۸۹۵۰۸۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش اتحادیه‌اروپا به آزمایش‌ موشکی کره‌شمالی

سخنگوی اتحادیه اروپا جدیدترین آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم کرد و از این کشور خواست در برقراری صلح و امنیت پایدار در شبه جزیره کره کمک کند.

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا شنبه کره شمالی را به خاطر انجام جدیدترین آزمایش‌های موشکی محکوم کرد و آن‌ را تضعیف کننده تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به صلح در شبه جزیره کره خواند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» مقامات وزارت دفاع کره جنوبی بامداد شنبه گفتند که کره شمالی دو موشک بالستیک برد کوتاه از منطقه‌ای در شمال شرقی شهر «هامهونگ» شلیک کرد.

پیونگ‌ یانگ در حالی اقدام به شلیک این موشک‌ها کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه (۱۸ مرداد/ ۹ اوت) اعلام کرد نامه بسیار زیبای دیگری از «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی دریافت کرده است.

پیش از این، کره شمالی در کمتر از دو هفته گذشته اقدام به آزمایش چهار موشک برد کوتاه کرد و به آمریکا هشدار داد ممکن است «مسیر جدیدی» را انتخاب کند. یک دیپلمات کره شمالی هم در یک سخنرانی در هفته گذشته به آمریکا هشدار داد که پیونگ یانگ شاید در خصوص برخی از گام‌های مهمی که تاکنون برداشته، تجدید نظر کند.

واکنش اتحادیه‌اروپا به آزمایش‌ موشکی کره‌شمالی

سخنگوی اتحادیه اروپا نیز طی بیانیه‌ای گفت: «کره شمالی با پرتاب دو موشک بالستیک برد کوتاه و انجام پنجمین آزمایش موشکی در هفته‌های اخیر، همچنان به تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای اعتماد سازی و برقراری صلح و امنیت پایدار در شبه جزیره کره و خلع سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهد.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است : «انتظار داریم که کره شمالی از هرگونه اقدام‌های تحریک کننده بعدی اجتناب ورزد، به تعهدات اعلام شده خود عمل کند و تعهدات بین‌المللی خود را که توسط قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد تعیین شده، به طور کامل اجرا کند.»

دولت ژاپن نیز شنبه اعلام کرد که پرواز هرگونه موشک‌های بالستیک بر فراز منطقه انحصاری ژاپن را تایید نمی‌کند و در واکنش به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی در خصوص آزمایش موشکی امروز کره شمالی تصریح کرد که این موشک‌ها هیچ‌گونه تهدید امنیتی فوری به همراه نداشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • pooya

      مااروپایی ها پی روچشم وگوش بسته امریکایی هاهستیم اصلاح طلب ایران پی روماها؟؟؟مادوست نداریم دراسیابعضی کشورها قدرتمندباشند.البته به عراب حاشیه خلیج فارس که گاوشیرده ترامپ هستن کارنداریم.خخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج