۸۹۶۳۵۵
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

سرنوشت نامعلوم ۱۴میلیارد دلار بودجه اقلام خوراکی

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی عمده مشکل بخش صنعت کشور را ضعف در نظام بانکی و واردات تکنولوژی از خارج از کشور عنوان کرد.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی عمده مشکل بخش صنعت کشور را ضعف در نظام بانکی و واردات تکنولوژی از خارج از کشور عنوان کرد.

محمد کاظمی در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به تحریم ها و فشار اقتصادی کارخانجات کشور در زمینه خریداری و تأمین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا با مشکل مواجه هستند، از سوی دیگر به علت هزینه های سنگین تولید، تولیدکنندگان قادر به صادرات محصولات خود نیستند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هفته پیش در رابطه با پرداخت تسهیلات بانکی در بخش تولید و صنعت با حضور مسئولان مربوطه جلسه ای برگزار و مقرر شد در رابطه با بازپرداخت بدهی ها، مبنا همان قرارداد اولیه باشد و سعی کردیم ایرادات موجود در این مسأله را رفع کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه در نظام بانکی سایر کشورها به حوزه صنعت امتیازات رایگان تعلق می گیرد، اظهار کرد: از سوی دیگر ما در کشور با بحران مدیریت مواجه هستیم و به علت عدم کادرسازی و نداشتن برنامه برای تربیت مدیران کارآمد و موفق، در زمان جابجایی مدیران با مشکل مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه خارج شدن ترامپ از برجام، اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی را برای ایران حادث کرد، ادامه داد: در حال حاضر نیروهای دفاعی ما در قدرت کامل بسر می برند.

کاظمی با تأکید بر اینکه دولتمردان باید تلاش کنند تا شرایط دشوار کشور و سختی های موجود کاهش یابد، اظهار کرد: یکی از راه های برون رفت از مشکلات، دادن فراخوان برای استفاده از تجربیات و توانمندی افراد متخصص با تجربه ای است که می توانند ما را در رفع مشکلات یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال سال انتخابات است، تصریح کرد: باید فضای مناسب و سالمی ایجاد کنیم تا مردم و مسئولان در این امتحان شرکت کرده و سربلند بیرون بیایند، از سوی دیگر باید زمینه حضور افکار و سلایق مختلف در انتخابات فراهم شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پررنگ مردم در این شرایط خاص بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: با وجود اینکه مجلس دهم در این دوره در حد توانش تلاش کرد اما در حوزه گره گشایی از مشکلات کشور و مردم، کارنامه قابل قبولی برای این مجلس قائل نیستم.

وی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه باید به مسائل مهمتری می پرداخت، افزود: در بحث انتخاب وزرا و استیضاح وزیران بهتر از این می شد عمل کرد تا مشکلات کشور سامان بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه درباره ۱۴ میلیار دلار بودجه ای که برای تأمین مایحتاح مردم در سال گذشته تصویب شد تا امسال هزینه شود، گفت: این رقم بر ای تأمین مایحتاج ضروری مردم در نظر گرفته شده اما هنوز به دست مردم نرسیده است.

وی عنوان کرد: به نحوه توزیع این اعتبار انتقاد داریم، از سوی دیگر قرار بود سیستم کوپنی در کشور اجرا شود اما هنوز این اقدام انجام نشده، همچنین تأکید داریم دولت باید با برنامه ریزی درست کاری کند تا این رقم به دست خانواده های نیازمند و واجدالشرایط برسد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه آمریکا، اسرائیل و انگلیس هیچ جایگاهی در خلیج فارس ندارند، ادامه داد: امنیت خلیج فارس را کشورهایی که در محدوده جغرافیایی این خلیج قرار گرفته اند، باید تأمین کنند.

وی با تأکید بر اینکه حضور اسرائیل در منطقه فقط باعث ایجاد تنش و به آتش کشیدن منطقه می شود و جز این ثمری نخواهد داشت، تصریح کرد: معتقدیم که این طرح به شکست می انجامد و هرگز موفق نمی شود.

کاظمی با بیان اینکه شهرستان ملایر طی سال های اخیر به واسطه وحدت، همدلی و تلاش مدیران اجرابی و نظارت و همدلی نمایندگان به یک کارگاه فعال تبدیل شده است، گفت: تلاش کردیم سهم قابل توجهی از تسهیلات و اعتبارات کشوری را برای ملایر أخذ کنیم.

وی به اقدامات خوب انجام شده در زمینه طرح هادی و بهسازی روستاها اشاره و اظهار کرد: در ۶۳ روستا فاز اول بهسازی انجام شده و در ۲۵ روستا نیز عملیات خاکبرداری درحال انجام است همچنین در ۳۴ روستا فاز دوم بهسازی به آغاز شده است.

کاظمی با بیان اینکه امروز هیچ کدام از روستاهای شهرستان ملایر مشکل آب آشامیدنی ندارند، خاطرنشان کرد: مجتمع های آبرسانی روستایی در حال احداث هستند، علاوه بر این در حوزه بهداشت و درمان موفق عمل کردیم و این بخش در ملایر دجار تحول بزرگ شد.

وی جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص، تأمین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها، انجام امور عمرانی و احداث پروژه های درمانی، احداث ۱۹ مرکز جامع سلامت و راه اندازی ۲۷ خانه بهداشت را بخشی از موفقت های این حوزه عنوان کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه در بحث راه های روستایی و برون شهری در ۵ محور فعال هستیم، ادامه داد: عملیات اجرایی چهاربانده شدن محور ملایر- آورزمان- نهاوند آغاز شده، مسیر ملایر- توره درحال پیگیری نمایندگان است و دیروز از پروژه کلیدی راه آهن ملایر- همدان که ۲۳ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی ما است، بازدیدی داشتیم که در حال عملیات خاکبرداری و پل زدن هستند.

کاظمی یادآور شد: در بخش تولید و صنعت شهرستان نیز کارخانه فولاد و ذوب آهن به چرخه تولید بازگشته، ۲ کارخانه فروسیلیس سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد و ۲ کارخانه دیگر فروسیلیس درحال احداث است.

وی به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی طرح توسعه مجموعه شرکت های بافتینه و بافتسان اشاره و اظهار کرد: این طرح توسعه به تولید نیازمندی های اتاق عمل منحصر می شود و به همین علت در سطح کشور بی نظیر بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

کاظمی با بیان اینکه ماشین آلات مورد نیاز برای این طرح خریداری شده و آماه تحویل است، گفت: اما به علت مشکلات ارزی و تحریم ها، کار به سرانجام نرسیده است.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت گذری هم به مبل منبت ملایر زد و گفت: تلاش کردیم تا ذهن مسئولان کشوری را به هنر- صنعت مبل منبت ملایر معطوف کنیم و کارهای خوب و مهم در دست اقدام داریم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مطبوعات و خبرنگاران ما در این مقطع حساس کشور مسئولیت سنگینی برعهده دارند، گفت: این شغل، از حرفه های پرمخاطره است و ایجاب می کند خبرنگاران در مورد مسائل مختلف کشور اظهارنظر کنند.

کاظمی با تأکید بر اینکه در رسیدگی به پرونده های مطبوعات، دستگاه قضایی باید وسعت نظر داشته باشد، گفت: این محاکمه ها حتما باید با حضور هیئت رئیسه صورت بگیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس به حضور تعدادی از فعالان رسانه ها و خبرنگاران در زندان اشاره کرد و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر از ارکان دین ماست و خبرنگاران با نقد سازنده مشکلات را به مسئولان گوشزد می کنند و باعث اصلاح امور می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یادش بخیر کارشناسان اقتصادی می گفتند قیمت ارز برود بالا صادرت افزایش می یابد . زهی باطل

    • رازقندی

      خیلی چیزها هست که به دست مردم نمیرسه

    • بدون نام

      ۱۴ میلیارد دلار جهانگیری چه شده ؟؟؟!!؛؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • کامران

      خدا مرگتون بده دولت تبخیر امید تاکی باید تحمل تون کنیم!؟

    • بدون نام

      ای شیطون کوچولوها باز هم بالا کشیدین؟
      یک آب هم روش ؟

    • ,

      ملت دانا===مجازات سریع خیانتکار

    • بدون نام

      عجب.......تو ......!!!!!!میدونم سانسور میکنین خودم سانسور کردم!!!!!!

    • بدون نام

      ۱۴ میلیارد دلاری که به بازرگانان جهت تهیه مایحتاج عمومی مردم از طرف دولت پرداخت گردیده اختلاس نشده بلکه سر از بانکهای امریکایی و اروپایی در اورده که مبادا کسی دوباره اختلاس کند یا دولت این مبلغ را به معتمدین خود داده تا حفاظت کنند که خدایی ناکرده کسی اختلاس و دزدی نکند ۱۴میلیارد که پول زیادی نیست برای ما قشر فقیر که حتی شمردن ۱۰۰ دلار را هم بلد نیستیم ای کاش یکی هم به ما طبقه فقیر هم راه ورود به اختلاس را یاد میداد تا مثل بقیه اختلاسگران نیم سری توی سرهای اختلاسگران پیدا کنیم روزی نیست که نشنویم یا خبری نیاید که امروز به میمنت عید تا عید اختلاسی صورت نمیگیرد

    • حسن

      خیلی چیزها معلوم نیست چه شده این 14 میلیارد ها زیاد است فقط ای یکی لو رفته است این گشور را بخاطر خون شهداست که نمیترکد چون بخ مسئولین مهلت میدهند که حیا کنید ما این گشور را چه خونها دادیم خیال نکنند که چند روز پشت میز هستند یک روز نوبت آنها هم میشود

    • بدون نام

      امروزیافردادزداین۱۴تام پیدامیشه البته فقط دزدش پولاکجاس و توحساب کیه خداداندشایدبفرستن به خاوری تاواسشون سرمایه گذاری کنه جای دوری نمیره مردم نگران نباشن مرگ برآمریکای جهان خوار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج