جاباما
۸۹۶۴۷۲
۱۳ نظر
۵۰۱۳
۱۳ نظر
۵۰۱۳
پ

قول وزیر بهداشت برای مبارزه با مافیای دارو

وزیر بهداشت گفت: اراده نظام بر ایستادن در مقابل مافیای داروست و قطعا اجازه نمی‌دهیم تا مشکلی برای تولید داخلی ایجاد کنند.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت: سعید نمکی، وزیر بهداشت در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مافیای دارو گفت: قطعا اجازه نمی‌دهیم تا آنها مشکلی در زمینه تولید داخلی ایجاد کنند و نباید هم خیلی روی این جریان حساب باز کنیم. اراده مقام معظم رهبری و نظام بر این است که در برابر این جریان و مافیا بایستیم و ما نیز محکم ایستاده‌ایم و رییس جمهوری در این عرصه حمایت ویژه‌ای می‌کند و قطعا در این عرصه موفق خواهیم شد.

وی درباره قیمت دارو بعد از کاهش قیمت ارز نیز گفت: قیمت داروها معمولا با دلار تعیین نمی‌شود و روند قیمت گذاری داروها به صورت سالیانه و بر اساس تورم انجام می شود.

قول وزیر بهداشت برای مبارزه با مافیای دارو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته در مراسم روز خبرنگار نیز به اشکالات ساختاری موجود برای مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: ساختار ما طوری بود که ردیابی همه چیز میسر نبود. من امیدوارم تا یکی دو ماه آینده، ساختار اصلاح شود و دیگر هیچ حرکت غیرشفافی در همه حوزه ها از جمله غذا و دارو اتفاق نیفتد. با اصلاح ساختار، هر حرکتی در یک اتاق شیشه ای برای همه رسانه ها و مردم قابل مشاهده خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: اگر قسمت هایی که چه در رسانه ها و چه در درون نظام پیگیر شفافیت هستند، منسجم حرکت کنند، می توان فساد را از بین برد.

وی در خصوص اتهامات مطرح علیه سامانه پشتیبانی غذا و دارو موسوم به «تیتک» افزود: تیتک سامانه ای برای ثبت اطلاعات بود اما نارسایی هایی داشت. چهار ماه است روی آن کار می کنیم تا شفاف تر شود و در حال نصب امکانات پایش مدیریتی روی آن هستیم. دیروز پنج پرونده فساد در حوزه بهداشت و درمان را تحویل مقامات قضایی دادیم. باید سامانه تیتک در اختیار بخش های حاکمیتی قرار گیرد.

نمکی در مورد ثبت یک داروی تقلبی در سامانه تیتک نیز گفت: کارمند متخلف تحویل مراجع امنیتی و قضایی داده شد. همه پرونده ها بدون تشویش اذهان عمومی در حال پیگیری هستند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: تا زمانی که من وزیر هستم کسی حق اعمال نفوذ ندارد. به همه همکاران توصیه کردم در بررسی پرونده ها عدالت را رعایت کنند.

نمکی ادامه داد: سرمایه گذاری در صنعت دارو را تشویق می کنیم. از واردکنندگان دارو می خواهیم به جمع تولیدکنندگان بپیوندند.

نمکی همچنین در باره اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده به خبرنگاران گفت: طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده را بعد از پرونده الکترونیک سلامت در چند استان به صورت آزمایشی آغاز کردیم و امیدواریم تا پایان سال درصد قابل توجهی از طرح را اجرایی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تومعوقات وپول اضافه کاریهای اجباری پرسنل بیمارستان‌ها و پرداخت کن مبارزه با فساد پیشکشت وزیر

    • بدون نام

      داروها که وارد ناصر خسر و می شود ایا وزیر محتر م با خبر است که دستو ر جمع اوری فروشند ها شو د وقت وارد خ شو ی صدای دارو و دارو اکثر این دارو ها تاریخ گذ اشته وغیر بهداشتی .فرو شند گان صلا حیت فروش این دارو را ندارند

    • بدون نام

      بیمار ی در بستر مرگ افتاده بود.....داروهایش گران و نایاب بود.....به او وعده رساندن دارو و سلامتی را میدادند اما هیچ خبری از دارو نبود....گذشت و گذشت تا بیمار مورد نظر از دنیا رفت بدون اینکه دارویی به او برسد....پسر بیمار به دادگاه شکایت برد واز مسئولین شاکی شد که مقصر دولت است که دارو تامین نکرده است...دادگاه دولت را مقصر دانست و ملزم به پرداخت دیه به پسر بیمار کرد......پسر مرد بیمار پول را گرفت و آن را در کار قاچاق دارو انداخت و بزرگترین مافیای دارو را راه انداخت و بسیاری از بیماران را به کشتن داد....تا اینکه دستگیر شد و به عنوان سلطان داروی قاچاق معرفی شد.....وقتی که میخواستند اعدامش کنند از او پرسیدند ...اگر حرف نگفته ای داری برای آخرین بار بگو......گفت...از بچگی دوست داشتم سلطان باشم اما هیچوقت امکاناتش را نداشتم وقتی پدرم مرد و من از دولت شکایت کردم.....آنها به من قدرت ثروت و نفوذ دادند و مرا سلطان دارو کردند.....من نمیدانستم که چه نقشه شومی برایم کشیده اند.....آنها مرا سپر بلای خود کردند و بعنوان سلطان دارو گرفته و میخواهند اعدام کنند.....تا خودشان را تبرئه کنند در صورتی که خودشان سلطان سلاطین هستند.....پدرم را با ندادن دارو کشتند و مرا با دادن دارو دارند میکشند...

    • بدون نام

      یه سوال
      وقتی حاکمیت و رهبری
      نظرشون ایجاد نسل در کشور هست
      چرا قیمت های شیر خشک و داروهای کودکان و پمپرز اینقدر گران میشه
      حمایت که انجام نمیشه هیچ گرانی هم بیداد میکنه
      ایا با این شرایط تحقق ایده هاتون رو نشر میدید

    • بدون نام

      این مافیای دارو همان بخش خصوصی هست که دولت از آن سالهاست حمایت میکند ودر خیلی از وزارتخانه‌ها رشد کرداند حتی تو آموزش وپرورش

    • بدون نام

      خدا کمک کند صاحبان پول وقدرت زیر آبتان را نزنند.

    • بدون نام

      آقای وزیرزیادحرف برنی بیرونت می کنندها

    • بی نام

      اولا"قیمت دارو بیش از 150% افرایش داشته است ثانیا"سیستم به گونه ای است که اگر پایت را از گلیمت بیشتر دراز کنی درازت می کنند پشت مافیا ی دارویی از جنابعالی قوی تر است مافیای مرغ و گوشت که در مقابل مافیای دارو عددی نیستند دولت حریف نیست بهر حال احتیاط شرط عقل است خیلی نمک نریز

    • بدون نام

      کدام مافیای دارو؟اکثریت پزشکان بی تعهد که فقط رشته پزشکی را جهت رسیدن به ثروت نامشروع و قدرت مصونیت از محاکمه بوجود اورده اند بااین ویزیت های گران وجراحی های میلیاردی و ندادن مالیات دست دردست دشمنان ایران نهاده اند تا انقلاب واسلام وملت را بزانو دراورند براستی چرا جامعه پزشکی ایران بدون فوت وقت میتوانند دراسرع وقت به کلیه کشورها مسافرت ومهاجرت نمایند؟

    • بدون نام

      آقای نمکی وزارت بهداشت ارز دریافت کرد که دارو وارد کند اما بجای دارو کابل برق وارد کردید
      شما بعنوان وزیر که مسوول هستید ومتعهد شده اید که داروهای مورد نیاز بیماران وارد کنید چرا کابل برق وارد کردید؟

    • بدون نام

      کس ندیدم گم شود از راه راست

    • بدون نام

      اگر سریال هیولا ساخته مهران مدیری را تماشا کنید متوجه میشید که دولت مانند آقای شرافت است و نه تنها نمیتواند بر مافیای موجود در کشور غلبه کند بلکه شریک آنها میشود. بنابراین همه ای حرفها شعار بوده و در جهت کنترل خشم مردم است.

    • بدون نام

      مبارزه نوسانی با مافیای فساد امکان پذیر نیست برکنار میشی ! با شفاف سازی سیستماتیک به جنگ ، فساد سیستماتیک بروید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج