۸۹۶۱۶۰
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

ماجرای انتشار فیلم غیراخلاقی یک استاد دانشگاه

رییس دانشگاه تربیت مدرس از اخراج دو استاد این دانشگاه به دلیل غیبت طولانی مدت خبر داد و گفت: دانشگاه بازگشت یکی از اعضای هیات علمی که فیلم غیر اخلاقی منتسب به وی در فضای مجازی منتشر شده است را نیز به صلاح نمی‌داند.

خبرگزاری ایسنا: رییس دانشگاه تربیت مدرس از اخراج دو استاد این دانشگاه به دلیل غیبت طولانی مدت خبر داد و گفت: دانشگاه بازگشت یکی از اعضای هیات علمی که فیلم غیر اخلاقی منتسب به وی در فضای مجازی منتشر شده است را نیز به صلاح نمی‌داند.

دکتر محمد تقی احمدی در خصوص پرونده‌های موجود در کمیته تخلفات اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت: این کمیته متشکل از اساتید مسلط به حقوق، فقه،‌جزا، اصول و غیره به طور دقیق و با ظرافت زیاد مشکلات اخلاقی و همچنین شکایت ارسالی از اعضای هیات علمی را مورد بررسی قرار می‌دهد خوشبختانه آمار تخلفات اعضای هیات علمی این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر بسیار کم است، اما این کمیته می تواند رای به انفصال یا اخراج را برای پرونده‌ها صادر کند.

رییس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: بیشترین پرونده‌های تخلف اعضای هیات علمی ارسالی به هیات رسیدگی به تخلفات به غیبت اساتید مربوط می‌شود مثلا اساتید زیادی از دانشگاه به دلیل شرایط اقتصادی جامعه بدون هماهنگی با دانشگاه به خارج از کشور می‌روند و فرصت‌های علمی، درآمدی، دانشگاهی یا حرفه‌ای را تعریف می‌کنند که آمار این نوع اعزام‌ها به ویژه بین اعضای هیات علمی جوان به دلیل حقوق پایین، در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

احمدی تاکید کرد: گاهی مشاهده می‌شود اعضای هیات علمی بیشتر از میزان مرخصی دریافتی از دانشگاه در خارج کشور می مانند و خود را مقید به بازگشت به دانشگاه نمی‌دانند که این نوعی تخلف است در این شرایط کمیته رسیدگی به تخلفات اعضای هیات علمی وارد عمل می‌شود.

رییس دانشگاه تربیت مدرس از اخراج دو عضو هیات علمی این دانشگاه به دلیل تخلف خبر داد و گفت: این دو نفر به دلیل غیبت طولانی‌ اخراج شدند و چون متعهد به دانشگاه نبودند رای اخراج و انفصال از خدمت در دانشگاه برای آنها صادر شد و حتی ما مواردی از این تخلف‌ها را در پرونده این نوع اعضای هیات علمی ثبت می‌کنیم تا در فرآیند ارتقاء یا تبدیل وضعیت آنها تاثیر داشته باشد.

وی یادآور شد: تخلفات اعضای هیات علمی در دانشگاه تربیت مدرس که به دانشجویان، کارمندان و یا حتی موارد بیرون از دانشگاه مربوط باشد، کم است اگر چه در این زمینه نیز مواردی را داشتیم که به انفصال موقت از خدمت ختم شده است اما تعداد این نوع پرونده‌ها کم است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس همچنین در خصوص انتشار فیلم غیراخلاقی یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه در شبکه‌های مجازی، اظهار کرد: در این مورد وزارت اطلاعات و قوه قضاییه ورود کرده‌اند و در حال انجام تحقیقات هستند ضمن اینکه ما کسب اطلاع کردیم که متاسفانه این فیلم واقعیت دارد، اما درعین حال معتقد هستیم اگر مساله نیز واقعیت داشته باشد باید شأن هیات علمی و دانشگاه به نحوی حفظ شود اگرچه دانشگاه مسئول تحقیق در این خصوص نیست اما این خبر تکذیب نشده است و باید منتظر بررسی‌های وزارت اطلاعات و قوه قضاییه باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر موضوع اخیر فیلم غیر اخلاقی عضو هیات علمی در شبکه‌های مجازی واقعیت داشته باشد و مراجع ذی صلاح برخورد نکنند ما در دانشگاه موضوع را در کمیته تخلفات اعضای هیات علمی بررسی می کنیم . امیدوار هستم مسئولان قضایی در این زمینه برخورد درستی داشته باشند و هر اندازه صحت و سقم آن مشخص شد و متناسب با آن تصمیم‌گیری شود.

رییس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: استاد مورد نظر رییس یکی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه بوده در حال حاضر پروسه بازگشت او به دانشگاه فعلا متوقف شده است تا مساله کاملا مشخص شود، اما بنده شخصا صلاح نمی‌دانم که ایشان دوباره به دانشگاه بازگردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان ادم باید برای رفتن به مدارس،دانشگاهها، کلانتریها،شهرداریها،فرمانداریها،استانداریها، دادگاهها و......خیلی مواظب باشد که مورد تعرض قرار نگرید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

    • بدون نام

      هرچه بگندد نمکش میزنن وای به حالی که بگنددنمک

    • مهرزان

      بهتر که نظر شما اینه که اون استاد دانشگاه برنگرده اقای رئیس. میره خارج اونجا تدریس میکنه و کسی هم کاری به زندگیه خصوصیش نداره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه لحظه فکر کن از خواهر خودت سواستفاده کرده حالا بازم میگی زندگی خصوصیش بکسی ربط نداره؟

      • بدون نام

        یا اطلاع نداری یا خودتو به تغافل میزنی
        فکر کردی در کشورهای اروپائی یا غربی اینقدر آزاد هست که هر غلطی خواست می‌تواند بکند
        انسان هرجایی که زندگی می‌کنند باید انسان باشد و به قوانین و مقررات کشور احترام بگذار
        حالا دین که سرجای خودش که الزام داری و باید رعایت کنی

    • مهدی

      فساد از بالا تا ....

    • بدون نام

      اول.به ملت بگید همه برن ایران،جای ایرانی نیست که اگه بودویران نمیشد اینجوری.دوم.قشرباسوادکه خودشون دارن میرن،اگه هم نروند انگ میچسبونیدردشون،میکنید.قربان خدابرم،جای حق نشسته.

    • بدون نام

      استادی که با استفاده از موقعیتش از یه دختر دانشجو که پدر مادرش با هزارتا ارزو میفرستنش دانشگاه سو استفاده میکنه باید شدیدترین مجازات بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا جایی که میدونم دانشگاه تربیت مدرس مال فوق لیسانس به بالاست و دختربچه اونجا کاری نداره

    • کامران

      از استاندار شهردار رسید به استادورئیس دانشگاه!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدتر از حاج آقا طوسی

    • حسین

      واقعاً ضعیف و سهل انگارانه صحبت کرده است.این طور مدیریت نادرست است.

    • بدون نام

      مدرسه هارو بگین و بچه های مورد تعرض

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا آدم به کی اطمینان کنه ؟

    • بدون نام

      اسم دانشگاهش بامزه است: تربیت مدرس!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج