۸۹۵۴۷۸
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

انجمن واردکنندگان خودرو به دنبال آزادسازی واردات

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: برای آزادسازی واردات خودرو در حال مذاکره با مسئولان دولتی هستیم.

ایسنا: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: برای آزادسازی واردات خودرو در حال مذاکره با مسئولان دولتی هستیم.

مهدی دادفر اظهار کرد: پس از خروج خودروهای مانده در گمرک‌ها، صنف واردکنندگان خودرو کاملا تعطیل خواهد شد و صنفی به این اسم دیگر نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در خصوص پیگیری آزادسازی واردات خودرو مکررا در حال مذاکره با مسئولان دولتی هستیم و مکاتباتی نیز با رئیس‌جمهوری و معاون اول ریاست‌جمهوری داشته‌ایم تا برای مجموعه واردکنندگان خودرو فکری کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: پیشنهاداتی در این زمینه داده شده که برای واردات خودرو نیاز به ارز نداریم و تامین خودرو بدون اخذ وجه نیز می‌تواند انجام شود. سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور در شرایط تحریمی نیز قابل استفاده است و می‌توان از آن‌ برای واردات خودرو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امکان واردات خودرو در عمل وجود دارد، بنابراین دغدغه ما زیرساخت‌های ایجاد شده است، اظهار کرد: شاخص بودن خودروهای وارداتی و پیشرو بودن آن‌ها در ارائه مدل‌های نو به کشور در صنعت خودروسازی، در حال حاضر مطرح است؛ در نتیجه باید راه ورود چنین خودروهایی به کشور باز بماند و مردم باید بدانند تکنولوژی روز خودرویی چه چیزهایی را ارائه می‌دهد.

دادفر ادامه داد: به طور مثال تا زمانی که خودروهای هیبریدی در ایران شناخته نشده باشند، مردم و صنعت خودرو به سمت آن نیز نخواهند رفت. محدودیت‌هایی که بر واردات خودرو اعمال شده، باعث می‌شود از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب مانده و به دنبال آن نرویم.

وی اظهار کرد: امروز اگر گفته می‌شود که خودروسازان داخلی به سمت خودروهای برقی و هیبریدی بروند، به این دلیل است که زمانی شاهد ورود چنین خودروهایی به کشور بوده‌ایم. این در صورتی است که خودروهای هیبریدی در دنیا خیلی هم جدید نیستند. این نکته را نیز باید گفت که اگر امروزه مردم به خودروهای گیربکس اتوماتیک علاقه‌مند شده‌اند، به این دلیل است که بیش از ۲۰ سال واردکنندگان خودرو در حال واردات چنین خودروهایی به کشور بوده‌اند.

از ابتدای تیر ماه سال گذشته با مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، واردات بیش از ۱۳۳۹ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شد.

بیشتر کارشناسان معتقدند در شرایط فعلی که آمریکا با تروریسم اقتصادی به دنبال نابود کردن منابع ارزی ایران و فشار وارد کردن به اقتصاد و معیشت مردم ایران است، صرف کردن منابع ارزی کشور برای وارد کردن کالاهای لوکس و غیرضروری همچون خودرو برخلاف منافع و مصالح ملی است.

اظهارات دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مبنی بر تعطیل شدن صنف واردکنندگان خودرو در حالی است که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت‌های واردکننده خودرو موظف هستند تا ۱۰ سال پس از فروش آخرین دستگاه از خودروهای وارداتی خود خدمات پس از فروش (وارانتی) به خریداران این محصولات ارائه کنند؛ بنابراین ایجاد شائبه تعطیل شدن این صنف نادرست بوده و حداقل تا ۱۰ سال آینده باید به کار خود ادامه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      مافیای ایران خودرو و سایپا چنان در این صنعت چنگ انداختن که ما مردم عادی داشتن سوار شدن به ماشین خوب و روز دنیا را به گور خواهیم برد و زمانی که خود آنها بر بهترین مرکبها سوارند ما محکومیم که باهمین پراید و امثال آن بسازیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه گناهمون چیه دولت ومجلس؟!بانصف پول یه پراید میشه یه خودروی امن وبه روز وبا کیفیت سوارشداگر #واردات خودروآزادبشه.افسوس دلالان بسیاربانفوذن

    • علی

      مافیای ایران خودرو و سایپا چنان در این صنعت چنگ انداختن که ما مردم عادی داشتن سوار شدن به ماشین خوب و روز دنیا را به گور خواهیم برد و زمانی که خود آنها بر بهترین مرکبها سوارند ما محکومیم که باهمین پراید و امثال آن بسازیم.

    • بدون نام

      2 موضوع
      اول اینکه داری خودت میگی این انجمن تعطیل میشه بعد میگی نه ب خاطر گارانتی ١٠ سال بعدشم هستیم!!!
      دوم , ی جور از حق مردم حرف میزنی انگار خادم ملتی , مردک مردم باید از تکنولوژی عقب نمونن درست ولی با چه قیمتی , شما نمیخواد دلسوز مردم باشید بهتره سفرتون جمع کنید و بریت , تا واردات خودرو آزاد نشه همینا خودشون از همه بدترن

    • بی نام

      خدا بعنوان کنه با پول بیت المال حی ماشین وارد کنید تا اینا بیمه نون شب ندارن بخورم تو حسرت بمونن، پس دل خانواده اینا چی می شه!!! ای مسئولین بی کفایت دل شکسته اینارو باید جواب بدید.

    • بدون نام

      تنها راه افزایش کیفیت خودرو های داخلی رقابتی شدن بازار و کاهش تعرفه وارد ات است

    • بدون نام

      اگر در کشوری تعرفه وار ات خودرو بیشترین در دنیا نباشد بی کیفیت ترین خودرو و نا ایمن ترین خودرو ساخته نمیشود

    • بدون نام

      مافیای خودرو برای فروش خودرو های بی کیفیت داخلی با قیمت چند برابر جلو واردات خودرو را می گیرند

    • بدون نام

      بر ای افزایش کیفیت خودرو های داخلی باید واردات خودرو کارکرده با تعرفه مایین ازاد شود

    • بدون نام

      در هیچ جای دنیا تعرفه وار ات خودرو به اندازه ایران نیست و همین باعث بی کیفیتی خودرو های داخلی شده

      پاسخ ها

      • محمدی

        ببینید کل اخبار ایران زیر نویس شبکه خبر فضای مجازی بازار مجالس همه شدن بعس ترامپ و خودرو میگن ترامپ دیونه خودرو هم گرونه واقعا یعنی هیچ راهکاری وجود نداره که بااین دیونه کنار بیایم که مارا از تحریم در بیاره خودرو مون ارزون تر بشه ای پولدار ها که میتونن بگیرن ای فقیران هم نمیخوان خودرو هیچ نمی خوایم الان چرا باید هشتاد یک هزار گوسفند تو عربستان بکشن خودشون هم یک لقمش نخورن اگه همین چیز های اضافی رو برداریم و تو خراب شده خودمون خرج کنیم خوب مردم نیازمند هم نیازشان برطرف میشه ماشین میخرن

    • بدون نام

      زااااارت

    • بدون نام

      کم ملتو اسکول کنید

    • بدون نام

      سلام. باید باانجام تحقیقات علمی، وایجاد بازار رقابتی از طریق ایجاد شرکتهای خودروسازی متنوع، وتبدیل شرکتهای ایران خودرو وسایپا به سهامی عام، خودمان بهترین خودروها را بَسازیم.

    • eirany

      یکی از راهکارهای ارزان شدن خوردو ازاد کردن واردات خودرو است ویک راهکار برای کم شدن مرگ ومیر مردم تولید نیسان ابی وپراید ممنوع گردد

    • بدون نام

      ولله انواع خودرو آزاد بشه برای مردم خوب میشه تازه گفتن به جای اون پولهای که مسدود کردیم خودرو ببرید ولی بعضی دوست ندارن مردم کمی لذت انواع خودرو رو بکشه این از وضع حمل نقل باری مسافری اکثر کامیون سواری از رده خارج هستن خو وارد کنی به صرف دولت ملت هستش مثل سال ۸۲تا ۸۶به مردم میدادی شرایطی حالا هم همونجور کنید

    • بدون نام

      نتیجه تعرفه بالای واردات بی کیفتی و ناایمنی خودروهای داخلی شده

    • بدون نام

      بز گترین دشمن مردم ایران خودرو سازای داخلی هستند که با جان و مال مردم بازی می کنند و خودروهای اشغال رو با قیمت چند برابر می فروشند

    • بدون نام

      مردم ایران چه گناهی کردند که باید از خودروهای روز با کیفیت محروم باشند و مجبدرند سوار گاریهای داخلی شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج