۸۹۶۱۹۰
۲۵ نظر
۵۰۰۸
۲۵ نظر
۵۰۰۸
پ

مقصر حادثه‌ی شیراز-خرامه مشخص شد

در پی تصادف خودرویی با سه سرنشین در محور شیراز – خرامه در ماه گذشته که منجر به فوت دختر راننده و ایجاد موجی در شبکه‌های اجتماعی شد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اعلام کرد که رای تیم سه نفره کارشناسان دادگستری مقصر این حادثه را ۵۰ – ۵۰ اعلام کرده بود.

ایسنا: در پی تصادف خودرویی با سه سرنشین در محور شیراز - خرامه در ماه گذشته که منجر به فوت دختر راننده و ایجاد موجی در شبکه‌های اجتماعی شد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اعلام کرد که رای تیم سه نفره کارشناسان دادگستری مقصر این حادثه را ۵۰ - ۵۰ اعلام کرده بود اما با توجه به اینکه مقصر اصلی را راننده خودرو به دلیل سرعت غیر مجاز و ناتوانی در کنترل ماشین می‌دانیم، به این رای اعتراض کردیم.

مقصر حادثه‌ی شیراز-خرامه مشخص شد

ساعت ۲۳ اوائل تیر ماه امسال یک دستگاه خودرو ۲۰۶ حامل سه سرنشین زن، در محدوده کیلومتر ۶ کمربندی شمال شرق شیراز که واقع در تقاطع با شهرک سعدی قرار دارد، دچار سانحه شده که یکی از سرنشین‌های آن فوت می‌کند و دو سرنشین دیگر نیز دچار جراحاتی می‌شوند که یکی از آن‌ها سرپایی درمان و ترخیص و سرنشین دیگر نیز پس از انجام عمل جراحی در بیمارستان و طی مراحل درمانی مرخص می‌شود.

پس از این اتفاق ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که فردی ادعا می‌کند پدر دختری است که در این سانحه فوت شده و علت این اتفاق ناگوار را نبود علائم هشداردهنده در این محور اعلام می‌کند.

البته پس از این حادثه، وزیر راه و شهر سازی دستور ویژه‌ای برای برای پیگیری این پرونده و برخورد قانونی با متخلفان صادر می‌کند و پلیس راه استان فارس نیز علت حادثه فوتی جاده خرامه به شیراز را عدم توجه راننده به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه و ضعف علائم هشدار دهنده در محل حادثه اعلام می‌کند.

گرچه علیرضا سیاهپور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان هم در همان زمان و در مصاحبه‌ای درباره این حادثه صحبت کرد و غیر مستقیم راننده را در همان زمان مقصر دانست و گفت که خط عبوری با خط کشی مشخص شده بود و الزامات ایمنی نیز در مسیر رعایت شده است، در کنار خط کشی نیز تابلوهای مسیر کمک می‌کند و ایمنی را ارتقا می‌دهند، علاوه بر این رانندگان حرفه‌ای می‌توانند با اتکا به خط‌کشی مسیر مربوطه را مدیریت کنند و در کنار خط کشی نیز تابلوهای مختلف به کمک راننده می‌آیند.

اما مجید صباغ زاده نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سانحه تصادف جاده شیراز - خرامه اعلام کرد که گرچه سرعت غیر مجاز خودرو با وجود علائم هشدار دهنده مبنی بر تخطی نکردن از ۵۰ کیلومتر در ساعت، بیشتر از حد مجاز بوده است اما ضعف علائم هشدار دهنده به میزان ۵۰ درصد عامل وقوع حادثه بوده است.

حالا پس از گذشت بیش از یک ماه از این حادثه مرگبار دوباره به سراغ علیرضا سیاه پور - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس- رفتیم تا درباره آخرین جزئیات این پرونده توضیح دهد. این مقام مسئول در این باره به ایسنا گفت: رای تیم سه نفره کارشناسی دادگستری نظر پلیس راه استان را تایید و میزان تقصیر را در این حادثه ۵۰ - ۵۰ اعلام کرد اما با توجه به اینکه سرعت غیر مجاز خودروی مورد نظر محرز شده و به همین دلیل خودرو متوفی تعادلش بر هم خورده و از سمت چپ ماشین یعنی سمت راننده به نیوجرسی راهداری برخورد کرده است، فکر می کنیم که راننده تقصیر بیشتری در این زمینه داشته است و این اعداد باید تغییر کند، بنابراین به رای صادره اعتراض کردیم.

وی افزود: نمی‌توان گفت که تقصیری بر گردن راهداری نیست و قطعا اگر علائم هشدار دهنده بیشتر بود، کمک بیشتری می‌توانست به راننده مورد نظر کند اما راننده بیشتر از ما مقصر است، چون اگر سرعت مجاز یعنی ۵۰ کیلومتر بر ساعت را که در دو تابلوی هشدار دهنده موجود در راه رعایت می‌کرد این اتفاق نمی‌افتاد، البته شاید اتفاق دیگری در شب حادثه افتاده باشد که به دلیل نبود دوربین در این محور نمی‌توان با قاطعیت نظر داد.

سیاه پور تاکید کرد: قطعا نمی‌توان تنها از فیلمی که پدر دختر خانم راننده که با احساسات و غمی که داشت، رای داد و حضور در این منطقه می‌تواند کمک بیشتری در این زمینه کند تا متوجه شویم چه تابلوهایی در مسیر وجود داشته یا نداشته است و علاوه بر این مشخص شود که این تابلوها در حال حاضر وجود دارند و یا اینکه از قبل وجود داشته‌اند.

حالا باید دید سرنوشت پرونده این حادثه دلخراش چه می‌شود و آیا می‌توان با بررسی درست و برخورد قانونی با مقصران آن که وزیر راه در این زمینه دستور ویژه صادر کرده است، جلوی این اتفاقات را تلخ را گرفت؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا در صلاحیت کارشناسان بومی نیست این کار چرا که خیلی راحت تحت تاثیر قرار میگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا پلیس اول اونها رو مقصر کرده بود واقعا اینها پلیس نیستن فقط برای ملت زبون دارن

      • بدون نام

        بعد از نشون دادن کلیپ فردا اون روز رفتین کلی تابلو چراغ و ....وصل کردن اگه مقصر نبودین چرا رفتین اون همه تابلو وصل کردین قانون جنگل

    • بدون نام

      در این جور موارد دادستان راسا باید اقدام کنه که نتونید اعمال نفوذ کنید

    • بدون نام

      ما مردم عادت کردیم به حق کشی و گرنه عین روز روشنه که مقصر شمایید مقصر صد در صد

    • بدون نام

      خاک بر سر اونهایی که خون بچه مردم پامال کردن

    • بدون نام

      پنجاه پنجاه ؟؟؟؟؟؟؟خیلی مسخره بود اینکار علنی اعمال نفوذ شده

    • بدون نام

      به چه قیمتی داری حق و ناحق میکنی

    • بدون نام

      هر کور و شلی میفهمه شما مقصرید

    • بدون نام

      چقدر وقیح هستین بخدا

    • بدون نام

      حالا که اعتراض کردید باید اولیا دم از تهران تقاضای کارشناس کنن

    • بدون نام

      اکثر جاده های استان بهمین شکل هست

    • بدون نام

      همیشه مردم مقصرند.بیشترین تصادفات شیراز و استان فارس متعلق به همین جاده میباشد. جاده شیراز خرامه.

    • بدون نام

      امیدوارم خدا هستم امثال چنین اتفاقاتی برای عزیزان خودتان رخ دهد و شاهد آن باشید.

    • سارا

      مثل خر رانندگی میکنن بعضیا

    • بدون نام

      ماشین ...راننده ...راه ....هر سه مقصرند .

    • بدون نام

      مقصر همیشه در این موارد ملت هستن....

    • بدون نام

      شما راه بندان کردین وهیچ علایمی هم نزاشتین پس چطورراحت اظهار نظرمیکنین مقصر صددرصد راهداریه باید گردن بگیره چونکه کارروسرسری انجام داده ورفته پس باید تاوان بده چرادارین حق این باباروپایمال میکنین خداازتون نگذره

    • بدون نام

      حالا این اتفاق پیش امده طرفین باید کنار بیان لجبازی نکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما راه بر مردم میبندید بعد مردم مفصر میکنید مقصر اداره راهداری هست صد درصد ...بنده به عنوان یک راننده اداره راهداری مقصر میکنم باید دویست متر مانده به مانه علامت گذاری بشه نه رو خود مانع

    • علی

      هیجای دنیا اینقدر قوانینش داغون نیست
      من دختر ۳ ساله ام رو ماشین زد بعد کارشناس آوردن ۵۰_۵۰زدن
      کجای دنیا دختر ۳ ساله ۵۰ درصد مقصر میکنن
      دختری که هنوز عقلش نمیرسه اینور اونور خیابون نگاه کنه رد بشه

    • بدون نام

      بنده به عنوان کارشناس عالی تصادفات بی مبالاتی اداره راه و شهرسازی در ایجاد و پیدایش تصادفات محرز می دانم هر چند لازم بود راننده با سرعت مطمنه حرکت نماید ولی باید توجه داشته باشیم ایمنی را همواره در راه ها اماده نگه داریم

    • بدون نام

      دولت ما دولت بی خرد و بی وجدان هست همه جاش که نگاه میکنی باندهای مافیایی تشکیل شده هر کس واسه خودش خدایی میکنه. ملت ساده. .

    • الراهیم

      مقصر هزار درصد شمائید. نوشته رانندگان حرفه‌ای می توانند از خط کنار جاده، جاده را تشخیص دهند. پس اوناییکه حرفه ای نیستن باید بمیرن؟

    • بدون نام

      خاك تو سرتون با اين كارشناسي كردنتون اره هميشه مردم بدبخت مقصرن شما كاملا بي نقص عمل ميكنين

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج