جاباما
۸۹۵۸۹۹
۲۵ نظر
۵۰۴۵
۲۵ نظر
۵۰۴۵
پ

قتل عام‌های سنتی حیوانات در جهان

قایقی را برای پیدا کردن نهنگ‌ها و دلفین‌ها جلوتر از همه می‌فرستند. بعد از پیدا کردن دسته حیوانات، قایق‌های دیگر حین حرکت، صدا‌های وحشتناک و دیواری صوتی ایجاد می‌کنند. نهنگ‌ها و دلفین‌های ترسیده به سمت خلیج شنا می‌کنند، پس از خسته و بی‌حال شدن حیوانات، نیزه‌ها به بدن آن‌ها فرو می‌رود و تمام دریا سرخ می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: قایقی را برای پیدا کردن نهنگ‌ها و دلفین‌ها جلوتر از همه می‌فرستند. بعد از پیدا کردن دسته حیوانات، قایق‌های دیگر حین حرکت، صدا‌های وحشتناک و دیواری صوتی ایجاد می‌کنند. نهنگ‌ها و دلفین‌های ترسیده به سمت خلیج شنا می‌کنند، پس از خسته و بی‌حال شدن حیوانات، نیزه‌ها به بدن آن‌ها فرو می‌رود و تمام دریا سرخ می‌شود.

تصاویری از دریای خون و کشتار حیوانات بار‌ها در رسانه‌ها منتشر شده است. ژاپن یکی از کشور‌هایی است که به عنوان یک سنت، تعداد زیادی از نهنگ‌ها و دلفین‌ها را می‌کشد. با وجود اینکه گروه‌های زیست‌محیطی بار‌ها اعتراض خودشان را به این حرکت اعلام کرده‌اند، اما این کشور سال گذشته از کمیته بین‌المللی صید نهنگ (IWC) کناره‌گیری و دوباره صید نهنگ را از سر گرفته است. ژاپن قرن‌هاست که صید نهنگ را انجام می‌دهد و گوشت آن به عنوان منبعی کلیدی برای پروتئین در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم که این کشور در فقر شدید به سر می‌برد، استفاده می‌شده است.

قتل عام‌های سنتی حیوانات در جهان

همچنین صیادان ژاپنی سال گذشته همزمان با صید سالانه در اقیانوس منجمد جنوبی بیش از ۳۰۰ نهنگ بزرگ باله‌ای کوچک که ۱۲۲ نهنگ حامله در بین آن‌ها بوده را در اقیانوس جنوبگان کشتند. این کشور اعلام کرد شکار‌ها را به دلایل تحقیق علمی انجام می‌دهد در حالی که منتقدان معتقدند کشتار نهنگ‌ها برای استفاده تجاری است و ژاپن گوشت این نهنگ‌ها را می‌فروشد و از آن‌ها برای مصارف غذایی استفاده می‌کند. همچنین دیوان بین‌المللی دادگستری در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود برنامه ژاپن برای شکار نهنگ در اقیانوس جنوبگان برای اهداف علمی و پژوهشی نبوده و به همین دلیل باید متوقف شود. با این حال مقامات ژاپنی مدعی هستند که مقیاس صید نهنگ‌ها در سواحل با مقاصد تجاری در مقایسه با صید نهنگ‌ها با اهداف علمی در آب‌های اقیانوس شمالی بسیار کوچک است.

به جز ژاپن، کشور‌های دیگری هم هر ساله در آیین‌هایی متفاوت حیوانات بسیاری را قربانی می‌کنند.

کشتن گاو‌ها بعد از مراسم گاوبازی در اسپانیا، قربانی حیوانات در هائیتی، کشتار نهنگ‌ها در دانمارک و کشتار گاو‌ها و گوسفند‌ها در نپال و آفریقا از جمله مراسمی هستند که همچنان در سراسر دنیا برگزار می‌شوند و در گاهی از موارد انسان‌ها هم در این مراسم زخمی یا کشته می‌شوند!

عکس‌های منتشرشده آلیستر وارد، دانشجوی ۲۲ساله دانشگاه کمبریج از شکار نهنگ‌ها در خلیج سانداواگو در رسانه‌ها مورد توجه بسیار قرار گرفت. اهالی جزایر فارو در دانمارک سالانه دست به کشتار نهنگ‌ها می‌زنند و این سنت، سده‌ها ادامه داشته است. جزایر فارو در شمال اروپا بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد و از ۱۸ جزیره کوچک تشکیل شده است. گوشت و پیه نهنگ منبع غذایی نزدیک به ۵۹هزار ساکن این جزایر است که گفته می‌شود با آن زمستان را می‌گذرانند.

قتل عام‌های سنتی حیوانات در جهان

کشتار نهنگ‌ها در جزایر فارو

شکارچیان در این مراسم نهنگ‌ها را با پارو‌های خود به خلیج هدایت می‌کنند و وقتی به حد کافی نزدیک شدند، کشتار شروع می‌شود. حتی کودکان هم در این مراسم مشارکت دارند. ساکنان منطقه، شکار نهنگ را یک فعالیت جمعی می‌دانند که همه می‌توانند در آن شرکت کنند. آن‌ها می‌گویند این کار تحت مقررات و قوانین ملی صورت می‌گیرد و به گونه‌ای انجام می‌شود که نهنگ‌ها کمترین درد و رنج را متحمل شوند. بسیاری از ساکنان جزایر فارو معتقدند شکار نهنگ، منافات و ستیزی با اکوسیستم ندارد و آن‌ها هر سال از میان صدهزار نهنگی که در اطراف جزیره است، ۸۰۰ نهنگ خلبان را شکار می‌کنند.

تصاویر مربوط به این کشتار در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های بسیاری به همراه داشت و برخی در جواب به واکنش مدافعان حقوق حیوانات اروپایی به کشتار حیوانات در آسیای شرقی و آفریقا، با کنایه نوشتند: «چون اروپایی‌ها بور و سفید هستند، اسم این کار بربریت و وحشگیری نیست و تامین گوشت است، اما ذبح شرعی مسلمانان وحشیانه محسوب می‌شود!»

جشنواره «گادهیمای» یکی دیگر از مراسمی است که هزاران گاو و گوسفند در آن قربانی می‌شوند. این مراسم هر پنج سال طی دو روز در نپال برگزار می‌شود و از آیین مذهبی هندو در روستای «باریاپور» گرفته شده که معتقد است قربانی‌کردن برای الهه گادهیمای، شیطان را اسیر و به آن‌ها سعادت و خوشبختی ارزانی می‌کند. آنچه در این جشنواره مورد اعتراض مدافعان حقوق حیوانات قرار گرفته شکل نامتعارف قربانی‌کردن است. در این فستیوال گاو‌ها را در محوطه‌ای جمع کرده و آن‌ها را از پشت گردن می‌زنند. مدافعان حقوق حیوانات به خاطر خشونت قابل توجه این آیین از آن با عنوان بزرگ‌ترین کشتارگاه حیوانات در جهان نام می‌برند.

قتل عام‌های سنتی حیوانات در جهان

جشنواره «گادهیمای»

ژاپنی‌ها به جز کشتار نهنگ‌ها مراسم دیگری با قدمت ۳۵۰۰ساله هم دارند که در شهر تایجی برگزار می‌شود. این مراسم به دلیل شکار دسته‌جمعی دلفین‌ها بین مردم دنیا شناخته شده است. شغل مردم این شهر از گذشته، ماهیگیری و شکار نهنگ یا دلفین بوده است.

با وجود مخالفت‌ها در این زمینه، اما مردم تایجی این کار را همچنان برای تامین غذای خود انجام می‌دهند و ادعا می‌کنند این کار در طولانی‌مدت تامین‌کننده منبع معیشت و جزء هویت فرهنگی آن‌ها بوده است. تاریخچه تایجی، وجود سلاح‌های شگفت‌انگیز و بزرگ ۴۰۰ساله شکار نهنگ را نشان می‌دهد.

سازمان بهداشت جهانی با مطالعه روی گوشت دلفین‌ها مقدار سم و جیوه درون این گوشت را بسیار بالا اعلام کرد و به مردم هشدار داد که میزان جیوه بالای گوشت دلفین باعث به وجود آمدن بیماری‌هایی مثل سرطان، ناباروری و سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌شود. با این حال مردم ماهیگیر و سنتی تایجی هنوز کشتار این حیوان را ادامه می‌دهند و محصولات آن در فروشگاه‌های این شهر دیده می‌شود.

مردم تایجی برای شکار، قایقی را جلوتر از همه برای پیدا کردن دلفین‌ها می‌فرستند. پس از پیدا کردن دسته دلفین‌ها، دیگر قایق‌ها به شکل حرف انگلیسی V آرایش می‌گیرند و در حین حرکت، صدا‌های وحشتناک و دیواری صوتی را ایجاد می‌کنند. دلفین‌های ترسیده به سمت خلیج شنا می‌کنند. سپس قایق‌های دیگر آن‌ها را تعقیب می‌کنند تا دلفین‌های هراسان خود را به ساحل بیندازند و به صخره‌ها بکوبند. پس از خسته و بی‌حال شدن دلفین‌ها، نیزه‌ها به بدن این حیوانات فرو می‌رود و تمام دریا سرخ می‌شود. در بین دلفین‌های زخمی، آن‌هایی که زیباتر باشند برای آکواریوم‌ها و سیرک‌ها شکار می‌شوند.

قتل عام‌های سنتی حیوانات در جهان

کشتار دلفین‌ها در تایجی

در جمهوری هائیتی هم مراسمی وجود دارد که در آن حیوانات را می‌کشند. معتقدان به آیین «وودو» در این کشور، فروردین‌ماه کنار هم جمع می‌شوند و با قربانی‌کردن حیوانات و رقصیدن و نواختن موسیقی، فرمانبرداری خود را به خدایانشان اعلام می‌کنند. آن‌ها بعد از قربانی‌کردن، خون گرم حیوان را در ظرفی می‌ریزند و آن را سر می‌کشند. حاضران در این مراسم که لباس سفید به تن دارند، بخشی از این خون را روی خود می‌ریزند و در حالی که معتقدند تحت سلطه ارواح قرار گرفته‌اند، داخل آب می‌پرند و به عبادت خود ادامه می‌دهند. پوشیدن لباس سفید آغشته به خون، برای آن‌ها سمبل پایبندی به آیین وودو است. پیروان این آیین، رقص همراه با نواختن طبل را به عنوان سنتی آفریقایی با عناصر سنتی مذهب کاتولیک تلفیق کرده‌اند.

میلیون‌ها نفر در هائیتی معتقد به آیین وودو هستند و دولت این کشور در سال ۱۹۶۰ میلادی آن را به عنوان مذهب رسمی پذیرفت. اما در سال ۲۰۱۲ مجلس سنا و نمایندگان هائیتی با اصلاحیه قانون اساسی این کشور که مورد تایید رئیس‌جمهوری‌شان قرار گرفت، «وودو» را به عنوان مذهب رسمی تقبیح کردند؛ اقدامی که نارضایتی گسترده پیروان این آیین را فراهم ساخت.

مراسم گاوبازی در اسپانیا هم یکی از تفریح‌های معروف در دنیا محسوب می‌شود. مراسم «سن فرمین» در اسپانیا هر سال گردشگران زیادی را روانه این کشور می‌کند. جشن رهاسازی و دویدن گاو‌های خشمگین بین جمعیت از بین کوچه‌های تنگ و باریک چند دقیقه طول می‌کشد، اما جشن و شادی ساعت‌ها ادامه پیدا می‌کند. گاو‌ها بعد از عبور از مرکز شهر وارد استادیوم می‌شوند تا مردم شاهد نبرد ماتادور‌ها (قهرمانان گاوبازی) با گاو‌ها شوند. در گذشته به علت تنگ و باریک بودن کوچه‌ها و نداشتن امکان عبور گاری، دامداران مجبور بودند گاو‌ها را در مسیری کوتاه به سوی استادیوم برانند. به مرور زمان جوانان برای نشان‌دادن جرات خود با سروصدا شروع به دویدن در مقابل گاو‌ها کردند. آن‌هایی که جلوی گاو‌ها می‌دوند بطور سنتی پیراهن و شلوار سفید می‌پوشند و یک دستمال گردن قرمز به دور گردن دارند. این مراسم هر ساله تعدادی زخمی و حتی کشته هم به جا می‌گذارد.

قتل عام‌های سنتی حیوانات در جهان

مراسم «سن فرمین» در اسپانیا

در پایان این مراسم، گاوبازها، حیوان‌ها را دوره می‌کنند و با ضربات نیزه‌های تزیین‌شده و چاقو می‌کشند. به دلیل مخالفت‌هایی که با این مراسم شد، برگزاری جشنواره‌های گاوبازی در برخی از شهر‌های اسپانیا از جمله جزایر قناری ممنوع شد.

تنها در مراسم و آیین‌های خاص نیست که حیوانات مورد آزار و کشتار قرار می‌گیرند بلکه تصاویر و ویدئو‌هایی از کشتار و سلاخی گاو‌های باردار در فرانسه، گوسفند در کشتارگاه‌های استرالیا، کشتن بز در تایلند، ذبح شتر در موریتانی و پختن خوک‌های زنده در اروپا منتشر شده که آن‌ها هم واکنش‌هایی را در پی داشته است.

قتل عام‌های سنتی حیوانات در جهان

جشنواره گادهیمای در نپال

قتل عام‌های سنتی حیوانات در جهان

کشتار نهنگ‌ها در دانمارک

قتل عام‌های سنتی حیوانات در جهان

مر اسم «سن فرمین» در اسپانیا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باشه. خواستی بگی مراسم قربونی کردن گوسفند کار خوبیه و مردم رو تو جهل نگه داری. آفرین جیره خور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق قربونی کردن کوسفند سنت نیست شرع و قانون خداست

      • بدون نام

        اها حتما عمه منه کباب شیشلیک میزنه
        خو باهوش گوسفند واسه قربونی کردنه دیگه
        مهمه اینکه حیوان ازاری نکنیم
        خدا خودش گوسفند را برای استفاده ادمها فرستاده
        یعنی تو از خدا بیشتر حالیته نابغه

      • بدون نام

        اها حتما عمه منه کباب شیشلیک میزنه
        خو باهوش گوسفند واسه قربونی کردنه دیگه
        مهمه اینکه حیوان ازاری نکنیم
        خدا خودش گوسفند را برای استفاده ادمها فرستاده
        یعنی تو از خدا بیشتر حالیته نابغه

      • بدون نام

        عزیزان مذهبی طبق معمول قضاوت عجولانه کردین با این پاسخ هاتون. نخست مطلب رو کامل بخونین، بعد کامنت بنده رو کامل بخونین بعد درافشانی کنین

      • بدون نام

        اتفاقا بقیه ی ادیان هم وقتی قربانی میکنن میگن گفته ی خداست...خیلی هم فرقی نداره یکی نهنگ میکشه یکی گوسفند یکی هم انسان قربانی میکرده و همه هم شدیدا معتقد بودند که خدا گفنه

      • وحید

        با اینکه از گوسفند و گاو بدم میاد ولی اون ها هم جون دارن. کشتن اونها هم درد و رنج رو بهشون تحمیل میکنه.
        اگه کار ژاپنیها و دانمارکیها و غیره بده کار ما هم بد هست.

    • حمید موحد

      خاک بر سرشون با این سنتهای غلط حیوان کشی و ازا ر این حیوانات هم شده سنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز که انگشت اتهام گرفتی سمت بقیه

    • بدون نام

      پس عید قربان چی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو یه نهال بکار

    • بی نام

      وحشی های خر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو یه نهال بکار

    • سلمان

      حالا ما اگر به جای قربونی کردن هزاران گوسفند در همون عربستان جایی که بیابان باشه نه رمل درختان سازگار بکاریم الان یکی از بهترین اکوسیستم های طبیعی را داشتیم همین ایران خودمون اگر به جای قربونی کردن هر گوسفندیه درخت توی حاشیه کویر می کاشتیم الان ایا بهتر نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه، چون خیلی ها به گوشت قربانی نیاز دلرند وفقیرن

      • بدون نام

        چرا خیلی بهتر بود. ولی کو گوش شنوا؟؟ کو چشم بینا؟؟ کو شعور کافی؟؟؟

      • بدون نام

        ینی شماها گوشت نمیخورین نه؟؟
        همش دار و درخت میخورین ایا؟

      • بدون نام

        عزیزدل شما میتونی به جای گوشت گیاه بخوری و هیج اتفاقی ام نمیوفته و نخواهی مرد.بعدشم مطمئن باش خدا هیچوقت نیومده بگه برای من یه حیوان را قربانی کنید اونم حیوانی که خودش افریده

    • داود

      چرا اسمی از عید قربان نبردین؟ خوب یا بدش کار نداریم، اطلاع رسانی باید منصفانه و عادلانه باشه.

    • امير

      اينها رو گذاشتي كه سگ كشي توي تهران رو خوب جلوه بدي ... چرا مردم رو احمق فرض ميكنيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره. دیگه این سایتم طبق معمول بقیه کالاها و خدمات ایرانی پس از پیدا کردن مشتری، الان تو مرحله ریدن قرار گرفته

    • همه چیدون

      دلفین چرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توضیح داد دیگه برای اونا هم یه سنت هم منبع تغذیه مث همین عید قربان خودمون که البته جفتش اشتباه کلا قربانی کردن حیوان برای یک سنت اشتباه.اونایی ام که میگن مگه شماها گوشت نمیخورید یه خورده فکرم بکنن خوبه.اولا شما برای گوشت خوردن نمیری یه گوسفند یا گاو یا مرغ و خودت بخری و تو خیابون سر ببری میری از فروشگاه خرید میکنی و هیج مشکلی ام نیست.ولی مشکل اینجاس که بری حیوان رو بخری و تو کوچه خیابون سرشو ببری میشه مث همین کار احمقانه ژاپنیا یا دانمارکیا یا هرجای دنیا که کار اشتباهیه

    • بدون نام

      باشه قربانی خوبه چندشا

    • بدون نام

      چی میگین شماها.عید قربان رو چرا با اینا مقایسه میکنین؟؟؟مگه ما از پشت سر حیوان سر میبریم؟؟بیشتر آزار حیوانات رو میگفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج