جاباما
۸۹۵۵۹۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

لغو تمام پروازهای خروجی فرودگاه هنگ‌کنگ

همزمان با لغو تمامی پروازها در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ، دولت چین اعتراض‌های خشونت‌بار در این منطقه را مصداق «تروریسم» خواند.

عصر ایران: به نقل از یورو نیوز، روز دوشنبه ۲۱ مرداد معترضان هنگ کنگی که پلیس شمار آنها را حدود ۵ هزار نفر اعلام کرده در ترمینال اصلی فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ حضور یافتند. در حالی که تلاش پلیس برای بیرون راندن معترضان از فرودگاه همچنان ادامه دارد، مقام‌های فرودگاه لغو تمامی پروازهای ورودی و خروجی را اعلام کردند.

مدیریت فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «به جز آن دسته از پروازهای خروجی که کار پذیرش مسافران خود را به پایان رسانده‌اند و نیز پروازهایی که به مقصد هنگ کنگ به راه افتاده‌اند، تمامی پروازها برای ادامه روز دوشنبه لغو می‌شود.»

شمار زیادی از معترضان از روز جمعه سالن پروازهای ورودی در ترمینال اصلی این فرودگاه را به اشغال خود در آورده و در آنجا تحصن کرده‌اند. انگیزه هزاران معترض سیاهپوش حاضر در این فرودگاه، جلب توجه مسافران خارجی به جنبش «دموکراسی‌طلب» در این شهر کشور اعلام شده است. آنها تلاش می‌کنند تا با سر دادن شعار و خواندن ترانه‌های اعتراضی حساسیت ناظران خارجی را برانگیزند.

مسئولان فرودگاه هنگ کنگ در بیانیه خود با اشاره به «تجمع مردم» به عنوان دلیل لغو پروازها و با یادآوری ترافیک سنگین جاده‌ها در مسیر فرودگاه و پر شدن ظرفیت پارکینگ‌ خودروها، از شهروندان این شهر کشور خواسته است تا به سمت این فرودگاه حرکت نکنند.

لغو پروازها در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ که یکی از منظم‌ترین و بهترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود، تصمیم بسیار مهمی است. این فرودگاه با پذیرش ۷۴ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۸، هشتمین فرودگاه پر رفت‌وآمد جهان شناخته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قره باغی

      مرگ بر دیکتاتوری چین که حقوق مسلمانان ایغور را در سکوت ایران نادیده میگیرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج