جاباما
۸۹۵۴۳۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هند بار دیگر بر کشمیر محدودیت اعمال کرد

دولت هند در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان،علیه مسلمانان منطقه مجددا اعمال محدودیت برقرار کرد.

خبرگزاری فارس: در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان مقامات هند روز یکشنبه اعمال محدویت در بخش‌هایی از کشمیر را دوباره برقرار کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» مقامات هند بیم آن را دارند که ساکنان منطقه کشمیر به تصمیم دولت در زمینه لغو برخی حقوق این منطقه از جمله خودمختاری، مجددا اعتراض کنند.

هند بار دیگر بر کشمیر محدودیت اعمال کرد

بر اساس این گزارش، دولت هند یکشنبه گذشته با قطع خطوط ارتباطی، دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر از سران و فعالان سیاسی، اعلام منع آمد و شد و استقرار نیروهای پلیس در منطقه محدویت‌هایی را علیه اهالی مسلمان کشمیر اعمال کرد.

دو روز بعد از اعلام تصمیم دولت هند برای لغو خودمختاری جامو و کشمیر و اعمال مقررات منع آمد و شد، طی درگیری‌ها در بزرگ‌ترین شهر جامو و کشمیر حداقل یک نفر کشته و ۶ تن زخمی شدند.

در حالی که روزهای اخیر اخبار از کاهش محدویت‌ها در این منطقه حکایت داشت، اما اینک گزارش‌ها از اعمال مجدد محدودیت در بخش‌هایی از شهر «سریناگار» و تقاضا از مردم برای ماندن در منازل حکایت دارد. گفته می‌شود که پلیس در برخی مسیرها منتهی به میدان قدیم شهر، مکان شکل‌گیری اعتراض‌های مردمی و برخی خیابان‌های مرکز شهر تجمع کرده است.

به نوشته رویترز، مقامات منطقه اینک در حال بحث و گفت‌وگو در زمینه نحوه برگزاری عید قربان هستند. هزاران مسلمان کشمیری به طور سنتی در روز عید قربان در مساجد شهر سرینگار حضور می یابند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج