جاباما
۸۹۴۹۷۲
۲۸ نظر
۵۱۰۳
۲۸ نظر
۵۱۰۳
پ

خوش شانس‌ترین انسان‌های تاریخ!

گاهی اوقات شاهد حوادث و رویداد‌هایی هستیم که به سختی می‌توان باور کرد که اتفاقی باشند و به نظر می‌رسد که کسی چنان آن‌ها را طراحی و برنامه ریزی کرده است که طبق برنامه و شیوه خاصی اتفاق بیافتند.

برترین‌ها : گاهی اوقات شاهد حوادث و رویداد‌هایی هستیم که به سختی می‌توان باور کرد که اتفاقی باشند و به نظر می‌رسد که کسی طوری آن‌ها را طراحی و برنامه ریزی کرده است که طبق برنامه و شیوه خاصی اتفاق بیافتند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با افرادی آشنا کنیم که به طرز شگفت انگیزی خوش شانسی را تجربه کرده اند و می‌توان به نوعی آن‌ها را خوش‌شانس‌ترین افراد تاریخ نامید!

لنا پالسون (Lena Påhlsson)
خوش شانس‌ترین انسان‌های تاریخ!

لنا پالسون حلقه ازدواجش را در حالی یافت که ۱۶ سال پیش در حال کاشت سبزیجات آن را در باغچه منزلش گم کرده بود. لنا حلقه‌اش را زمانی یافت که هویجی در درون حلقه رشد کرده بود و باعث شده بود تا حلقه دور این هویج گیر بیافتد و زمانی که او هویج را از زمین خارج کرد با شگفتی دید که حلقه‌ی گم شده خودش را یافته است.
استیو فلیگ (Steve Flaig)
خوش شانس‌ترین انسان‌های تاریخ!

استیو بدون مادرش بزرگ شده بود و سال‌ها بود که در جست‌وجوی مادرش بود. بعد‌ها معلوم شد که او نام‌خانوادگی مادرش را به اشتباه جست‌وجو می‌کرده است. یک اتفاق و تصادف ساده باعث شد تا او مادرش را پیدا کند. استیو در یک فروشگاه زنجیره‌ای مشغول به کار شد و یک روز داستان خود را به صورت اتفاقی برای رئیس خود تعرف کرد. در نهایت معلوم شد که مادر استیو هم داستانی مشابه را برای رئیس تعریف کرده است و در شعبه دیگری از این فروشگاه مشغول به کار است. این اتفاق باعث شد تا این مادر و فرزند پس از بیش از بیست سال همدیگر را پیدا کنند.
ویرجینیا فایک (Virginia Fike)
خوش شانس‌ترین انسان‌های تاریخ!

کارشناسان برآورد کرده اند که شانس شما برای برنده شدن در لاتاری یک در ۱۷۵میلیون است. پس برنده شدن واقعا خوش‌شانسی می‌خواهد. اما ویرجینیا نه یک بار بلکه دو بار در قرعه‌کشی برنده شده است! در آوریل ۲۰۱۲، ویرجینیا فایک، اهل بری ویل واقع در ایالت ویرجینیا، دو بلیت بخت آزمایی به ارزش هر کدام یک میلیون دلار از فروشگاهی خرید. او شماره‌های قرعه‌کشی را بر اساس سالگرد ازدواج والدینش و سن آن‌ها در آن زمان انتخاب کرد. در نتیجه هنگامی که وی در بیمارستان در کنار مادر بیمار خود نشسته بود، از تلویزیون شنید که دو بلیت وی برنده شده اند.
تسوتومو یاماگوچی (Tsutomu Yamaguchi)
خوش شانس‌ترین انسان‌های تاریخ!

تسوتومو یاماگوچی، تنها شخصی بود که توانست از دو حمله اتمی به ژاپن زنده بماند. او در حین سفر کاری به هیروشیما بود که حمله اتمی تنها با فاصله ۳ کیلومتر دور‌تر از او اتفاق افتاد. تسوتومو به شدت دچار سوختگی شد، اما در نهایت زنده ماند. ۳ روز بعد، او به محل کارش در ناکازاکی برگشت، جایی که دومین انفجار اتمی اتفاق افتاد!
هریسون ادجبا (Harrison Odjegba Okene)
خوش شانس‌ترین انسان‌های تاریخ!

هریسون ادجبا به عنوان آشپز در یک کشتی کار می‌کرد. او در حال حمام کردن بود که کشتی شروع به غرق شدن کرد. هنگامی که کشتی در حال فرو رفتن در دریا بود او توانست از دریچه هوای حمام خود را به موتورخانه کشتی، جایی که یک مخزن اکسیژن قرار داشت برساند. امدادگران سه روز بعد توانستند او را زنده بیابند. او تنها بازمانده از ۱۲ خدمه کشتی بود.
خوان گینتر (Joan Ginther)
خوش شانس‌ترین انسان‌های تاریخ!

خوان گینتر از اهالی تگزاس، موفق شد در طول یک دهه ۴ بار برنده قرعه کشی لاتاری شود! این واقعیت که او یک استاد ریاضی با مدرک دکترای آمار از دانشگاه استنفورد بود منجر به گمانه‌زنی‌ها در این مورد شد که وی فرمولی پنهانی برای موفقیت دارد، اما اگر این موضوع حقیقت داشت منطقی بود که او بردهایش را پنهان سازد.
جولیان کویپک (Juliane Koepcke)
خوش شانس‌ترین انسان‌های تاریخ!

جولیان کویپک از یک حادثه سقوط هوایپما درست بالای رودخانه آمازون در سال ۱۹۷۱ جان سالم به در برد. جولیان ۱۷ساله توانست تا با آنکه صدمات و زخم خوردگی‌های بسیاری داشت، زنده بماند. بعد از حادثه سقوط، او باید جان خود را از جانوران وحشی موجود در جنگل برای چند روز حفظ می‌کرد تا زمانی که توسط مردمان محلی پیدا شود. جولیان تنها بازمانده حادثه سقوط هواپیما بود.
مارتین دی جونگ (Maarten de Jonge)
خوش شانس‌ترین انسان‌های تاریخ!

مارتین که از دوچرخه سواران حرفه‌ای آلمانی بود، بلیت هواپیما را برای پرواز با ایرلاین‌های مالزی رزرو کرده بود، اما در آخرین لحظات قبل از پرواز بلیت را کنسل کرد. همان هواپیما بعد از پرواز جایی در اقیانوس هند از رادار‌ها ناپدید و سقوط کرد!
رشما بیگام (Reshma Begum)
خوش شانس‌ترین انسان‌های تاریخ!

رشما به عنوان خیاط در یک کارخانه تولید لباس کار می‌کرد. او آنقدر خوش‌شانس بود که بعد از انفجار و خراب شدن کارخانه در جایی گیر افتاد که به آب و غذا دسترسی داشت و تا زمان نجاتش توانست در زیر آوارها، ۱۷ روز را زنده بماند.
فرین سلاک (Frane Selak)
خوش شانس‌ترین انسان‌های تاریخ!

خب به خوش شانس‌ترین فرد این لیست یعنی آقای فرین سلاک رسیدیم. آقای سلاک استاد موسیقی در کشور کرواسی است. در سال ۱۹۶۲ میلادی، او سوار بر یک قطار از شهر سارایوو به سمت «دوبروونیک» در حال حرکت بود که به دلایلی که هرگز مشخص نشد، قطار از ریل خارج شده به درون دریاچه‌ای یخ زده چپ می‌شود. در این حادثه ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند، ولی سلاک زنده ماند. یک سال بعد، در سفری هوایی، درِ هواپیمایی که او در آن قرار داشت از جا کنده می‌شود و تمامی ۲۰ سرنشین آن به هوا پرتاب می‌شوند. در این حادثه ۱۹ نفر از آن‌ها بر اثر سقوط به زمین جان خود را از دست می‌دهند و تنها آقای سلاک به طرز معجزه آسایی بر روی پته‌ای از کاه و یونچه فرود می‌آید و زنده می‌ماند.

در سال ۱۹۶۶ میلادی، او سوار بر اتوبوس بود که اتوبوس به داخل رودخانه‌ای می‌افتد. در این حادثه ۴ نفر جان خود را از دست می‌دهند، ولی آقای سلاک باردیگر صحیح و سالم از این حادثه جان سالم به در می‌برد! او هم چنین از چندین حادثه تصادف با ماشین نیز جان سالم به در برده است؛ و در آخر، در سال ۲۰۰۳ میلادی در کرواسی، بلیط بخت آزمایی آقای سلاک برنده‌ی قرعه کشی می‌شود و او صاحب ۱ میلیون دلار می‌شود. این بار دیگر نیازی نبود که او از سانحه‌ای جان سالم به در برد. او در سن ۷۴ سالگی ادعا کرد که این اولین بلیت بخت آزمایی خریداری شده توسط او در ۴۰ سال اخیر است.

منبع: BrightSide
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      منم خیلی خوش شانسم. یه بار لپ تاپم و کلی وسیله دیگه رو توی یک ماشین شخصی در شهر اهواز در شلوغترین قسمت شهر جاگذاشتم. اون موقع دانشجو بودم. دو ساعت دنبال وسایلم تو اوج شلوغی گشتم ولی پیداش نمیکردم. آخر ناامیدانه داشتم بر میگشتم که توی یکی از ایستگاهها ناگهان راننده اون ماشین شخصی که چمدونم دستش بود رو دیدم که میخواست وسایلمو به پلیس بده. منم سریع رفتم بغلش کردم و بوسیدمش و وسایلمو گرفتم. راستی پایان نامه فوق لیسانسم تو لپتاپ بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود به اون راننده از طرفی چون خودتون ادمی هستین اگر چیزی پیدا کنین سعی میکنین صاحبشو پیدا کنین .همچنین مالی که با پول حلال خریده شده باشه هرگز گم نمیشه و پیدا میشه .

    • راننده تاکسی

      آخری خوش شانس نبود خر شانس بود!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی به نظرم ماها که هیچ وقت تو هواپیمایی که سقوط نکرده نبودیم یا تو اتوبوسی که تصادف نکرده نبودیم یا قطار و ....خیلی خوش شانس تریم...اتوبوس چپ نکنه خیلی بهتر از اینه که چپ کنه و زنده بمونی،نه؟

    • مملی هستم از اسلامشهر

      خدا به مام شانس داده دیگه...
      داریم تو ایران با کلی مشقت و بدبختی زندگی میکنیم...

    • nazi

      دم‌ این مرد آخری گرم ولی بیاد تو ایران میمره:)

    • مصطفی

      خوش شانس ترین افراد کسانی هستند که ژن خوب دارن

    • بدون نام

      تسوتومو یاماگوچی آخرش مرد که..

    • بدون نام

      خر شانس ها

    • بدون نام

      این آخریه فرشته مرگ بوده

    • nafas

      خخخ شانس‌متحرکن اینا

    • بدون نام

      امیدوارم شانسم مثل آقای سلاک باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این همه اتفاق بد براش افتاده

      • بدون نام

        مصداق بارز سگ شانس هستند ایشون.

      • بدون نام

        این آقای سلاک بیشتر به عزراییل میخوره تا خوش شانس.تو هر سانحه ایی بود بقیه افراد مردن به جز ایشون یا آخرت خوش شانسه یا عزارییل

    • بدون نام

      پش.....

    • پلاتیپوس

      خدا شانس بده :-/

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهل ساله که نداده

    • تنها

      واقعاخوشبحالشون حالامابودیم همینطوری راه میرفتیم کارمون تموم شده بوداینااینقدرشانس دارن

    • NO NAME

      عجب خوش شانسن...

    • بی نام

      سلاک از اون همه حادثه جان سالم برده ما فامیلمون از دو تا پله افتاد ضربه مغذی شد فوت شد

    • بدون نام

      احتمالا آقای سلاک نسخه هک شدشو نصب کرده که همش جونش پر میشه
      خخخخخخخخ

    • بدون نام

      اقای سلاک شک نکرده که پا قدم خودش باعث مرگ اون بیچاره ها شده؟؟

    • ح

      این همه خوش شانسی ترسناکه واقعا!!!1

    • بدون نام

      اقا اون اخري ديگه واقعا عجيب بود

    • ساراازاصفهان

      من خیلی بدشانسم نمی دونم چرا

    • بدون نام

      الان سگهاهم درایران شانس ندارندچون مرتبادارندازدست ادمهای بیکارکتک میخورند

    • بدون نام

      همینکه سرزمینی بنام ایران داریم ومیتوانیم درگوشه ای ازان چادری برپاکنی وبخوابی کم چیزی نیست اگرمثل فلسطینی اواره باشی چقدرسخته .هرچندزیرپایمان پرازگنجه ولی چیزی به مانمیرسه ان زجراوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج