۸۹۶۱۱۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

شهنازی:

کولاکوویچ برنامه‌ای برای انتخابی المپیک نداشت

کارشناس والیبال ایران گفت: کولاکوویچ فقط به فکر لیگ ملت‌ها و کسب مدال در آن رقابت‌ها بود و اصلا برنامه‌ای برای انتخابی المپیک نداشت.

خبرگزاری فارس: ناصر شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار ، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک و شکست مقابل روسیه اظهار داشت: به نظر من مشکل اصلی ما عدم برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی درست مسابقات است.

ایگور کولاکوویچ به گونه‌ای رفتار کرد که من فکر می‌کنم او فقط به فکر لیگ ملت‌ها و کسب مدال در آن رقابت‌ها بود و اصلاً برنامه‌ای برای انتخابی المپیک نداشت وگرنه همچون سایر تیم‌های مدعی توان اصلی تیم را برای پیکارهای انتخابی المپیک ذخیره می‌کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در لیگ ملت‌ها هم نتوانستیم به اهداف از پیش تعیین شده برسیم. تیم‌های مدعی و بزرگ دنیا المپیک به المپیک برنامه‌ریزی می‌کنند، اما ما برای هر تورنمنت یک برنامه جدید تدوین می‌کنیم. تیم ایران در رنکنیگ فدراسیون جهانی رتبه هشتم را در اختیار دارد، اما در عمل نسبت به تیم‌های بالای جدول تفاوت داریم.

کارشناس والیبال ایران خاطرنشان کرد: فدراسیون و کادر فنی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که برای انتخابی المپیک بازیکنان والیبال زده شده و بسیار خسته بودند.

به گفته سرمربی تیم ملی تعداد زیادی مصدوم و بیمار در ترکیب خود داشت و همین موضوع موجب شد تا اردوی بلغارستان هم لغو شود. به عقیده من اردوی بلغارستان نباید لغو می‌شد و تیم ملی در آنجا به بازیکنان جوان خود میدان می‌داد تا در دیدار برابر روسیه بیشتر از آنها استفاده کند.

شهنازی با بیان اینکه عدم صعود ایران در مرحله اول مسابقات انتخابی المپیک به دلیل برنامه‌‌ریزی غلط‌مان بود، گفت: نمی‌گویم باید روسیه را شکست می‌دادیم، اما فراموش نکنید که ما این کار را در گذشته انجام داده و تیم روسیه را در خانه‌اش شکست داده‌ایم.

بازیکنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند و در لحظات حساس کم آوردیم. سرمربی تیم ملی به گونه‌ای صحبت می‌کرد که گویی ایران از قبل بازنده است. او می‌گفت اگر روز بد روسیه باشد می‌توانیم آنها را شکست دهیم.

وی با اشاره به مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک عنوان کرد: ایران باید در ادامه راه با ۸ تیم برتر آسیا رقابت کند که اصلاً کار آسانی نیست. در بازی‌های انتخابی المپیک دیدیم که استرالیا ۳ بر ۲ و به سختی مقابل ایتالیا بازنده شد و آرژانتین هم به سختی با نتیجه ۳ بر ۲ چین را شکست داد.

این نتایج نشان می‌دهد که تیم‌های آسیایی برنامه‌های خاصی برای انتخابی المپیک دارند. کار ایران در مرحله دوم به آن راحتی که روی کاغذ نوشته می‌شود نیست.

کارشناس والیبال ایران ادامه داد: تیم ملی از نظر انگیزشی چیزی کم ندارد، چون برخی از بازیکنان به خوبی می‌دانند که شاید آخرین المپیک خود را تجربه کنند و به همین دلیل سخت تلاش می‌کنند تا این فرصت را از دست ندهند، اما مدیریت کادر فنی موجب شده تا فقط به ۷ بازیکن فشار وارد شود. نباید به راحتی این نسل را از دست داد.

هرچند که والیبال ایران در مرحله دوم انتخابی روی کاغذ صعود کرده، اما در عمل کار بسیار سختی دارد. مدل تمرینات تیم ملی باید درست باشد، نه اینکه در مسابقات فقط روی خلاقیت فردی بازیکنان حساب باز شود!

شهنازی با تاکید بر اینکه کادر فنی تنها از ۷ بازیکن استفاده می‌کند، گفت: در جریان لیگ ملت‌ها خیلی از کارشناسان اعلام کردند که با روندی که تیم ملی در پیش گرفته بازیکنان دچار ضعف خواهند شد که همین اتفاق هم افتاد. تیم‌های بزرگ و مدعی در لیگ ملت‌ها به ستاره‌های خود استراحت دادند، اما ما از گذشته درس عبرت نگرفتیم. تا زمانی که دیدگاه نتیجه‌گرایی وجود داشته باشد والیبال ضرر خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا دیگه توان اصلی تیم ما همینه دیگه!!!هی میگین توان اصلی توان اصلی!!!آخه ما کی تونستیم تو مسابقات حساس و کلیدی که صحبت از مقام و رده بوده تیمهای بزرگ مثل روسیه و لهستان و آمریکا و برزیل و ایتالیا و.... رو ببریم و صاحب عنوان جهانی بشیم؟؟؟!!!!!!همیشه یکی بردیم ده تا باختیم!!!!!!!!!

    • بدون نام

      توقع همه بالا رفته حتی کارشناسا.بابا روسیه اس پشمک که نیست.تیم اصلی ما که هیچ بازی تدارکاتی نداره باید تو لیگ ملت ها بازی میکرد که هماهنگی بیشتر شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج