جاباما
۸۹۶۳۶۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

درمان بیماری‌ها با کنترل میکروبیوم بدن

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد" قصد دارند با مهار و کنترل میکروبیوم بدن انسان، روش‌های جدیدی برای درمان بیماری‌ها ارائه دهند.

ایسنا: پژوهشگران "دانشگاه استنفورد" قصد دارند با مهار و کنترل میکروبیوم بدن انسان، روش‌های جدیدی برای درمان بیماری‌ها ارائه دهند.

درمان بیماری‌ها با کنترل میکروبیوم بدن

به نقل از وبسایت رسمی دانشگاه استنفورد، پژوهشگران در پی ابداع و آزمایش روش‌های جدیدی هستند تا با کمک آنها میکروبیوم بدن را تحت کنترل درآورند و به درمان بیماری‌ها بپردازند.

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد"(stanford university) تلاش می‌کنند تا جامعه میکروب‌های ساکن در بدن را که به میکروبیوم شهرت دارند، در ابداع درمان‌های جدیدی برای بیماری‌های ناتوان‌کننده به کار ببرند. هدف آنها این است که با کنترل و تنظیم میکروبیوم بدن، درمان‌های جدیدی ارائه دهند و آنها را در بررسی‌های بالینی روی انسان آزمایش کنند.

"مارک تسیه لاوین"(Marc Tessier-Lavigne)، از پژوهشگران دانشگاه استنفورد گفت: میکروبیوم، ظرفیت بالایی برای بهبود بخشیدن به درک و درمان بیماری‌های انسان دارد. پژوهشگران دانشگاه استنفورد، میکروب‌هایی که هنگام سلامت و بیماری در بدن انسان سکونت دارند، بررسی می‌کنند تا پلتفرم‌هایی برای ابداع درمان‌های جدید ارائه دهند. این کار پژوهشی می‌تواند اساسی برای درمان با کمک میکروبیوم باشد و امکان همکاری‌های بین‌رشته‌ای را در دانشگاه افزایش دهد. بدین ترتیب، اکتشافاتی صورت می‌گیرند که برای بیماران سودمند خواهند بود.

هدف پژوهشگران از پروژه کنونی، این است تا دوباره در مورد نقش میکروبیوم در زندگی ابتدایی فکر کنند و روش‌های جدیدی برای پیشگیری از بیماری‌های دوره کودکی ارائه دهند.

این گروه پژوهشی در نظر دارند برای درک بهتر میکروبیوم، تلاش‌های خود را بر آنها متمرکز کنند و ساختار و ژنتیک آنها را مورد بررسی قرار دهند. هدف آنها در مرحله بعد، مهندسی ژنتیک این موجودات و تبدیل آنها به روش‌های درمانی است تا بر گروهی از بیماری‌ها غلبه کنند.

درمان بیماری‌ها با کنترل میکروبیوم بدن

تمرکز بر درمان‌ها

بسیاری از پژوهش‌هایی که در حال حاضر در مورد میکروبیوم انجام می‌شوند، بر بررسی میکروبیوم‌های روده و پوست انسان تمرکز دارند تا بتوانند اکتشافاتی در مورد نقش میکروبیوم در بیماری‌هایی مانند بیماری التهابی روده، بیماری کبد، بیماری‌های خودایمن و سرطان انجام دهند.

تاکنون پژوهش‌های کمی برای مهار و تنظیم میکروبیوم یا ژنوم آنها صورت گرفته‌اند. "جنیفر کوچران"(Jennifer Cochran)، مدیر بخش مهندسی زیستی دانشگاه استنفورد گفت: ما برای رسیدن به هدف خود، باید از روش‌های جدید مهندسی ژنتیک استفاده کنیم و آنها را به صورت درمان‌های جدیدی ارائه دهیم که قابل آزمایش شدن روی انسان باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج