۸۹۶۰۲۱
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

کرملین: بازداشت معترضان غیرقابل قبول است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه چهار هفته پس از اعتراض ها به انتخابات شورای شهر در مسکو در این خصوص واکنش نشان داد و بکارگیری زور از سوی ماموران امنیتی در مورد معترضان را غیرقابل قبول خواند.

ایرنا: سخنگوی رئیس جمهوری روسیه چهار هفته پس از اعتراض ها به انتخابات شورای شهر در مسکو در این خصوص واکنش نشان داد و بکارگیری زور از سوی ماموران امنیتی در مورد معترضان را غیرقابل قبول خواند.

دمیتری پسکوف روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: بکارگیری نامتناسب زور از سوی ماموران امنیتی را همانند تایید و توجیه کامل اقدامات خشن از سوی ماموران دولتی برای جلوگیری از نا آرامی های عمومی را غیرقابل قبول و غیرمجاز می دانیم.

وی افزود: لازم است که بین اقدامات اعتراضی قانونی از قبل هماهنگ شده با اقداماتی که می تواند تلاش برای سازماندهی ناآرامی و درگیر کردن مردم باشد تفاوت قائل شویم.

کرملین: بازداشت معترضان غیرقابل قبول است

پسکوف در مورد امکان به تعویق افتادن انتخابات مجلس محلی مسکو که برخی رهبران مخالفان دولت خواهان آن شده اند، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم اما باید خاطرنشان کنم این مساله در حوزه اختیارات کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه است.

گفتنی است روز شنبه در خیابان «پراسپکت ساخاروف» مسکو تجمع قانونی برگزار شد و بر اساس برخی اطلاعات تا ۲۸ هزار نفر در آن شرکت کردند. با این وجود برخی دیگر از معترضان تصمیم گرفتند در مقابل ساختمان دفتر رئیس جمهوری روسیه تجمع کنند که اقدامی غیرقانونی و بدون مجوز به حساب می آمد.

سازمان پلیس مسکو ساعاتی پس از این تجمع اعلام کرد که ۱۳۶ نفر را در همین رابطه دستگیر کرده است.

گفتنی است پلیس مسکو بیش از سه هفته پیش الکسی ناوالنی مشهور ترین رهبر مخالفان دولت را بازداشت کرد چرا که او پیش از بازداشت وعده داده بود اگر مشکل ردصلاحیت نامزدهای مستقل حل نشود هر شنبه معترضان دست به تجمع خواهند زد.

پسکوف درخصوص ساخت تسلیحات موشکی در روسیه نیز گفت که همان طور که پوتین اعلام کرده طراحی های روسیه در این عرصه از دیگر کشورها جلوتر و بی نظیر است.

کرملین در خصوص حوادث اتمی اخیر در روسیه اظهار نظر نکرد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره آتش سوزی در میدان نظامی در آرخانگلسک گفت که سازمان مربوطه در مورد این حادثه و علت وقوع آن اظهار نظر کرده است.

وی خاطرنشان کرد که ایمنی ساکنان آرخانگلسک به طور کامل تامین و تضمین شده است.

در اثر این حادثه پنج نفر از کارکنان شرکت روس اتم کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

به گفته یک مقام اداره اطلاعات و اخبار شرکت روس اتم، حادثه هنگام کار در ارتباط با مراحل مهندسی و فنی منابع ایزوتوپی تغذیه کننده سوخت مایع موتور موشک رخ داد.

مقام های روسیه در ابتدا درباره این حادثه بویژه افزایش تشعشعات رادیواکتیو سکوت کردند.

برخی رسانه های روسیه با استناد به گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز نوشتند که انفجار زمانی رخ داد که دانشمندان روس در حال نصب موتور موشک قاره پیمای بوروستنیک (کبوتر دریایی) با نیروگاه هسته ای بودند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه مارس سال گذشته موشک بوروستنیک را جزو تسلیحاتی اعلام کرده بود که روسیه برای مقابله با استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در نزدیکی مرزهای غربی این کشور و خروج واشنگتن از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میانبرد می سازد.

یادآور می شود که پوتین پارسال موشک های جدیدی را تبلیغ کرد که اگر راه اندازی شوند قادر به دور زدن سامانه های دفاعی زمین پایه و فضا پایه پیچیده آمریکا خواهند بود.

وی در پیام سالانه خود به مجمع فدرال، شش نوع جدید از سلاح را رونمایی کرد که بوروستنیک یکی از آنها بود.

به گفته پوتین، این سلاح یک موشک بالدار فوق العاده قدرتمند مانند تاماهاک است که از زمین یا هوا پرتاب می شود. در بهترین حالت، مسافت پرواز تاماهاک ۲۵۰۰ کیلومتر است، اما بوروستنیک با یک راکتور در حال کار به صورت نامحدود می تواند در آسمان باشد.

منابع نظامی روس گزارش دادند که در ماه ژانویه ۲۰۱۹ (دی ماه پارسال)این موشک آزمایش شد، با این حال سرویس های جاسوسی آمریکا مدعی هستند که برد پرواز بوروستنیک تاکنون بیش از ۳۵ کیلومتر نبوده است و شاید موشک مورد علاقه روس ها ۱۰ سال دیگر آماده شود.

توضیح دوباره در خصوص به تعویق افتادن نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و آذربایجان

پسکوف در خصوص به تعویق افتادن اجلاس سران روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان هم که قرار بود امروز برگزار شود، بار دیگر اظهار نظر کرد و گفت: این اقدام در رابطه با ضرورت هماهنگی بیشتر در مورد برنامه زمانی روسای جمهوری سه کشور و یافتن زمان مناسب تر بود.

وی افزود: پس از این که هماهنگی درباره زمان برگزاری این اجلاس صورت گیرد از کانال های دیپلماتیک اعلام می کنیم.

یک قدم دیگر تا آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه مانده است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سوال دیگری گفت که کار تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در یک قدمی پایان است و اجلاس سه جانبه جدید درباره سوریه ممکن است در ماه سپتامبر در ترکیه برگزار شود.

پوتین بزودی به فرانسه می رود

پسکوف درخصوص دیدار روسای جمهوری روسیه و فرانسه نیز گفت که ولادیمیر پوتین روز ۱۹ ماه اوت (دوشنبه هفته آینده) به پاریس سفر می کند و با امانوئل مکرون دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل بین المللی ازجمله بحران اوکراین با وی گفت وگو می کند.

پوتین از گفت وگو با رئیس جمهور اوکراین استقبال می کند

وی همچنین در خصوص امکان گفت وگوی روسای جمهوری روسیه و اوکراین هم گفت که ولادیمیر پوتین بارها اعلام کرده که از گفت وگو با اوکراین برای حل مسائل موجود حمایت می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پوتین دیکتاتور

    • بدون نام

      مرگ بر پوتین و دیکتاتور ها

    • بدون نام

      دیکتاتورها به روزهای اخرتون سلام کنین دنیا دیگه قبولتون نداره سرکوب هم دیگه جواب نمیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج