جاباما
۸۹۵۵۶۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

آمادگی جایگاه‌ها برای اجرای طرح کارت سوخت

اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت هوشمند از بیست و دوم مرداد آغاز می‌شود، طرحی که به گفته برخی فعالان در این حوزه، هنوز زیرساخت‌های آن تکمیل نشده و با چالش‌هایی دست‌وپنجه نرم می‌کند که یکی از آن‌ها، میزان آمادگی جایگاه‌های سوخت است.

خبرگزاری ایسنا: اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت هوشمند از بیست و دوم مرداد آغاز می‌شود، طرحی که به گفته برخی فعالان در این حوزه، هنوز زیرساخت‌های آن تکمیل نشده و با چالش‌هایی دست‌وپنجه نرم می‌کند که یکی از آن‌ها، میزان آمادگی جایگاه‌های سوخت است.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، درخصوص آخرین وضعیت نصب تجهیزات کارت‌خوان جدید در جایگاه‌های سوخت به ایسنا اعلام کرد که قرار نیست کارت‌خوان جدیدی در جایگاه‌های سوخت نصب شود و سوخت‌گیری با کارت‌های سابق به همان روال گذشته انجام خواهد شد. هم‌چنین به‌روزرسانی سامانه هوشمند نیازمند تجهیزات اضافی نیست و صرفاً نرم‌افزار است که تماماً در داخل کشور انجام می‌شود.

۷۵ درصد از جایگاه‌های سوخت کشور بالای ۳۵ سال سن دارد

در این میان، به دنبال تعداد جایگاه‌های سوخت در پایتخت کشور رفته و مطلع شدیم که استان تهران دارای ۲۴۷ جایگاه سوخت است که ۱۴۱ جایگاه برای پایتخت و مابقی برای توابع استان تهران است و آن‌طور که شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده است، ۱۷ جایگاه در مرکز تهران، ۲۶ جایگاه در شمال تهران، ۳۵ جایگاه در جنوب تهران، ۳۳ جایگاه در غرب تهران و ۳۰ جایگاه در شرق تهران وجود دارد. هم‌چنین در دماوند، پاکدشت و اسلام‌شهر هر کدام ۹ جایگاه، فیروزکوه سه جایگاه، ری ۲۵ جایگاه، ورامین ۱۱ جایگاه، رباط‌ کریم ۱۴ جایگاه و شهریار ۲۶ جایگاه وجود دارد.

در کل کشور نیز حدود ۶۸۰۰ جایگاه سوخت در کشور وجود دارد که در این جایگاه‌ها بین ۷۰ میلیون لیتر بنزین و ۳۰ میلیون مترمکعب گاز عرضه می‌شود اما علی‌رغم این‌که ۹۰ درصد محصولات مربوط به جایگاه سوخت از طریق شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود، طبق گفته‌های رضا رضایی - قائم‌مقام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت - ۷۵ درصد از جایگاه‌های سوخت کشور بالای ۳۵ سال سن دارد.

جایگاه‌داران چه می‌گویند؟

اما عطاپور نایب - رئیس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت - درباره آمادگی جایگاه‌ها برای اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت هوشمند به ایسنا گفت: در حال حاضر جایگاه‌ها تقریبا آماده اجرای این طرح هستند اما تاکنون در مورد این طرح هیچ‌گونه مشورتی با جایگاه‌داران نشده است ولی با توجه به این‌که اجرای این طرح اجباری است، قطعا جایگاه‌ها تمکین می‌کنند.

وی ضمن انتقاد از نحوه اجرای این طرح اظهار کرد: به اعتقاد من، با انجام این کار، ثروت ملی از بین خواهد رفت و بهتر بود به جای صدور کارت مجدد سوخت، از همان طرح قبلی یعنی استفاده از کارت بانکی برای انجام این کار استفاده می‌شد یا این‌که کارت ملی و کارت خودرو را برای این کار تجهیز می‌کردند.

او با بیان این‌که تا حدودی مشکلات و دردسرهای این طرح پشت سر گذاشته شده بود، تصریح کرد: قرار بر این بود که مردم بتوانند با کارت اعتباری‌شان فرآیند سوخت‌رسانی را انجام دهند و نیازی به کارت سوخت جداگانه نبود که اجرایی نشد. اکنون نیز تعداد زیادی از افراد نتوانستند کارت سوخت جدید را دریافت کنند که همین مسئله نیز مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

وی با تاکید به این موضوع که عمر سیستم‌های هوشمند جایگاه‌های سوخت بیش از ۱۰ سال است گفت: برخی از قطعات موجود برای این سیستم‌ها در داخل کشور وجود ندارد و در حال حاضر بخشی از این سیستم‌ها فعال نیستند و مشکلات زیادی را در این حوزه داریم چراکه بعضا دیده می‌شود پس از بازسازی قطعه کهنه، مجددا دچار مشکل می‌شویم.

عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت درباره مشکلات احتمالی اجرا نشدن درست این طرح، گفت: قطعا مشکلاتی را شاهد خواهیم بود و بهتر بود برای کسب اطلاع از میزان مصرف سوخت در ایران که مد نظر وزیر نفت است، آمار تولیدی پالایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت.

این صحبت‌ها در شرایطی است که فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی - در این باره به ایسنا گفت: در حال حاضر تمامی جایگاه‌های سوخت آماده پذیرش کارت هوشمند سوخت هستند و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و همانند روال سابق فرایند سوخت‌رسانی انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این جایگاه چند روزدیگه می گویید ما تحریمیم بنزین گرون میکنید

    • بدون نام

      اینم به مردم اعلام کنیدکه معطل الکی نشن
      براموتورسیکلتهایی که ازتاریخ تولید۱۳۸۹به بالاهستن کارت سوخت میدن ولی برامدل پایین از۸۹به پایین کارت سوخت نمیدن واونایی هم که دارن کارتشون روسوزوندن مثل خودم که رفتم پلیس ۱۰+گفتن به مدلهای ۸۹به پایین دیه کارت سوخت نمیدیم وباس آزد بزنن درحالی که اعلام میکنن بدون کارت سوخت،بنزیین عرضه نمیشه آیاواقعا مسخره نیست این طرحها ،ودیدگاه ها

    • علی

      من کارتم گم شده وکارت هم نمیدهد

    • محمد افخمی

      سلام دوستان کارت سوخت یکی از کار های درستی بود که چند سال گذشته انجام می شد ونیاز هم بود چرا دستور قطع آن صادر گر دید ؟و دو مرتبه دستور وسل آن بااحترام وسلام/ _

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج