۸۰درصد قبولی‌های کنکور اهل کجا هستند؟
۸۹۵۳۷۱
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
۱۰۷۰۹ 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با طرح این پرسش که آیا عدالت آموزشی را بخوبی پیاده می کنیم، گفت: بیش از ۸۰ درصد کل قبولی های کنکور به ۵ تا ۶ استان اختصاص می‌یابد همچنین دانش آموزان ۲۰ درصد از مدارس به ۸۰ درصد موفقیت‌های برتر در کنکور و المپیادها دست می‌یابند.

ایسنا نوشت: سرپرست وزارت آموزش و پرورش با طرح این پرسش که آیا عدالت آموزشی را بخوبی پیاده می کنیم، گفت: بیش از ۸۰ درصد کل قبولی های کنکور به ۵ تا ۶ استان اختصاص می‌یابد همچنین دانش آموزان ۲۰ درصد از مدارس به ۸۰ درصد موفقیت‌های برتر در کنکور و المپیادها دست می‌یابند.

سیدجواد حسینی در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹۸ که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد،اظهارکرد: وقتی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان بودم، یک سال نام هیچ دانش آموز خراسانی در رتبه‌های برتر نبود و رسانه‌ها بسیار انتقاد و سوال می‌کردند، در حالی که رتبه کنکورمان در سطح کشور دو نمره افزایش یافته بود. یک سال بعد ۵ دانش آموز خراسانی در رتبه های برتر بودند اما در رتبه کشوری ارتقا نداشتیم ولی همه تبریک می گفتند. کسب رتبه برتر، افتخار آموزش و پرورش است اما لزوما ملاک موفقیت مدیران نیست. میانگین رتبه قبولی استان ها در کنکور مهم‌تر است.

وی افزود: صبح در جلسه هیئت دولت بودم. سلام رئیس جمهوری را به تک تک رتبه‌های برتر ابلاغ می‌کنم. در المپیادها نیز نتایج خوبی کسب کرده‌ایم. به سمت المپیادهای علوم انسانی حرکت می‌کنیم. المپیاد ادبی جهانی شد و المپیاد سلول‌های بنیادین را هم م‌خواهیم جهانی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به تحلیل نمره‌های برتر کنکور اشاره کرد و گفت: این تحلیل را صبح در دولت ارائه کردم. نتایج کنکور، سه نوع عدم تقارن و تعادل را در آموزش و پرورش نشان می‌دهد. نخست اینکه امسال در رتبه‌های دهگانه، تهران سهم ۴۶ درصدی، آذربایجان شرقی سهم ۱۰ درصدی، فارس سهم ۱۰ درصدی، اصفهان سهم ۷ درصدی و خوزستان سهم ۹ درصدی داشت. در حالی که میانگین نمرات قبولی‌شان در کنکور متفاوت بود؛ تهران هفتم، آذربایجان شرقی چهاردهم، فارس بیست و یکم، اصفهان سوم و یزد اول بوده است. بیش از ۲۰ سال است که یزد رتبه اول را دارد.

حسینی ادامه داد: نوعی عدم توازن در پهنه استانی و جغرافیایی داریم. آیا عدالت آموزشی را بخوبی پیاده می کنیم؟ بیش از ۸۰ درصد کل قبولی‌های کنکور به ۵ تا ۶ استان اختصاص می‌یابد همچنین دانش آموزان ۲۰ درصد از مدارس به ۸۰ درصد موفقیت‌های برتر در کنکور و المپیادها دست می‌یابند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه عدالت آموزشی را پررنگ‌تر کرد، گفت: در حال آماده سازی طرحی هستیم که استان‌ها، مناطق، مدارس و دانش آموزان را به دو قسمت «قابل توجه» و «لازم التوجه» با رویکرد عدالت آموزشی تقسیم کنیم و آنانی که لازم التوجه‌اند باید به سمت قابل توجه بروند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد دانش آموزان ما در مناطق محروم هستند،اظهارکرد: شبکه سیناروبیک این قدرت را دارد که بهترین دبیر یزد و... را برای همه مناطق از خدمات آموزشی‌اش بهره‌مند کند.

وی به عدم توازن مدرسه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: تنها کشوری هستیم که ۲۴ نوع مدرسه داریم که باعث افزایش شکاف عدالت آموزشی شده است. یکی از برنامه‌هایم جمع کردن مدارس کوچک و کاهش تنوع مدارس در قالب طرح ساماندهی مدارس است.

حسینی افزود: ۸۰ درصد موفقیت ها در کنکور و المپیادها در ۲۰ درصد مدارس ما محقق میشود. سومین مورد عدم تقارن نیز عدم تقارن رشته‌ای است. ۵۶.۹ درصد شرکت کنندگان کنکور در رشته تجربی هستند در حالی‌که ۲۵.۵ درصد کل قبول شدگان تجربی هستند. این آمار نشان می‌دهد بسیاریاز دانش آموزان ما با عدم هدایت تحصیلی صحیح در مدارس مواجه و در ادامه با عدم توازن هرم شغلی روبرو می‌شوند و در کنکور ضرر می‌کنند. اکثر دانش‌آموزان رشته تجربی برای یک درصد رشته‌ها رقابت می‌کنند در حالی‌که اگر در رشته دیگری تحصیل کرده بودند زودتر موفق می‌شدند. در این شرایط ما توسعه متوازن رشته‌ای را دنبال می کنیم.

برچسب ها:
انتشار یافته: 15
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
17:53 - 1398/05/20
همتي بانك مركزي رو ببرين واستون درستش مي كنه!
Iran, Islamic Republic of
17:55 - 1398/05/20
این بی عدالتی هارا در همه امور می توان دید و تنها نظام آموزشی نیست ، تعدد مدارس برای کسب درآمد است و بعضی ها نه سربازی می روند و نه تحصیلات واقعی دارند اما وام های آنچنانی می گیرند و در دانشگاه دولتی درس می خوانند و زود استخدام می شوند و حتی دست فروشان اجازه رفتن به کوچه هابشان را ندارند ، آری برادر عدالتی وجود ندارد !!
Iran, Islamic Republic of
18:07 - 1398/05/20
سهمیه ای های کنکور نیز معظل دیگری است که باید برداشته شود تا رقابت واقعی انجام گیرد
Iran, Islamic Republic of
18:11 - 1398/05/20
سهمیه های خانمان سوز را حذف کنید!
Iran, Islamic Republic of
19:20 - 1398/05/20
اگه خلاصه کنیم،خیلی حرف میزنی.
Iran, Islamic Republic of
20:11 - 1398/05/20
کنکور مزخرفترین و ناعادلانه ترین امتحان دنیا
Iran, Islamic Republic of
22:07 - 1398/05/20
٣0 ساله که به آموزش و پرورش گند زدید هنوز هم مثل موش آزمایشی ول کن نیستید
Iran, Islamic Republic of
09:05 - 1398/05/21
اکثرشون اهل لبنان و فلسطین هستند
France
09:49 - 1398/05/21
اگر میخواهید عدالت اجرا کنید قدم اول برداشتن سهمیه هاست
Iran, Islamic Republic of
14:01 - 1398/05/21
سهمیه ها دانش اموزان دیگه رو خیلی عصبانی و رو به افسردگی میبره
تا کی بی تفاوتی و بی مسئولیتی برخی مسئولان
Iran, Islamic Republic of
01:21 - 1398/05/22
ما یه فامیل داریم سهمیه فرزند شهیدی داشت زبان انگلیسی صفر درصد زده بود پزشکی دانشگاه دولتی قبول شد
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
خب سهمیه بهمین گفته میشه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
سهمیه تمام شدنی که نیست .چونکه ازچهل سال پیش تاکنون باباش هم که بازنشسته بشه نوبت بچش است بعد نوه اش وبعدنتیجش وبعدنبیرش .اخرش هم که میشه ندیدش..
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
ماهم یه اشناموم چندسال شرکت کردقبول نشد.یه گفت بزارازسهمیه که دارم استفاده کنم .استفاده کردهمان سال پزشکی قبول شد....خدابدادمریض هابرس..
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
مطمئن باش نمیتونه بخونه تو آشناهای ما هم یکی بود خیلی تنبل بود پزشکی زد قبول شد سهمیه داشت نتونست بخونه تغییر رشته داد به رادیولوژی اونم نتونست بخونه رفت یه رشته پایینتر لیسانس گرفت بعدشم با سهمیه و پارتی رفت آموزش پرورش سرکار
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج