۸۹۶۱۲۱
۷ نظر
۵۰۱۴
۷ نظر
۵۰۱۴
پ

تسلیم در جنگ جهانی به زبان سامورایی‌ها

نخستین باری که مردم ژاپن صدای امپراتور خود را از رادیو شنیدند روزی بود که وی خبر تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم را اعلام کرد.

انتخاب: نخستین باری که مردم ژاپن صدای امپراتور خود را از رادیو شنیدند روزی بود که وی خبر تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم را اعلام کرد.

مردم ژاپن در طول جنگ جهانی سختی های زیادی کشیدند. اما تقریبا در تمامی مراحل جنگ از رهبران خود دفاع کردند. جالب است بدانید آنان تا پیش از این هرگز صدای امپراتور خود را از رادیو نشنیده بودند.

اما به نظر می رسید بالاخره پرتاب بمب های اتمی روی ناکازاکی و هیروشیما تاثیرگذار بوده و باعث شده امپراتور ژاپن واکنشی جدی نشان دهد و برای پیشگیری از خرابی های بیشتر تسلیم شود. بر همین اساس نیز امپراتور ژاپن پس از اطلاع رسانی به دیگران نسبت به تصمیم خود در تاریخ ۱۵ آگوست ۱۹۴۵ سخنرانی تسلیم خود را از طریق رادیو بیان کرد.

تسلیم در جنگ جهانی به زبان سامورایی‌ها

این یک تسلیم بی قید و شرط از سوی نیروهای نظامی ژاپن بود. امپراتور در سخنان خود اظهار داشت كه دشمن استفاده از بمبهای اتمی را آغاز كرده است كه می تواند صدمات غیرقابل جبرانی به جان بسیاری از مردم بیگناه وارد كند و ادامه این جنگ منجر به فراموشی ملت ژاپن و حتی در نتیجه انقراض كامل نسل مردم خواهد شد.

در بخشی دیگر از این سخنرانی، امپراتور به ژاپنی ها دستور داد كه تسلیم شوند و شرایط را تحمل تحمل كنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سخنان وی بلافاصله توسط مردم عادی درک نشد ، زیرا او از شکلی از زبان استفاده می کرد که بیشتر توسط خانواده های تحصیل کرده ژاپنی و سنتی سامورایی استفاده می شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیری

      حتی کسی که آشنا با رسانه نباشد متوجه غربگرا بودن انتخاب میشود. مخاطبین شاید مطالعه نکرده باشند ولی اسناد تاریخی گواهی داده است که قبل از انفجار بمبهای اتمی ژاپن درحال تسلیم بود و آمریکا با این کار دو هدف داشت اول آزمایش میدانی بمبهای اتمی و دیگری ایجاد رعب جهانی که هیچ کشوری جرات مقابله با آمریکا را نداشته باشد. خوب انتخاب عزیز مثل اینکه دم خروس غربگرایی ات بیرون زده!

      پاسخ ها

      • محمد

        آفرین، دقیقآ

    • بدون نام

      ژاپنی ها دست رو هر چی گذاشتن بهترین بودن رفتن تو ورطه جنگ داشتن جهان و میگرفتن حالا هم تو کارزار اقتصاد و صنعت یکی از بهترینها هستن

    • گیلانی

      جنایاتی که ژاپنی ها کردن روح چنگیز مغولو سفید کردن

    • بدون نام

      تاریخ رو برای عبرت ما گذاشتن ...

    • بدون نام

      چرا حرفی از جنایتهای ژاپنیها در طول جنگ جهانی دوم نمی زنید قتل عام نانجینگ و آزمایشگاهای سری که در سرزمینهای اشغالی ژاپن بر ضد بشریت ساخته شد و تجاوز ژاپنیها به زنان و کودکان و .... آیا برای این کشور باید دلسوزاند .خواهشن پخش کنید

    • اکبر

      خداکنه خودمون له اوروز نبفتبم ؟که وای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج