جاباما
۸۹۵۹۹۱
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

نوبخت: موازی‌کاری آماری متوقف شد

رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام اینکه موازی کاری در تولید و انتشار آمار تورم و رشد اقتصادی متوقف شده است، گفت: پیش‌نویس قانون آمار کشور برای ارائه به هیئت دولت به عنوان سند ملی آماری کشور نهایی شده است.

ایسنا: رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام اینکه موازی کاری در تولید و انتشار آمار تورم و رشد اقتصادی متوقف شده است، گفت: پیش‌نویس قانون آمار کشور برای ارائه به هیئت دولت به عنوان سند ملی آماری کشور نهایی شده است.

محمدباقر نوبخت - معاون رئیس جمهور - در پنجاه‌ونهمین جلسه شورای عالی آمار اظهار کرد: مرکز آمار ایران هر ماه به صورت منظم شاخص قیمت‌ها را به صورت رسمی اعلام می‌کند و در جلسات هیأت دولت و با تأکید رئیس جمهور به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که مرجع رسمی و تنها مرجع اعلام تورم و رشد اقتصادی کشور، مرکز آمار ایران است.

نوبخت: موازی‌کاری آماری متوقف شد

رئیس شورای‌عالی آمار تصریح کرد که اگر چه براساس قانون، مرکز آمار ایران تنها مرجع رسمی تولید و انتشار آمارهای کشور است، اما این امر نافی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بانک مرکزی نیست و این بانک هم در تولید آمارهای مختلف فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهد، اما ضرورت دارد که تمام آمارهای رسمی از سوی مرکز آمار ایران منتشر شود.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه در این جلسه در مورد چهار موضوع "حذف موازی‌کاری در تولید و انتشار آمارهای رسمی شاخص قیمت و حساب‌های ملی"،" پیش‌نویس قانون آمار کشور"،" گزارش پیشرفت برنامه ملی توسعه آمار کشور" و نیز" تمدید فعالیت کمیته آمارهای بخش خصوصی به مدت دو سال" تصمیم‌های لازم اتخاذ و به عنوان تصمیم شورای مذکور تصویب شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارخوبی کردی. دیگه میتونی. بنویسی تورمی وجودنداردومملکت درامن وامان ومردم درنازند. خودتی وبی رقیب پس بنوبس انچه دلت می خواهدکی که باورکند

    • بدون نام

      ه واقعیت آمار ایران جای دگراست اعلام آمارمکر ۰است۰

    • حسن

      تا تو در دولت روحانی هستی گشور از نظر اقتصادی بدتر از این هم میشود چون روحانی خودش از بودجه سر در نمی آوردنوبخت هرچه دیکده بکند حسن قبول میکند

    • بدون نام

      نوبخت جان سرها به فدای تارهای موهای سفید با تجربه ات رای ما و همه دکتر نوبخت

    • سعیدا

      مثل اینکه بگوییم فقط یک روزنامه حق انتشار دارد مرکز امار ایران زیر نظر نوبخته و هر چی این مفتخور رانتخوار بگه همون منتشر میشه در صورتی که مرکز پژوهشکده و مرکز تحقیقات دانشگاه ها و خیلی از نهادها حق امارگیری و اطلاع رسانی را دارن دولت انحصار کلید ساز قفل خراب کن و بیمصرف فردا امار میدن چهره مردم شاده پس وضع اقتصادی مردم عالیه جون عمه شون

    • هیدا

      شما که راست میگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج