جاباما
۸۹۵۴۲۴
۳۵ نظر
۵۰۰۷
۳۵ نظر
۵۰۰۷
پ

مرگ مرموز «پرستو» در بیمارستان جنجال‌برانگیز شد

پیگیری خبرنگار ما از ماجرای مرگ مرموز و عجیب دانش‌آموز کردستانی را از زبان خانواده داغدیده و سوپروایزر بیمارستان تامین اجتماعی سنندج بخوانید.

تسنیم: ۱۷ مردادماه جاری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در سنندج اعلام کرد: «پرستو نصیری» دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان دخترانه شهید بهمنی ساکن محله عباس‌آباد بر اثر عمل جراحی کیسه صفرا فوت کرد.

همانطور که پیش‌تر وعده داده بودیم، خبرنگار ما در سنندج پیگیری این عمل سؤال‌برانگیز را در دستور کار خود قرار داد که در ادامه مشروح آن از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

به محله عباس‌آباد سنندج رفتیم، با پرس و جو منزل و مراسم ختم دانش‌آموز فوت شده بر اثر عمل جراحی کیسه صفرا را پیدا کردیم، وارد مسجد که شدیم سکوت و غم عجیبی فضا را پر کرده بود، با سؤال از مردم مادر و خواهر «پرستو» را به ما معرفی کردند؛ این خانواده ۵ دختر و یک پسر دارند.

مادر پرستو نصیری با چهره غمگین و نگران که تمام صورت خود را برای از دست دادن دختر نازنینش زخمی کرده بود در گوشه‌ای نشسته و گریه می‌کرد؛ مادری که از چهره‌اش معلوم بود سختی و مشکلات روزگار حسابی او را از پا درآورده بود.

ماجرای مرگ «پرستو نصیری» را از خواهرش جویا شدیم؛ وی توضیح داد: ۵ خواهر و یک پسر هستیم، پرستو با یکی دیگر از خواهرهایم صبح روز سه‌شنبه از کلاس زبان تازه برگشته بود، از دل درد شدید مدام به خود می‌پیچید، استفراغ زیادی کرد، ساعت ۱۲ شب مادر و خواهرم با ماشین یکی از همسایه‌هایمان به بیمارستان بعثت مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه خواهرم هیچ سابقه بیماری نداشت، گفت: پس از شرح حال پرستو، کادر پزشکی در اورژانس بیمارستان بعثت تنها تشخیص گرمازدگی را می‌دهند و بدون هیچ آزمایشی با دو آمپول و یک بسته قرص او را باز راهی منزل می‌کنند. خواهرم آن شب به دلیل درد شکم تا صبح روز چهارشنبه با این حال گریه و ناله می‌کند سپس از مادرم می‌خواهد که دوباره او را به دکتر ببرند، چون حالش بدتر شده بود.

به گفته این خواهر بزرگ‌تر دانش‌آموز فوت‌شده، مادرم صبح چهارشنبه این‌بار «پرستو نصیری» را به بیمارستان تامین اجتماعی سنندج می‌برد، پس از مراجعه پزشک‌ها سؤال می‌پرسند «آیا شب گذشته در بیمارستان بعثت سنندج از پرستو آزمایش گرفته‌اند؛ بر چه اساسی تشخیص گرمازدگی داده‌اند؟»

وی مدعی شد که پزشک‌های بیمارستان تامین اجتماعی سنندج دارو‌های پزشکان بیمارستان بعثت سنندج را دور می‌اندازند و تشخیص پاره شدن کیسه صفرا می‌دهند و خواهرم را از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۳ بعداظهر به‌دلیل انجام آزمایش و سونوگرافی، نوار قلب و نوبت جراحی منتظر می‌گذراند، تا اینکه او را به اتاق عمل می‌برند و بعد از عمل در بخش «آی‌سی‌یو» بستری می‌شود.

خواهر پرستو نصیری مدعی شد: بعد از عمل جراحی نمونه آزمایش خون خواهرم را همراه با یک پرستار به آزمایشگاه دیگر که بسیار دورتر از بیمارستان بود ارجاع دادند، اما ظرف نمونه آزمایش اشتباه بود و آزمایشگاه از پذیرش نمونه آزمایش خون خواهرم صرف‌نظر کرد، سپس دوباره به بیمارستان برگشتیم و نمونه آزمایش به روز‌های سه‌شنبه و پنج‌شنبه هفته آینده موکول شد.

به گفته وی، خواهرم در بخش آی‌سی‌یو حالش بهتر بود، حرف می‌زد حتی از ما خواست که برایش هندوانه ببریم پزشکان و پرستاران بخش هم امیدواری حال خواهرم را به ما می‌دادند، اما تا ساعت ۴ صبح دوام آورد و متأسفانه فوت کرد.

مادر داغ دیده پرستو نصیری نیز می‌گوید: دخترم پرستو با پای خود به بیمارستان بعثت رفت، بدون هیچ آزمایشی گفتند گرمازده شده و فقط دو آمپول به او تزریق کردند و سپس به خانه برگشتیم؛ روز بعد با مراجعه به بیمارستان تامین اجتماعی آن‌ها نیز درخواست آزمایش پزشکان شب قبل را داشتند که پس از پاسخ‌گویی، از انجام ندادن آزمایشات تعجب کردند.

وی با بیان اینکه دخترم دل درد شدید داشت، گفت: از ساعت ۹ صبح در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج، بار‌ها از پزشکان و پرسنل بیمارستان تامین اجتماعی برای انجام سریع پذیریش دخترم به اتاق عمل التماس کردم، اما کسی گوش نداد و با حرف‌های «هنوز نوبت شما نشده» جواب ما را می‌دادند؛ بالاخره تا ساعت ۳ بعدظهرمنتظر ماندیم.

مادر دانش‌آموز فوت شده با ذکر اینکه کسانی که سبب مرگ دخترم شدند را به خدا می‌سپارم، گفت: آیا کادر درمانی بیمارستان تامین اجتماعی که حال دخترم را می‌دیدند نمی‌شد زودتر پذیرش و عمل جراحی را انجام می‌دادند؟

پس از شنیدن درددل‌های مادر و خواهر دانش‌آموز فوت‌شده به بیمارستان تامین اجتماعی سنندج مراجعه کردیم؛ سوپروایزر بخش که شب عمل جراحی پرستو نصیری شیفت بوده، ماجرا را برای خبرنگارما این‌گونه توضیح داد که «پرستو» با افت فشار بسیار پایین در اتاق پزشک بی‌حال و پس از تشکیل پرونده و سرم درمانی بستری می‌شود.

وی گفت: پرستو نصیری ساعت ۱۴:۲۷ دقیقه روز چهارشنبه (۱۶ مردادماه جاری) پذیرش و ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه به اتاق عمل فرستاده شد.

سوپروازیر بیمارستان تامین اجتماعی اظهار کرد: پس از سؤال از مادر بیمار که دخترت چرا اینطور شده، کجا رفته، آیا چیزی مصرف کرده؛ توضیحات شرح حال پرستو نصیری از زبان خانواده‌اش مبهم و ناکافی بود.

وی مدعی شد: پس از بررسی شرح حال بیمار و تشخیص مشاوره پزشک قانونی، ممکن است مرگ این دانش‌آموز به‌دلیل احتمالاتی همچون مسمومیت با قرص برنج، مصرف مواد مخدر صنعتی، مسمومیت به آمفتامین، نارسایی آدرنال (بیماری‌های غدد فوق کلیه) یا احتمال لکومیا (سرطان خون در مرحله حاد) باشد، اما دلیل مرگ قطعی روز شنبه (۱۹ مردادماه) در کمیته پزشکی بیمارستان تامین اجتماعی سنندج مشخص می‌شود.

خبرنگار ما همچنان پیگیر دلیل مرگ این دانش‌آموز سنندجی بوده و نتیجه کمیته پزشکی را در گزارش بعدی به اطلاع مخاطبان محترم می‌رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آدم یاد زن نجفی میفته ،،، پرستو

    • بدون نام

      ای ناقلا تیتر دو پهلو زدی!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا این خبریها هم 2پهلو ان! نکه ما اینجا جناح زیاد داریم میترسن جناححای مخالف براشون دردسر نشن!!!!

      • بدون نام

        21/26،گرامی والا بلا بخدا از پنج پهلو هم گدشته بود، یعنی اون سوپر بایزر فقط علت مرگ را به سمت خود فوت شده و خانواده او قرار داد، در سراسر مملکت اینجوری هاااآ

    • بدون نام

      به خدا سپردن و شکایت های بی نتیجه کار رو به اینجا رسونده. ادب باید بشن! ادب

    • بدون نام

      لطفا برای اگاهسازی مردم نظر پزشکی قانونی رو هم اعلام کنید تا حقی از کسی ضایع نشه چون این شرح حال خانواده خیلی مشکوکه....

      پاسخ ها

      • farahnaz joon

        چه عجب بعضی ها نگفتند اشدددد مجازات

      • بدون نام

        این روزها مرگ پرستو زیاد شده، آدم نمیدونه بگه خوشبختانه یا متاسفانه و شوربختانه،!!!

    • بدون نام

      خیال کردم از اون پرستوها بوده

    • بدون نام

      ممنون هستم نتیجه نهایی به مردم بگید

    • Dr. setayesh

      وقتی پزشک زپرتی سهمیه ای میشه دکتر مملکت همینه دیگ.خدا لعنتتون کنه

    • جواد

      خیلی خیلی متاسف شدم به این سیستم بهداشت و درمان مملکت. به همین راحتی با اشتباه و بی مدیریتی کادر پزشکی بچه مردم رو به کشتن میدن. خدا سر خانواده خودتون بیاره

    • اوسیراک

      خدا بیامرز راحت شد

    • بدون نام

      اگر پول و پارتی نداشته باشی مرگ حقته . بیمارستانها اصلا به بیمار محل نمیذارن و اگر بخوای از حق و حقوقت دفاع کنی کلا ویزیت و بستری نمیشی

    • بدون نام

      تو قرن بیست و یکم هستیم اما 90 درصد بیمارستانها بخصوص در شهرهای دور دست امکانات و پزشک خوب ندارن و پزشکان مجرب در مرکز و کلانشهرها جمع شده اند

    • دلیری از دیار کورد

      وای چه غم انگیز.خدا به خونوادش صبر بده. خیلی سخته بخاطر بی سوادی دکتر اولی ، ی دختر بیگناه فوت کنه.
      خدا خودت تقاصشو بگیر از مسبب مرگش.

    • بدون نام

      خدا نکنه گذر هیچ بنده ای به بیمارستانهای دولتی نخوره نه دکتر هست و نه پرستار و به بیمار به عنوان کالا نگاه میکنن .

    • بدون نام

      جالبه که توی بیمارستانها تابلوهای بزرگ نصب شده و روش نوشته داد و فریاد در بیمارستان 80 ضربه شلاق و 6 ماه زندانی . دیگه تکلیف بیمار فلک زده معلومه

    • بدون نام

      خداوندا؛ تنی سالم همراه با سلامتی و دور از درد و بیماری نصیب همه بفرما
      آمین

    • کوروش

      تو کشورهای دیگه مرده رو زنده میکنند تو کشور ما یک مشت دکتر قلابی زنده رو میکشند اصلا جان بیماران برایشان اهمیتی ندارد خدا به این خانواده صبر بده وکسانی رو که موجب همچین جنایتی شده اند زجر

    • ناجی

      باسلام...وعرض تسلیت به این خانواده عزیزوتشکرازخبرنگارمحترمتون

    • بدون نام

      متاسفانه بیمارستانهای دولتی امکانات ندارند و خصوصیها فقط تشریفاتی و پولکی ارزو میکنم خدا به کسی درد نده درمان ول معطل

    • بدون نام

      ای خدا ازتان نگذره دختر مردمه کشتین بعد میگین یا معتاد بوده یا قرص برنج خورده

    • j.b

      بیمارستان که نیست غسال خونس ای وای بر ما این چه وضع بیمارستانه خدا وکیلی .آقا یون دکترا انسان باشین.

    • بدون نام

      دکترای سهمیه ای بهتر از این نمیشن

    • بدون نام

      والا بااین همه سهمیه که برا کنکور گذاشتن باید پزشکای بی سوادی داشته باشیم که به این راحتی باجون مردم بازی کنن.ازاین نمونه ها زیاددیدم

    • بدون نام

      همین به خدا سپردن و شکایت نکردن باعث شده که اینها اینقدر پر رو شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبل از جراحی از همراه بیمار تعهد میگیرن هر اتفاقی بیفته حق شکایت ندارن به کی برن شکایت کنن

    • بدون نام

      خدامرگ‌بده‌تمامی‌عوامل‌بیمارستانهای‌دولتی‌راجلادوادمکش‌به‌تمام‌معناهستند‌مرگ‌براینها

    • بدون نام

      خدامرگ‌بده‌تمامی‌عوامل‌بیمارستانهای‌دولتی‌راجلادوادمکش‌به‌تمام‌معناهستند‌مرگ‌براینها

    • امیر

      متاسفانه اکثرکادرهای پزشکی بیمارستان های شهرهای محروم فاقدتجربه هستند،وباتشخیص های اشتباهشان خیلی ازخانواده هاراداغدارکردن

    • بدون نام

      تیتر جذابی زدی خخخ
      آفرین

    • بدون نام

      مادر جان اینجا ایرانه جایی که جان مردم عادی هیچ ارزشی نداره اینجا یک کشور بیصاحب برای درد مردم ولی صدها صاحب برای ثروتشه

    • بدون نام

      الكي قضاوت نكنيد من خودم كارشناس امور تربيتي مدارس هستم ميبينم چقدر آمار خودزني و خودكشي زياده بين بچه ها همه اش تقصير پزشكا نيست منه معلم وقتي از خانواده توضيح ميخوام قايم ميكنن چه بريه به حفظ آبرشون تو بيمارستانا

    • گندم مجیدی . قزوین

      خدا به خانوادش صبر بده خیلي بده .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج