جاباما
۸۹۵۷۲۱
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

احتمال عمدی‌بودن آتش‌سوزی در کوهدشت

جنگل و مراتع کوه «وسکور» منطقه رودبار در شهرستان کوهدشت از عصر دوشنبه دچار آتش سوزی شده و این در حالی بوده که وزش شدید باد کار اطفا را سخت کرده است.

خبرگزاری فارس: از حوالی عصر دوشنبه جنگل‌های کوه وسکور در منطقه روبار شهرستان کوهدشت که آخرین نقطه مرزی بین استان‌های لرستان و ایلام محسوب می‌شود دچار آتش سوزی شدید شده است.

به گزارش افراد محلی به دلیل صعب العبور بودن منطقه و وزش شدید باد کار اطفا آتش سوزی به سختی انجام می‌شود و به همین دلیل تا کنون چندین هکتار از جنگل‌ها و مراتع این منطقه در آتش سوخته است.

در همین راستا لطفعلی بیرانوند معاون یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان بیان داشت: هم اکنون عوامل و نیروهای منابع طبیعی با کمک نیروهای مردمی در حال اطفا آتش هستند اما به دلیل وزش شدید باد کار کمی با سختی در حال انجام است.

وی افزود: برای تسریع در روند اطفاء حریق از ساعت ۵ بامداد سه‌شنبه چند اکیپ دیگر از خرم‌آباد به محل آتش سوزی اعزام می‌شوند.

بیرانوند ابراز امیدواری کرد در صورت تغییر جهت وزش باد بتوان تا ساعاتی دیگر کار اطفا حریق را انجام داد اما در عین حال نیروهای امدادی تمام تلاش خود را برای خاموش کردن آتش در کمترین زمان، بکار می‌گیرند.

به گفته وی این حادثه به برخی از مزارع منطقه نیز خساراتی وارد کرده است.

صمیمی عبدولی رئیس اداره منابع طبیعی کوهدشت گفت: طی اطلاعی که ساعت ۱۹ روز دوشنبه به اداره منابع طبیعی شهرستان مبنی بر آتش‌سوزی گندم‌زارها و باغات منطقه سیل‌زده رودبار و کوه وسکور در بخش کوهنانی داده شد، بلافاصله گروهی برای اطفاء حریق به منطقه اعزام شد.

وی افزود: قرائن موجود عمدی بودن آتش‌سوزی را می‌رساند و تاکنون نیز میزان خسارات ناشی از این حادثه مشخص نیست و پس از ارزیابی کارشناسان میزان آن اعلام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت اظهار داشت: با توجه به عدم برداشت گندم و جو و پوشش زیاد مزارع، آتش‌سوزی هنوز مهار نشده است و سرعت اطفاء حریق را کند نموده است؛ امیدواریم با تلاش نیروهای منابع طبیعی، مردم و بسیجیان به‌زودی مهار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ش

      شاید خود به خود آتش گرفته باشد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر ش مگه داریم مگه ميشه،

      • بدون نام

        ۱۶:۰۲ چرا نشه؟ هيچ كارى نشد نداره. خدا كه بخواد هر چيزى شدنيه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج