۸۹۴۹۲۹
۱۱ نظر
۵۰۱۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
پ

جرم‌گیری لوله فاضلاب سه قربانی گرفت!

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: چهار نفر از اعضای یک خانواده در بیرجند که برای جرم‌گیری لوله فاضلاب از اسید استفاده کرده بودند، دچار حادثه و سه نفر از آنان فوت شدند.

خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: چهار نفر از اعضای یک خانواده در بیرجند که برای جرم‌گیری لوله فاضلاب از اسید استفاده کرده بودند، دچار حادثه و سه نفر از آنان فوت شدند.

علی حسینی افزود: این خانواده که در زیرزمینی یک آپارتمان ساکن بودند با ریختن اسید به داخل چاه فاضلاب، شرایط اسیدی بودن گاز متان و سایر گاز‌های کشنده را افزایش دادند.

وی بیان کرد: از آنجاییکه چاه فاضلاب تخلیه بوده است اسید کمک کرده حجم گاز‌ها افزایش یابد و محیط به شدت آلوده شود و منجر به فوت این اعضای خانواده شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اظهار داشت: در این حادثه پنج نفر از کارکنان آتش نشانی بیرجند نیز دچار گازگرفتگی و به بیمارستان منتقل شدند که اکنون مرخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از اعضای خانواده در حالت کما و بخش ICU بیمارستان بستری است ادامه داد: برای باز کردن چاه فاضلاب ریختن اسید به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

حسینی همچنین توصیه کرد: ریختن اسید علاوه بر بوی بد خطرات زیادی نیز به همراه دارد و گاهی منجر به فوت افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: در این حادثه به خاطر تخلیه چاه در روز‌های اخیر و ریختن نوعی ماده اسیدی که در دست آزمایش است، شرایط تولید حجم زیادی از گاز H. ۲ S. (سولفید هیدروژن)، متان، آمونیاک و سایر گاز‌های سمی و کشنده مهیا شده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اضافه کرد: با توجه به حضور به موقع نیرو‌های امدادی در محل، از انفجار گاز پیشگیری شد در غیراینصورت با اتفاق بسیار وسیع‌تری مواجه بودیم.

وی گفت: در بررسی‌های اولیه گازسنج مشخص شد میزان گاز محیط مذکور ۸.۵ برابر حجم مجاز بوده است.

حسینی تاکید کرد: شهروندان سعی کنند در مکان‌هایی که به شبکه فاضلاب متصل است حتی‌المقدور از چاه‌های خانگی جذبی استفاده نکنند و به شبکه فاضلاب متصل شوند.

وی با بیان اینکه منزل مسکونی مذکور دارای چاه جذبی خانگی بوده است گفت: به شهروندان توصیه می‌شود از ریختن هرگونه ماده اسیدی و مشابه که برای باز شدن لوله‌ها استفاده می‌شود بدون مشورت از افراد و مراجع ذیصلاح خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید از ترکیب مواد شوینده و اسید‌ها در جرم‌گیری و نظافت استفاده کرد، گفت: همچنین شهروندان در صورت وقوع حادثه، قبل از اطمینان کامل از میزان گاز موجود در محل حادثه از ورود به محیط خودداری و مراتب را فوری به عوامل امدادی انعکاس دهند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدروحشتناک

    • زهرا

      یاخدا خودت رحم کن

    • بدون نام

      به جای این همه تبلیغ الیس .تنتاک .قابلمه وغیره روزی هزار مرتبه در کانالهای تلویزیون ای خطرهای استفاده از اسید در چاه وخطر گاز ووو در ساعات مختلف گفته شود تا این خطرات پیش نیاید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب راست میگی ولی پول این تبلغ کی بده

    • بدون نام

      خیلی به موقع اومدن که اعضای خونواده همشون قلع و قمع شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تقصیر دولت نا کارامد روحانی وظریف است که مردم را گشنه نگه داشتند تا مردم از زور گشنگی چاه توالتشون بیگیره و اینجوری تلف بشن..احمدی نژاد بهتر بود حداقل ای اتفاقات نمی افتاد..

      • بدون نام

        خوبه پنج نفرازگروه امدادم گیج شدن

    • بدون نام

      اره تو مملکت ما این اموزش ها رو نمیدن متاسفانه.امداد و نجات و چگونگی تست کردن لوله بخاری و چیزای دیگه.بجاش چیپس و پفک و اراجیف دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعااین اسیدهاخطرنک هستن یعنی اینقدرکه روی ادمهااثربدمیزاره چاه وفاضلاب روبازنمیکنه ..همین سم مورچه من میریزم سرخوددردمیگیره ولی مورچها راحت روی سمها دارن رفت وامدمیکنن .خدایا بخیربگزره

      • بدون نام

        واقعااین اسیدهاخطرنک هستن یعنی اینقدرکه روی ادمهااثربدمیزاره چاه وفاضلاب روبازنمیکنه ..همین سم مورچه من میریزم سرخوددردمیگیره ولی مورچها راحت روی سمها دارن رفت وامدمیکنن .خدایا بخیربگزره

      • بدون نام

        بنده خداهااگه لوله بازکنامیگفتن بهتربود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج