۸۹۵۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ابتکار جالب سفارت ایران در رومانی

در این چند روز که سفارت ایران در رومانی برنامه هایی را برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران به مردم رومانی برگزار کرد ، سفارت ایران دست به ابتکار جالبی زدو یک گروه موسیقی ایرانی با نواختن قطعاتی از موسیقی ایرانی در میدان اصلی شهر بخارست پایتخت رومانی توجه هزارن شهروند رومانیایی را به خود جلب کرده بود

در هفته فرهنگي ايران در روماني که از ۱۷ شهريور ماه آغاز شده ، سفارت کشورمان در رومانی دست به ابتکار جالبی زده است .

در این چند روز که سفارت ایران در رومانی برنامه هایی را برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران به مردم رومانی برگزار کرد ، سفارت ایران دست به ابتکار جالبی زدو یک گروه موسیقی ایرانی با نواختن قطعاتی از موسیقی ایرانی در میدان اصلی شهر بخارست پایتخت رومانی توجه هزارن شهروند رومانیایی را به خود جلب کرده بود.

بر اساس این گزارش ، گروه موسيقي سنتي «هله» نخستين كنسرت سنتي مشترك خود را با همراهي «جئورجه لچه» موسيقيدان مشهور روماني شب يكشنبه در ميدان آتنول رومان برگزار نمود. در اين مراسم كه بصورت زنده از شبكه فرهنگي روماني و نيز بخش هايي از آن از شبكه هاي دولتي يك و شبكه بين المللي روماني پخش شد، گروه هاي كثيري از مردم روماني بويژه جوانان شركت داشتند.

پيش از شروع مراسم، جئورجه لچه كه از هنرمندان معروف روماني است با تقدير از موسيقي شرقي بويژه ايراني ريشه موسيقي سنتي اروپاي مركزي و شرقي را برآمده از شرق دانست كه مبتني بر نيازهاي معنوي انسان است.

لازم به ذکر است که پیش از این هم خانم پرفسور «دانيلا زكا بوزورا » كه رياست شبكه تلويزون فرهنگي روماني را در اختيار دارد طي سفري به كشورمان با تهيه فيلم مستند از دو شهر تاريخي اصفهان و يزد و نيز تهيه گزارش تصويري از آنها و چاپ اين گزارش بصورت كتاب درهاي جديدي را به روي نسل جوان روماني براي آگاهي از عمق فرهنگ ايران به نمايش گذاشت. پروفسور زكا در گزارش و مستند سفر خود به اصفهان ويزد تاكيد مي كند؛ آنچه را که مشاهده نمودم برايم قابل انتظار نبود. ایران کشوری بسیار زیبا با فرهنگی اصیل و سابقه تمدنی بزرگ است که با آنچه پیش از این شنیده بودم کاملا متفاوت بود.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ابتکار جالب سفارت ایران در رومانی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج