۸۹۵۱۴۸
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

ارزیابی استقلالی‌ها از پیش‌فصل؛ امیدوار به استرا

تیم فوتبال استقلال برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر به نسبت سایر تیم‌ها در این رقابت‌ها کارش را زودتر آغاز کرد تا بارقه‌های امید در دل هواداران این تیم برای موفقیت در فصل جدید و رویای قهرمانی بعد از ۶ فصل ناکامی روی سکوها زنده شود.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر به نسبت سایر تیم‌ها در این رقابت‌ها کارش را زودتر آغاز کرد تا بارقه‌های امید در دل هواداران این تیم برای موفقیت در فصل جدید و رویای قهرمانی بعد از ۶ فصل ناکامی روی سکوها زنده شود.

استقلال درحالی کارش را به نسبت سایر تیم‌ها زودتر آغاز کرد که از این حیث فصل گذشته به ‌هیچ‌وجه عملکرد خوبی را از خود به جای نگذاشته بود. حضور شفر در برنامه‌های تلویزیونی برای کارشناسی رقابت‌‌های جام‌جهانی از یک‌سو و جدایی ستون‌های این تیم و برپایی اردوی نصفه و نیمه در ترکیه باعث شده بود کسی امید چندانی به موفقیت این تیم نداشته باشد.

هرچند علی کریمی‌ها، دانشگرها، تبریزی‌ها و البته گرو و نیومایرها برای تقویت تیم به جمع شاگردان شفر اضافه شدند، اما پیش‌فصل استقلال به‌قدری بد بود که می‌شد سال نه‌چندان نکوی استقلال را از همان بهار رقابت‌ها حدس زد.

استرا یک مربی نرمال

امسال اما استقلال با شرایطی متفاوت کار را آغاز کرد. بعد از خداحافظی با شفر، فتحی خیلی‌سریع تکلیف نیمکت این تیم را روشن و ورژن جدید استقلال را ایتالیایی کرد. مذاکرات زیادی برای حضور مربی مطرح روی نیمکت این تیم صورت گرفت، اما درنهایت استراماچونی که سابقه حضور در اینتر را داشت به تیم آبی‌پوش پایتخت پیوست تا سکان هدایت استقلالی‌ها را برای فصل جدید برعهده بگیرد.

درواقع استقلال پیش‌فصل را خیلی‌سریع آغاز کرد، هرچند برخی مسائل مثل جدایی پرحاشیه علی خطیر و رفتن پاتوسی از لحاظ ذهنی این تیم را به هم ریخت، اما هرچه بود استقلال برای فصل جدید با خریدهای زودهنگام خیلی‌زود شاکله‌اش را شناخت. در این بین، اما یک نکته دیگر هم وجود دارد که بازیکنان استقلال به نیکی از آن یاد می‌کنند و آن اینکه متفق‌القول می‌گویند استرا یک مربی بسیار معقول و نرمال است که از لحاظ فنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و همین موضوع باعث شده مجموعه ارکان باشگاه استقلال برای آغاز لیگ لحظه‌شماری کنند.

یکی مثل کی‌روش!

یکی از بازیکنان استقلال که اتفاقا سال گذشته به‌طرز عجیبی منتقد رفتار و عملکرد فنی شفر بود، درخصوص رفتار استراماچونی گفت: «بعد از کی‌روش که اعجوبه‌ای بود و کارش حرف نداشت، خداراشکر یک مربی خوب دیگر به ایران آمده که می‌توانیم روی صحبت‌ها و کارهایش حساب کنیم و به همین دلیل است که می‌توانم این قول را بدهم امسال استقلال متفاوتی را خواهید دید. استراماچونی از لحاظ اخلاقی نیز شخصیت متعادلی دارد و به‌ جا با خشونت و جدیت و به‌موقع با خنده و شوخی با بازیکنان ارتباط برقرار می‌کند و این‌طور نیست مثل برخی مربیان قبلی خیلی از مسائل یادش برود!»

نیاز استقلال به بازیکن

پیش‌فصل خوب، نیمکت و کادر قوی و تمرینات آماده‌سازی منظم و طبق برنامه همه و همه یک‌طرف قضیه است و مجموعه بازیکنانی که بتوانند یک تیم قهرمان را تشکیل بدهند، طرف دیگر. استقلال برای فصل جدید خیلی‌زود خریدهایش را انجام داد و تکلیف آنهایی که نمی‌خواست را هم روشن کرد، اما هنوز ضعف‌هایی در پست‌های مختلف وجود دارد که درصورت رفع نشدن آنها رویای قهرمانی ۶ ساله، به‌طور قطع ۷ ساله خواهد شد.

ضعف خط دفاعی

عمده تمرینات استقلال در فصل جدید پشت درهای بسته برگزار شده و به همین دلیل تا رقابت‌ها آغاز نشود، شاید کمتر خبرنگار یا کارشناسی بتواند از لحاظ فنی درباره استقلال ورژن جدید اظهارنظر درستی داشته باشد، اما اگر فقط یک هوادار عادی فوتبال هم باشید، خیلی ساده متوجه خواهید شد که استقلال در وهله اول در سمت چپ خط دفاعی ضعف دارد.

همین موضوع باعث شده میلیچ برای پوشش این نقطه‌ضعف در نظر گرفته شود، اما همان بازیکنانی که در تمرین حضور دارند باز هم جملگی اعتقاد دارند که کمربند میانی استقلال قوی بسته شده و این تیم برای موفقیت به تقویت در خط دفاعی و بخش هجومی نیاز دارد. به نظر می‌رسد بازیکنانی که در دفاع میانی حضور دارند خیلی ته دل سایرین را قرص نکرده‌اند.

دیاباته شبیه تیام یا گرو؟

از سوی دیگر به نظر می‌رسد با آمدن دیاباته نیز همچنان یک جای کار می‌لنگد. برخی شنیده‌ها از اعضای تیم حاکی از آن است که در تمرین از دیاباته به‌عنوان «گرو»ی شماره ۲ نام برده می‌شود. «گرو»یی که با سلام و صلوات برای تقویت خط حمله آمد، اما بیشتر از نیم‌فصل دوام نیاورد. هرچند کارنامه دیاباته نشان می‌دهد این بازیکن شاید شبیه تیام باشد، اما فعلا آنچه در تمرینات از خود بروز داده فقط کمی بهتر از الحاجی گرو بوده است.

تبریزی آماده‌تر است!

فعلا بازیکنان برای موفقیت روی درخشش مرتضی تبریزی در فصل جدید دلخوش کرده‌اند، آن‌هم درحالی که وی گزینه قرار گرفتن در لیست مازاد بود، اما در بازی‌های دوستانه و تمرینات درون‌تیمی ظاهرا احیا شده است. باید منتظر ماند تا مشخص شود معادلات استراماچونی برای فصل جدید آبی‌ها به چه شکلی حل خواهد شد و آیا رویای ۶ ساله هواداران سرانجام محقق خواهد شد یا خیر!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاج کبیر آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی آسیا

      چرا چرت میگی خرید دیاباته رو زیر سوال میبرید؟ بازیکنی ک تو بازیهای پیش فصل پنج گل زده بده؟ حاشیه درست نکنید خدایی هم هس نون حلال بخور نویسنده. اگ چاپ نکنی دیگ شک ندارم نون حروم میخوری

    • بدون نام

      شیخ ماتوبازیهای تدارکاتی پنج تا گل زده احتمالا بهتراز تیام باشه چه میگی تو؟؟؟

    • بدون نام

      استرا نه استراماچونی .اخرش راحتمابگید که اسم مردم راخراب نکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج