جاباما
۸۹۵۰۵۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

بغض سعید پورصمیمی برای کارگردان پیشکسوت

سعید پورصمیمی برای آنکه در طی سال‌های اخیر امکان فیلمسازی برای واروژ کریم مسیحی فراهم نبوده است بغض کرد و با انتقاد از برخوردها با این کارگردان، درخواست کرد که امکان فعالیت برای او فراهم شود.

خبرآنلاین: مراسم دومین دوره جایزه آکادمی سینماسینما عصر امروز (شنبه ۱۹ مرداد) با حضور اهالی سینما در هتل پارسیان انقلاب در حال برگزاری است.

در این مراسم جمع گسترده‌ای از هنرمندان و سینماگران، منتقدان و اهالی رسانه حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به واروژ کریم مسیحی، سعید پورصمیمی، ابراهیم حقیقی، رضا میرکریمی، محمدمهدی عسگرپور، علی اکبر صادقی ، رضا کیانیان، همایون اسعدیان، نرگس آبیار، محمدحسین قاسمی، جعفر پناهی، مسعود رایگان، مازیار میری، ابراهیم فروزش، بهناز جعفری، هوشنگ گلمکانی، مهرزاد دانش، مهرداد اسکویی، جمشید گرگین، محمدرضا دلپاک، جعفر صانعی‌مقدم، ناصر شفق، امیرحسین علم‌الهدی، حبیب اسماعیلی، سعید سعدی، هوشنگ گلمکانی و ... اشاره کرد.

بغض سعید پورصمیمی برای کارگردان پیشکسوت

در بخشی از این مراسم که به اهدای جایزه پاسداشت یک عمر عشق به سینما به واروژ کریم مسیحی، کارگردان پیشکسوت اختصاص داشت، سعید پورصمیمی، هنرپیشه مطرح برای صحبت درباره این کارگردان روی صحنه حاضر شد و با بغضش یخ مراسم را شکست. او که در «پرده آخر» درخشید، حرفش را از آن فیلم شروع کرد و گفت:«من خیلی قبل از اینکه سینما را شروع کنم، شنیده بودم یک دستیار کارگردانی است که هرچی می گویند فیلم بساز می گوید زود است. این گذشت. وقتی فیلم اولش پرده آخر را ساخت همه شگفت زده شدند. این فیلم دو بار من و همه را شوکه کرد. سینمایش هم برای مخاطب عام و هم فرهیختگان جذابیت داشت. این شوک اول بود.شوک دوم فیلم این بود که وقتی رفت به گیشه ، شکست خورد. برای من همیشه سئوال است که چرا فیلم نفروخت.»

این هنرپیشه ادامه داد:«این معماست برایم. همه هنوز مرا به پرده آخر به یاد می آورند. ولی فیلم در گیشه فروش نمی کند. گویا سرنوشت را طوری رقم زده بودند که فیلم بعدی او در گرو استقبال این فیلم باشد. فیلم اسفند سال بعدش اکران شد.»

او با اشاره به حرف های مجری مراسم جواد یحیوی گفت:«الان گفتند از واروژ برای یک عمر فعالیت هنری تجلیل می کنند، کجا یک عمر گذاشتند واروژ کار کند؟ او آن گوشه ایستاده و کجا شانس کار داشته؟کی گذاشتند واروژ کار بکند؟ دردآور است، من بغضم گرفته، دستش را بگیرید ، واروژ پدیده‌ای در سینمای ایران است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      سلام . هنرمند ارجمند و کارگردان توانا جناب آقای واروژ کریم مسیحی ، به پاس چند اثر زیبا و ماندگارتان درعرصه سینمای ایران ، سپاس . فیلم پرده آخر را براستی دوست داریم ، همه چیز در جای خودش زیبا بود و داستان محکمی هم داشت ، می توانستید آثار بیشتری تولید کنید فکر کنم کمی تنبل هستید و یا شاید میدان را از شما گرفته باشند ! درهرصورت برایتان آرزوی موفقیت دارم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج