۸۹۵۷۵۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

محمودی: در روسیه شانسی برای صعود نداشتیم

تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک با دو برتری مقابل کوبا و مکزیک و یک شکست مقابل روسیه از کسب سهمیه المپیک در این رقابت‌ها بازماند تا شانس خود را در رقابت‌های قاره‌ای امتحان کند.

فرهیختگان: تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک با دو برتری مقابل کوبا و مکزیک و یک شکست مقابل روسیه از کسب سهمیه المپیک در این رقابت‌ها بازماند تا شانس خود را در رقابت‌های قاره‌ای امتحان کند. ملی‌پوشان ایران در آخرین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک پنجشنبه شب با نتیجه ۳ بر صفر مقابل روسیه شکست خوردند تا این تیم سهمیه حضور در المپیک را کسب کند.

برزیل، ایتالیا، آمریکا، لهستان و آرژانتین دیگر تیم‌هایی هستند که سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آوردند. برای کارشناسی مسابقات انجام شده و همین‌طور دیگر مسائل روز والیبال سراغ کاپیتان سابق تیم ملی رفتیم. گفت‌وگو با بهنام محمودی را در ادامه می‌خوانید.

عملکرد ایران را در روسیه چطور دیدید؟

ایران در بازی با کوبا خوب نبود اما در بازی با مکزیک از بازیکنان ذخیره استفاده کرد که نتیجه خوبی هم گرفت. در بازی با روسیه هم تیم ملی تلاش خود را کرد؛ بازیکنان بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند اما روسیه قهرمان جهان و المپیک است. برای من جالب بود که این کشور از بازیکنان جوانش استفاده کرد و تعدادی از بازیکنان اصلی را کنار گذاشته بود. بنابراین باید از این موضوع درس گرفت.

آیا در مسابقات قاره آسیا سهمیه می‌گیریم؟

بله، تیم برتر آسیا می‌تواند راهی المپیک شود حتی اگر در این مسابقات ژاپن قهرمان شود با توجه به اینکه میزبان المپیک نیز است، تیم دوم می‌تواند راهی المپیک ۲۰۲۰ شود. ما شانس کسب سهمیه داریم و در مسابقات قاره‌ای کارمان راحت‌تر است. فکر می‌کنم حق ایران است که در المپیک توکیو حضور داشته باشد چراکه با حضور تیم ملی کشورمان، مسابقات جذاب‌تر هم خواهد شد. ایران یکی از تیم‌های خوب در والیبال جهان است که طرفداران زیادی هم دارد.

پیش‌بینی می‌کردید در مسابقات انتخابی المپیک ایران نتواند جواز حضور در بازی‌های ۲۰۲۰ را کسب کند؟

من برای این موضوع شانس کمی قائل بودم، باید واقعیت‌ها را بگوییم. بازیکنان ما خیلی خوب بازی کردند و در دو ست با اختلاف دو امتیاز بازی را واگذار کردیم. شاید اگر تهران میزبان بود نتیجه فرق می‌کرد. ما مسابقات جام‌جهانی و جام ملت‌ها را هم داریم که در جام‌جهانی ایران باید از اعتبارش دفاع کند چراکه عیار والیبال ایران در جام‌جهانی مشخص می‌شود. امیدوارم ملی‌پوشان بتوانند در این مسابقات خوب ظاهر شوند.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند بهتر بود کولاکوویچ از بازیکنان جوان در لیگ ملت‌ها استفاده می‌کرد تا در انتخابی المپیک و حتی المپیک دست او برای انتخاب بازیکن باز می‌شد. نظر شما در این باره چیست؟

تقویم والیبالی ما امسال بسیار فشرده است؛ میزبانی جام ملت‌ها، دو هفته میزبانی در لیگ ملت‌ها، انتخابی المپیک، مسابقات بانوان و ساحلی همه از رقابت‌های پیش روی ملی‌پوشان است. والیبال امسال سال شلوغی دارد به همین دلیل نیاز به کار کارشناسی داریم. فدراسیون متاسفانه خروجی فنی ندارد، امیدوارم بعد از مسابقات انتخابی رئیس مشخص شود و حتما از اعضای خبرگان والیبال استفاده کنند. در هر صورت هر کسی که قرار است رئیس فدراسیون شود می‌تواند با کار کارشناسی و تشکیل کمیته فنی برنامه‌ریزی خوبی برای موفقیت داشته باشد.

عملکرد کولاکوویچ در این مسابقات چطور بود؟

او باید بیشتر تمرکز کند، حتی می‌تواند از ظرفیت مربیان ایرانی هم استفاده کند و از آنها مشاوره بگیرد. اگر کمیته فنی مستقر شود این کمیته عملکرد مربیان را زیر نظر خواهد داشت. در این صورت می‌تواند با مربیان ایرانی هم جلسه بگذارد و نقطه‌نظرات آنها را بگیرد، بنابراین کولاکوویچ باید از مشاوران ایرانی بیشتر استفاده کند.

در این مدت فدراسیون هم بلاتکلیف بوده است، فکر می‌کنید آیا این موضوع تاثیری در روند تمرینات نتایج تیم ملی والیبال ایران داشته است؟

از آقای داوری باید تشکر کرد. او قول داد در مدت زمان ۶ ماه مجمع را برگزار کند البته او در این زمینه زیاد اختیارات ندارد که مجمع چه زمانی باشد چراکه از وزارت ورزش خط گرفته می‌شود. داوری هم زحمت خود را می‌کشد اما واقعیت این است که او مانند یک مستأجر است. داوری سرپرست فدراسیون است به همین دلیل نمی‌تواند در برنامه بلندمدت نقش داشته باشد.

البته او تجربه سرپرستی ۶،۵ فدراسیون را داشته و بعد به وزارت برگشته است. امیدوارم انتخابات عقب نیفتد و این موضوع ختم به خیر شود. باید یک مدیر جوان و لایق بیاید و از ایده خانواده والیبال هم استفاده کند. والیبال دیگر نیاز به مدیر سیاسی ندارد. اختلافاتی با سطح والیبال دنیا وجود دارد که یک مدیر جوان می‌تواند با برنامه‌ریزی این اختلافات را کم کند.

خودتان برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنید؟

هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام. اگر خانواده والیبال صلاح بدانند و دوستان سنگ‌اندازی نکنند شاید برای انتخابات ثبت‌نام کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج