۸۹۵۱۳۹
۳۷ نظر
۵۰۴۱
۳۷ نظر
۵۰۴۱
پ

قطع دست برای دزد خانه عروس و داماد

رئیس دزدان خانه بخت عروس و داماد در شب جشن، به قطع دست محکوم شد.

روزنامه خراسان: گردانندگان این باند سازمان یافته، هفت مرد بودند که همگی به زندان و شلاق محکوم شده اند.

دزدان خانه اعیانی

ابتدای سال ۹۵ مردی نگران در تماس با پلیس ۱۱۰ تهران پرده از یک سرقت میلیونی برداشت.

خیلی زود تیمی از پلیس کلانتری وارد عمل شد و با اعزام به خانه‌ای در شرق پایتخت در صحنه سرقت دست به تحقیقات تخصصی و علمی زد. تجسس‌ها نشان می‌داد، دزدان حرفه‌ای زمانی که صاحبخانه به مسافرت رفته بود، با اطلاع از این که هیچ کس در خانه نیست، با روش توپی زنی و شکستن در ورودی به داخل خانه اعیانی رفته و با خونسردی دست به سرقت میلیونی زده اند.

سرقت مشابه

چند روز بعد و درحالی که هنوز مأموران نتوانسته بودند دزدان را شناسایی کنند، سرقت مشابهی در همان محدوده رخ داد و این بار عروس و دامادی نقره داغ شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد، عروس و دامادی پس از جشن عروسی‌شان وقتی از تالار به خانه بخت رفته اند با در شکسته مواجه شده و دیده اند همه جهیزیه عروس خانم به سرقت رفته است.

تازه‌داماد در این باره به مأموران گفت: چندماهی است خانه مان را تهیه کرده و جهیزیه همسرم را در آن چیده ایم. امشب بعد از پایان جشن عروسی به خانه‌مان رفتیم، اما دیدیم در ورودی خانه شکسته است. وقتی وارد شدیم و دیدیم وسایل خانه‌مان سرقت شده است، حال همسرم بد شد و نخستین شب زندگی مشترک‌مان که قرار بود بهترین شب باشد، یکی از تلخ‌ترین شب‌های عمرمان شد. ماموران در بررسی صحنه این سرقت دزدی را سریالی دانستند و دریافتند هر دو سرقت توسط اعضای یک باند صورت گرفته است.

یک سرنخ

برای رازگشایی از این سرقت‌های میلیونی، با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران تیمی از پلیس آگاهی وارد عمل شدند تا این که به سرنخی از دو مرد دست یافتند که یکی از آن‌ها از دزدان قدیمی تهران است و بار‌ها به زندان افتاده.

بازداشت ۲ دزد

تجسس‌های پلیسی با بازداشت این دو دزد وارد مرحله تازه‌ای شد و ماموران دریافتند یکی از آن‌ها از سارقان سابقه‌داری است که پیش از این پنج باردستگیر و زندانی شده است و پس از آزادی با همدست اصلی اش، پنج نوچه را جذب باند خود کرده و در ۸۰ سرقت مشابه دست داشته اند.

قطع دست برای دزد خانه عروس و داماد

اعتراف

هفت عضو این باند یکی پس از دیگری بازداشت شدند و با اعتراف به همه این ۸۰ سرقت پرده از ثروت میلیونی خود برداشتند.

درخواست قطع دست

با توجه به گستردگی سرقت‌های اعضای این باند مخوف، کیفرخواست صادر شد و نماینده دادستان اتهام رئیس باند را از نوع حدی تشخیص داد و برای وی درخواست صدور حکم سنگین قطع دست کرد.

محاکمه رئیس باند

در جلسه محاکمه در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران، درحالی‌که فقط رئیس باند حضور داشت، پس از درخواست قطع دست توسط نماینده دادستان، مرد تبهکار پشت تریبون دفاع ایستاد با ادعای عجیبی خود را فقط در دو سرقت گناهکار دانست و در بقیه سرقت‌ها ادعای بی گناهی کرد.

این مرد گفت: من پنج مرتبه به خاطر سرقت دستگیر شده ام و بار آخر وقتی با قرار آزاد بودم، این سرقت‌ها را مرتکب شدم تا بتوانم با پول‌هایی که به دست می‌آورم رضایت مال باخته‌های قبلی را جلب کنم. من فقط مرتکب دو سرقت شدم و سرقت‌های دیگر را قبول ندارم در این دو سرقت که یکی از آن‌ها از خانه تازه‌عروس و داماد بود، همدستم حضور داشت. ما آن خانه را از چند روز قبل تحت نظر داشتیم و، چون چراغ‌های خانه خاموش بود، فکر کردیم صاحبخانه به مسافرت رفته است. به‌همین‌دلیل صبر کردیم تا شب شد. ابتدا با یک کارت در ورودی حیاط را باز کردیم و سپس قفل در ورودی آپارتمان را شکستیم و وارد آن جا شدیم.

دزد ادامه داد: همه چیز نو و مرتب بود. ما نمی‌دانستیم آن جا خانه تازه عروس و داماد است و با عجله وسایل باارزش را برداشتیم و سوار ماشین پرایدمان شدیم و فرار کردیم. همه چیز تقصیر همدستم است. او در یکی از سرقت‌ها که من جلوی در ورودی کشیک می‌دادم وارد خانه‌ای شد و مقداری طلا دزدید، اما به من گفت که چیزی گیرش نیامده است. او من را بدبخت کرد.

قطع دست

قضات دادگاه کیفری بعد از پایان جلسه رسیدگی، رئیس باند (علی) را به قطع دست و همدست اصلی اش به نام شاهین را به قطع انگشتان دست راست و پنج عضو دیگر باند را از سه تا پنج سال زندان و هرکدام را به ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند.

قطعیت حکم

این رای درباره همه اعضای باند دزدان در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تاییدشد، اما از آن جایی که شاهین غیابی محاکمه شده بود، این حکم نقض شد تا با در نظرگرفتن این که او بازداشت شده است، محاکمه شود.

بدین ترتیب، شاهین یک بار دیگر در شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و قضات بازهم او را به قطع چهار انگشت دست محکوم کردند. با اعتراض شاهین، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و قضات اعلام کردند با توجه به این که علی متهم ردیف اول پرونده همه جا گفته شاهین در سرقت‌ها نقشی نداشته و خود او نیز می‌گوید فقط ردزنی کرده است، عمل او از موارد حدی نیست. با نقض حکم قطع انگشتان دست، یک بار دیگر پرونده درباره او به جریان افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهلول

      آنها را آزاد کنید دست عروس و داماد را قطع کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین کار را هم خواهند کرد اینها اگر با مجرمان قاطعانه برخورد میکردند امروز دیگر مجرمی نداشتیم نه اینکه دیگر به کسی اعتماد نداشته باشیم خوب حالا یه قاضی پیدا شده حکم اسلامی داده نمی گذارتد اجرا بشه بقیه را هم به جای دانشگاه زندان تبعید یا در معدن سخت کار کنند یا برند جزیرهای بار گیری نفت وکار کنند توی شصت درجه گرما تا بدوند کار یعنی چی نه برند زندان از بیتالمال بخورند وبخوابند ودوره ببینند وبیایند بیرون گستاخانه دزدی کنند

    • بدون نام

      خیلی خوبه ،نان مفت به یک عده خیلی مزه میده.حالا باید تاوان پس بدهند

      پاسخ ها

      • به کاربر 20/01

        کاربر محترم و محبوب سرکار لطف کردی اما اگر می نوشتی از اول جلوی محرمان را ميگرفتند الان لازم نبود دنبال مجرم و قطع دست مجرمان باشند، اینجوری نزدیک به تعادل تر است چون اگر هیچ محرمی نبود هیچ مجرمی هم وجود نداشت،

    • ناآشنا

      عجب حکم خنده داری.باید اعدام میشدند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعدام برای سرقت!

    • بدون نام

      اگراجراشودعالی میشوددزدهااحساس امنیت نمیکنند

    • بدون نام

      چه عجب حکم قطع ید دیدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا اجرا شه درسته

    • بدون نام

      اگر بیست تا سارق که بصورت حرفه ای کار میکنن دستشون قطع بشه و عین تبلیغات حجاب همه جا اعلام بشه ریشه دزدی خشکیده میشه

      پاسخ ها

      • وانک علا خلق عظیم

        اگر حکم اسلامی قطع دست سارق انجام میشد الآن شاید یک سوم ملت بدون دست هستند

    • بدون نام

      آقا دستتون درد نکنه
      قاطعیت آقای رئیسی ستودنیه
      دمتون گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا این حکم در مورد مسئولین دزد اجرا نمیشه؟؟

    • بدون نام

      صدتا از این دزدها که زندگیو مردم سیاه کردن وبراشون هم زندان رفتن عادی شده را دستشون قطع بشه و فدای یک جامعه سالم کنید. دزدی تمام میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        21/52،آخه عزیز دل برادر جرم و دزدی مسئولین چند صد هزار میلیاردی است، قابل مقایسه نیستن، و از طرفی ابهت دزدی از بین میرود

    • بدون نام

      چون دزدی در ایران عواقب کمی داره در حال زیاد شدنه اما اگر قطع دست افزایش پیدا کنه و بدونن که هزینه سنگینی باید پرداخت کنن و حیثیت اونها بخاطر تابلو شدن در اجتماع بخطر میفته مطمئنن دیگه اقدام به سرقت نمیکنن

    • بدون نام

      این ...ها وقتی نیرن زندان استراحت میکنن همونجا هم دوره های دزدی جدید در دانشگاه زندان پاس میکنن و وقتی میان بیرون دوباره شروع میکنن اما با قطع دست و تبلیغ و اعلام در زندانها ظرف یکسال دزدی و سرقت تموم میشه
      از قاضی مربوطه بخاطر این حکم سپاسگزارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر قضات محترم بادقت بسیار عالی اجرای حکم قطع دست.. البته ردیاب هم مقصراست گفته ی علی را نباید می پذیرفتند

    • بدون نام

      احسنت این یک حکم قاطع هست و موجب تادیب سایر سارق ها این روند باید مستمر باشه برای تمام سارقین

    • بدون نام

      زندان ابد بفرستند قطع دست نکنند

    • بدون نام

      درود برشرفت این قاضی

    • بدون نام

      حقشونه بایدطوری مجازاتشن هرلحظه بیادخلافی که کردن بیفتن بی غیرت که بهشون میگن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        08/17.کاربر گرامی یحتمل سرکار فکر میکنید که این دزدها بی غیرت هستن، دست برقضا آنها جگر دارتر و نترس ترند، چون اولا خطر می کنند و دوم زحمت میکشند، فکر میکنید بالا رفتن از دیوار صاف شوخی است، سوم هر لحظه از ترس پلیس و تیراندازی یا دستگیری و جاری شدن حد بر دست و پا از سایه خود بیم دارند،

    • بدون نام

      خداخیربه قاضی بده عجب حکم خوبی.اگه دست همه دزدهاروقطع میکردن مملکتمون گلستان میشد

    • بدون نام

      متأسفانه آمار سرقت در دولت اصلاحطلب حاکم بعلت گرانی و تورم و بی کاری و........................افزایش چشمگیری یافته ؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      متأسفانه آمار سرقت در دولت اصلاحطلب حاکم بعلت گرانی و تورم و بی کاری و........................افزایش چشمگیری یافته ؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      دولت اصلاحطلب گرانی و تورم و بیکاری را کاهش دهد تا سرقتها کاهش یابند*******»*********»»»

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طوری نیست

    • کامران

      چرا دست مفسدان اقتصادی امثال زنجانی هدایتی وآقازاده ها وداداش مسئولان قطع نمی شود!؟

    • بدون نام

      من از اقای ریسی ریاست محترم قوه قضاییه خاهشمندم با این دزدان کثیف به جد برخورد و دستشان قطع شود

    • مصطفی

      ای کاش دست اختلاسگران و رشوه گیران و ربا خواران......رو هم قطع کنند.یعنی یکی از این کله گنده های مسئول فاسد رو اگر اعدام یا قطع عضوکنند ..

    • مهدی

      بابا داره میگه حکم قطع دست نقض شده با شما ها دارین تبریک به قاضی میگین .. خب با دقت بخونین

    • بدون نام

      اگه بخواهید درست حکم بدهید ، باید ۷۰ درصد ملت یه دست داشته باشند ، مسئولان مملکت هم همینطور، مملکت شده دزد بازار دیگه معلوم نیست کی دزده کی درستکار!؟

    • بدون نام

      اونوقت دست این اقایان اختلاس گر رو چرا قطع نمیکنن

    • بدون نام

      لطفا برای مسوولانی که دزدبیت المال هستندهم این حکم روصادرکنیدتا واسه همه توجامعه شناخته شده باشن

    • قره باغی

      آقا قرآن گفته دست دزد را ازدزدی قطع کنید یعنی به انسان امکانات کار و ثروت ایجاد کنید تا انسان ازدزدی دستش قطع شود/چرا وارونه تفسیر میکنید

    • بدون نام

      با این حکم تعداد دزدها رو کم کنید گداها رو زیاد کنید!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج