جاباما
۸۹۶۳۴۷
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

ایران، مقصد سفرِ کرد‌های عراق در عید قربان

لغو روادید سفر و افت ارزش برابری ریال، ایران را به مقصد اصلی اقلیم کردستان عراق برای گذراندن تعطیلات عید قربان بدل کرده است.

یورو نیوز: لغو روادید سفر و افت ارزش برابری ریال، ایران را به مقصد اصلی اقلیم کردستان عراق برای گذراندن تعطیلات عید قربان بدل کرده است.

مطابق اعلام رسمی مرزبانی حاج عمران، در فاصله سه‌شنبه تا شنبه گذشته بیش از ۲۰ هزار کرد عراقی از طریق این مرز وارد ایران شده‌اند. بر پایه این اعلام، تنها در روز جمعه گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از طریق مرز زمینی حاج عمران به ایران سفر کرده‌اند.

از سال ۲۰۰۸ تاکنون که تردد از مرزهای ایران و اقلیم کردستان به طور رسمی آغاز شده، هیچ‌گاه متوسط تعداد گردشگران کرد که عازم ایران می‌شدند روزانه از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر فراتر نرفته بود.

در ۱۰ روز نخست ماه اوت حدود ۳۵ هزار نفر از ساکنان اقلیم کردستان عراق به ایران سفر کرده‌اند. این در حالی است که در همین مدت فقط ۹ هزار و ۵۰۰ ایرانی به این منطقه سفر کرده‌اند.

افزون بر لغو روادید سفر به ایران برای ساکنان اقلیم کردستان عراق، افت ارزش برابری ریال در برابر دینار عراق نیز از دلایل مهم افزایش جذابیت سفر به ایران است.

زیرک علی، یک شهروند کرد عازم ایران درباره انگیزه سفر خود می‌گوید:« پول ایران ارزان است و با معادل ۲۰۰ دلار آمریکا می‌شود به شمال ایران سفر کرد.»

در پی تشدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، ارزش برابری ریال ایران در مقابل دینار عراق طی دو سال گذشته ۲۱۹ درصد افت کرده است. به طوری که در حال حاضر هر ۱۰۰ دینار عراق در برابر ۹۹۰۰ ریال ایران مبادله می‌شود ولی این نرخ دو سال پیش ۳۱۰۰ ریال بوده است.

در همین فاصله زمانی ارزش برابری ریال ایران در برابر دلار آمریکا ۲۱۵ درصد کاهش یافته و از ۳۸ هزار ریال به حدود ۱۲۰ هزار ریال رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عاقبت با دنیا کل کل کردن همینه .کاهش ارزش پول ملی.

    • نسیم

      بخاطر ارزش پایین پول میان و متاسفانه سفرهای خارجی ما ایرانیا به کمتر از نصف کاهش یافته بخاظر همین ارزش پول و عدم توانایی مردم در خرید ارز و رفتن به یه سفر سه روزه

    • بدون نام

      میان مفت عشق وحال میکنن برمیگردن درعوض ایرانی جماعت باید تو بدبختی دست وپا بزنن

    • بدون نام

      کرد عراقی!!!!؟

    • بدون نام

      ملت شدیدم دلقک مردم جهان

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      ملت دانا=== متحد و در رفاه

      پاسخ ها

      • mahsa

        خفمون کردی با این جمله

    • ناشناس

      میان کلی میگردن عشق و حال میکنن انواع عمل های زیبایی رو خودشون انجام میدن دیگه انقد که عراقی هست تو ایران انقد ایرانی نیست همه چی واسشون مفت شده داریم به کجا میریم یه زمانی ایرانی ها میفرتن عشقو حال حالا برعکس شده

    • بدون نام

      اینجا ایرانه یا عراق؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج