جاباما
۸۹۶۷۹۳
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

رئیسی: عدالت، هدف نهایی حکومت اسلامی است

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئله بسیار مهمی که انبیا در طول تاریخ به دنبال آن بوده اند برقرار عدالت است و مهمترین هدف حکومت اسلامی ایران نیز اجرای عدالت است.

خبرگزاری مهر: رئیس قوه قضائیه گفت: مسئله بسیار مهمی که انبیا در طول تاریخ به دنبال آن بوده اند برقرار عدالت است و مهمترین هدف حکومت اسلامی ایران نیز اجرای عدالت است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری کردستان، اظهار داشت: در راس نظام اسلامی امام عادل قرار گرفته و برای اینکه جامعه پر از عدالت شود نیاز است همه پیرو این امام عادل پیش روند.

وی افزود: همه اجزای نام و کسانی که در راس این حکومت قصد خدمتگذاری به مردم را دارند باید به سلاح عدالت خود را مسلح کنند و اینگونه می توان شاهد جامعه ای عاری از ناعدالتی بود.

رئیسی: عدالت، هدف نهایی حکومت اسلامی است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برقراری عدالت اداری یکی از مهمترین اهداف اجرای عدالت در جامعه اسلامی است، ادامه داد: در تمامی سازمان های دولتی باید عدالت جاری باشد و مدیریت سازمان، قوانین حاکم بر سازمان و روابط بین سازمانی همه در چارچوب قانون پیش برود تا شاهد اجرای عدالت باشیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه وجود فساد مالی تنها ناعدالتی در بدنه سازمان ها نیست، یادآور شد: مدیریت دادن به فردی که نباید در آن جایگاه باشد و یا اینکه امضای برگه ای که نباید امضا شود برای فردی خاص خود مصداق عینی ناعدالتی است که باید جلوی آن را گرفت.

وی بیان کرد: در قرآن کریم بارها بر مبارزه با فساد تاکید شده و هر آنچه که از اعتدال خارج شود از دیگاه قرآن فساد شناخته می شود و باید در مقابل آن ایستاد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در یک سازمان اگر مدیریت عادلانه شکل گیرد، زیرمجموعه ها عادلانه و از روی شایستگی چینش شوند و بر اساس قانون و مقررات برنامه ها پیش برود دیگر شاهد ناعدالتی نخواهیم بود.

آیت الله رئیسی به نقش دستگاه های نظارتی بر اجرای عدالت در سازمان ها اشاره کرد و اظهار داشت: برای اجرای عدالت در ابتدا باید سازمان ها خود ناظر بر کارهای خود باشند و در مرحله بعد دستگاه های نظارتی وارد عمل شوند که اگر این رویه اتخاذ شود شاهد ورود پرونده های کمتری به دستگاه قضایی خواهیم بود.

وی افزود: نظارت های برون سازمانی برای صحت سنجی نظارت های درون سازمانی برقرار شده اند و از همین رو برای مبارزه با فساد و بی عدالتی در سازمان ها باید از درون وارد عمل شد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اگر مدیران ما به این باور برسند که در سرزمینی مشغول به خدمت هستند که وجب به وجب خاک آن به خون شهدا آمیخته شده تلاش بیشتری برای مبارزه با فساد و اجرای عدالت خواهند داشت.

آیت الله رئیسی یادآور شد: توجه به محرومیت زدایی نیز نباید از دید مدیران دور بماند و باید با کار جهادی در راستای اعتلای نظام و رفع مشکلات فقرا در نقاط مختلف کشور تلاش بیشتری صورت گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیانی

      کدوم‌عدالت ؟

    • احمد

      خخخخ باشه تو خوبی

    • بدون نام

      سلام آقا سید درود خدا برشما به قول امام راحل قاطعآ عمل کن ایران مال ایرانیست

    • بدون نام

      افرین بر شما

    • مهدی از ایلام

      آقای رئیسی خداوند متعال پشت و پناهت باشد واقعاً دستت درد نکند با آمدنت مردم آرامش پیدا کردن به مفسدان اقتصادی رحم نکن کاش زودتر میامدی

      پاسخ ها

      • بهلول

        پسرخالشی؟؟؟

    • بدون نام

      مختارزمان به‌پا میخیزد

    • بدون نام

      احسنت و خدا قوت آقای رئیسی عزیز

    • بدون نام

      اینهمه مفسد دستگیر شد ولی بازم در پایین امدن تورم وبازم هنوز برای مردم فرقی نکرده حالا درامد چند نفر از اینها رو بریزین به حسابهای شخصی ملت قیمتها رو هم پایین بیارین بعد کار و مسکن خلاصه مردم بتونند کمی نفس بکشند

    • یاسوج

      سلام وخداقوت بهتون میگوییم کاش سری به ادارات یاسوج هم بزنید که چه بخور بخورهایی دارند من جمله کمیته امدادش که بیگناه نیروهاشو اخراج کردوقتی مدیرکل دهدشتی حراست دهدشتی بازرسی دهدشتی نیروانسانی دهدشتی ازهرقسمت یک دهدشتی دست به دست هم تاتوانی بخور

    • بدون نام

      امید به خدا که اهداف این عملکرد فقط خدا و انجام وظیفه باشه و مداوم و دایم باشه جهت رضایت خدا و مردم
      انشاءالله

    • بدون نام

      الهی خیر ببینی بداد این ملت برس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج