکنن فقط خودرو و دلار باید ارزون بشه و خونه مستثناست....ولی باید توجه کرد که خونه نقد پذیری خیلی بدتری داره نسبت به بازارهای دیگه و این اتفاقا پاشنه آشیلشه....حالا مثل دوره پیش فروشنده ها شروع میکنن از بالاترین قیمت میزارن و هی یواش یواش میارن پایین تا بالاخره یکی پیدا بشه....ولی فکر میکنن قیمتش همون قیمت اولش مونده...اما با یه تخفیف بزرگ...!

    • رضا

      خیلی کا هش پیدا کرده دست اقای حسن روحانی درد نکنه سیاست گذاریشون در حوضه مسکن عالیه البنه ایشون در تمامی مساعل خوب کار کردن من پولهام رو جمع کردم که دوسال پیش خونه بخرم نشد که بگیرم الان با همان پول جهار خونه کرفته ام مونده ام با این همه خوشبختی چه کار کنم مشکل تغذیه که چند وقت پیش داشتم هم بر طرف شده دکنر میگه ویتامین های اضافی دارم. من و این همه خوسلختی محاله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج