۸۹۵۲۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فرکی: مقابل پرسپولیس مستحق باخت نبودیم

حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: باید در طول فصل، برطرف کردن نواقص ادامه داشته باشد و فدراسیون سفت و سخت به این مسائل پایبند شود.

خبرگزاری میزان: حسین فرکی با اشاره به شرایط آماده سازی پیکان در این فصل، به بررسی و آنالیز اهداف و برنامه‌هایش پرداخت و همچنین از مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا بعد از شروع لیگ هم، بررسی امکانات را ادامه دهند و کاری که به تازگی شروع شده را همین جا به پایان نرسانند. این مصاحبه را می‌خوانید:

*از قرعه کشی لیگ شروع کنیم. شرایط برای تیم شما چطور پیش می‌رود؟

قبل از هر چیز باید بگویم برگزاری مراسم قرعه کشی در مشهد، حُسن‌های زیادی داشت به خصوص اینکه طولانی هم نشد و برای هیچکس، خسته کننده نبود. البته اینکه قرعه کشی انجام شود، ولی برنامه بازی‌ها را اعلام نکنند، اتفاق جالبی نیست و از زوایای مختلف می‌توان از آن ایراد گرفت. مطمئنا فدراسیون، سازمان لیگ، باشگاه‌ها، مربیان، بازیکنان و هواداران فوتبال از این موضوع راضی نیستند.

*فکر می‌کنید ایراد اصلی کجاست؟

بالاخره ما سال‌ها است که یکسری کمبود در فوتبال می‌بینیم. یک روز باید امکانات استادیوم‌ها بیشتر شود و زیرساخت‌ها را تقویت کنند. حالا که شرایط آن پیش آمده، باید سخت‎گیری‌ها افزایش یابد و شاخص بهبود فضای ورزشگاه‌ها به بالاترین حد خود برسد. البته این نیست که بگوییم تلاش فدراسیون نتیجه داد و حالا دیگر کار تمام شده، بلکه باید در طول فصل، برطرف کردن نواقص ادامه داشته باشد و فدراسیون سفت و سخت به این مسائل پایبند شود. باید همه ما پای این اتفاق بایستیم و در کنار هم، امنیت استادیوم‌ها را بالا ببریم.

*به نظر شما ایران به استادیوم‌های بیشتری احتیاج ندارد؟

صددرصد همین طور است. برای من که سال‌ها است به عنوان فوتبالیست، مربی یا اصلا یک هوادار در فوتبال حضور دارم، خوب نیست ببینم کشور‌های دیگر که یک زمانی با حسرت به ورزشگاه آزادی نگاه می‌کردند، امروز این همه استادیوم شیک‌تر و مدرن‌تر از آزادی در کشور خودشان دارند. آنها وقتی به ایران می‌آمدند، با نقاط مختلف استادیوم آزادی عکس می‌گرفتند، ولی امروز ما باید حسرت امکانات شان را بخوریم. نه اینکه حسادت کنم بلکه می‌گویم کشور ما شایستگی آن را دارد که امکانات بیشتری برای فوتبال در نظر بگیرد. باید خودمان این اراده را تقویت کرده و به نتیجه مطلوبی برای افزایش امکانات و زیرساخت‌های استادیوم‌ها برسیم. هر اتفاق بدی که رخ می‌دهد، یک علتی دارد و ما باید دنبال علت‌ها و معلول‌ها باشیم.

*پیش بینی تان از فصل نوزدهم چیست؟

من امیدوارم لیگ نوزدهم، کیفیت بیشتری نسبت به فصل قبل و سال‌های گذشته داشته باشد. این اتفاق به شرطی رخ می‌دهد که همه دست به دست هم بدهیم و به فوتبال کمک کنیم. اگر می‌خواهیم موفقیتی در فوتبال کشورمان، در لیگ و تیم ملی ببینیم، باید همه دست به کار شویم و کیفیت را بالا ببریم.

*برگردیم به سوال اول؛ قرعه پیکان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بالاخره باید با ۱۵ تیم دیگر در این فصل روبه‎رو شویم و این موضوع، اجتناب ناپذیر است. البته من هم معتقدم برای امتیازگیری و برنامه ریزی، قرعه بازی‌ها بی تاثیر نیست؛ اینکه اول با چه تیمی بازی داشته باشیم و آخر فصل با چه تیمی، ولی سعی می‌کنم نگاه مثبتی به شرایط داشته باشم. ما با تلاش و تمرکز، کارمان را پیش می‌بریم و امیدوارم پیکان فصل خوبی را سپری کند.

*به نظر می‌رسد در هفته‌های نخست، کار سختی نداشته باشید، اما در هفته‌های پایانی باید با سپاهان و استقلال که مدعیان قهرمانی هستند، بازی کنید. چه نظری در این مورد دارید؟

البته استقلال و سپاهان تیم‌های بزرگی هستند، چون از منابع مالی و انسانی خوبی بهره می‌برند و طبیعتا جزو قدرتمندترین تیم‌های لیگ به شمار می‌روند، ولی این حقیقت را پذیرفته ایم که انتخاب رقیب در هفته‌های مختلف از اراده مان خارج است و در یک هفته مشخص از لیگ باید به مصاف این تیم‌ها برویم.

*هدف‌تان در این فصل چیست؟ می‌خواهید برای بقا در لیگ تلاش کنید یا واقعا برنامه‌ای برای بالانشینی دارید؟

تیمی که با هدف بقا وارد لیگ شود، باید از هفته اول با نگرانی نسبت به سقوط، بازی‌هایش را دنبال کند تمرکز کافی برای رقم زدن نتایج خوب ندارد. این درست است که پیکان سابقه سقوط از لیگ برتر را دارد، ولی این باشگاه، جزو معدود تیم‌های حرفه‌ای لیگ است که امکانات زیاد و پتانسیل بالایی برای رقم زدن نتایج بهتر دارد. از سوی دیگر، ما با ۵،۶ تیم مواجه هستیم که از لحاظ مالی بهتر از پیکان هستند.

نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که وضعیت مالی استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، شهرخودرو و فولاد خوزستان بهتر از ماست و بیشتر از پیکان بودجه برای جذب بازیکن و آمادگی جهت حضور در این فصل خرج کرده‌اند، اما معتقدم در فوتبال حرفه‌ای، پول عامل موفقیت تیم‌ها نیست. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا برنامه‌هایی که داریم را پیش ببریم. مهم این است طوری بازی کنیم که خودمان از عملکردی که داریم، لذت ببریم و راضی باشیم. قول قهرمانی در این فصل را نمی‌دهم، اما می‌توانیم با قدرت به لیگ برگردیم و امیدوارم نتایج خوبی کسب کنیم.

*بازی‌های تدارکاتی خوبی هم داشتید و تقریبا با همه مدعیان قهرمانی بازی کردید. فکر می‌کنید کدام یک از این تیم ها، مدعی اصلی قهرمانی هستند؟

بله ما با شهرخودرو، پرسپولیس و سپاهان بازی کردیم و فردا (دوشنبه) هم به مصاف استقلال می‌رویم. نتایج خوبی هم در بازی‌های تدارکاتی گرفتیم، ولی به اعتقاد من، ملاک ارزیابی قدرت یک تیم، شکست یا پیروزی در بازی‌های تدارکاتی نیست. اصلا ذات بازی تدارکاتی با کسب نتیجه، بیگانه است. در این دیدارها، مربیان تلاش می‌کنند تا بازیکنان خود را به هماهنگی برسانند و ما هم دنبال پیاده سازی تاکتیک‌های مان بودیم. حالا این اتفاق با کسب پیروزی همراه شد که باعث خوشحالی است.

*در کدام بازی، تیم‌تان بهتر بود؟

مقابل پرسپولیس با اینکه شکست خوردیم، ولی عملکرد بچه‌ها خیلی خوب بود و استحقاق باخت را نداشتیم. برابر شهرخودرو، تا آخرین دقایق با یک گل پیش بودیم، ولی در نهایت به تساوی رسیدیم و برابر سپاهان هم نمایش قابل قبولی از بازیکنان دیدم. تلاش داشتم تا در این بازی ها، بالانس تیمم را مورد ارزیابی قرار بدهم و تاکتیک‌های مدنظرم را مقابل یک تیم قدرتمند لیگ برتری آزمایش کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج